Laddningsrelä "regulator" Fjr 1300 2007

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Ort
Vitaby
Hoj
2007 Yamaha fjr 1300 + cbr600rr 2008
Är det någon som vill hjälpa mej med att tala var på cykeln den finns, förm. väldigt skymd. Tack på förhand //Göran
 

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Ort
Vitaby
Hoj
2007 Yamaha fjr 1300 + cbr600rr 2008
Tackar, den var skymd, nu löser det sej nog //Göran


Det var inget fel på regulatorn, felet var straton och svänghjulet. De är båda utbytta, så nu till mitt problem som upp-stått efter renoveringen.
körde hemifrån med fullt batteri, efter 3 mil börjar cykeln gå ojämnt, kollade på instrumenten ock såg att den röda lampan som tänds när jag starta som sen släcks när cykeln är igång. Tror att den registrerar att det är rätt nyckel i låset. Om det nu är ex.vis ett glapp i tändningslåset-nyckeln som gör att den inte laddar utan tömmer batteriet efter 3 mil. Den var stendöd. Kan det va rimligt? de sista 500 meterna hackade den betänkligt som jag tror berodde på att den gick bara på bränslet som fanns i systemet. Har ni eller någon teori om mitt problem, skriv gärna, Mvh Göran


 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Men har ni verifierat att den verkligen laddar som den ska?
Om spänningen sjunker under färd kan det mycket väl uppstå en del elektroniska fenomen.
Laddningen borde i mitt tycke inte påverkas av start/nyckel spärr. Klart att det skulle kunna vara så men känns som onödigt dyrt att göra laddningen till en del av den kretsen...?
 

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Ort
Vitaby
Hoj
2007 Yamaha fjr 1300 + cbr600rr 2008
Men har ni verifierat att den verkligen laddar som den ska?
Om spänningen sjunker under färd kan det mycket väl uppstå en del elektroniska fenomen.
Laddningen borde i mitt tycke inte påverkas av start/nyckel spärr. Klart att det skulle kunna vara så men känns som onödigt dyrt att göra laddningen till en del av den kretsen...?
Tack för svar,
Efter att statorn och svänghjulet byttes har jag kört 10 mils körning 4-5 ggr. inga problem. Efter denna fadäs laddas batteriet som det ska. Har inte kört sen dess men skall köra korta resor i närområdet och mäta batterikapaciteten. Jag hänger upp mej på den röda lampan som lyste. Jag tolkar det som om kontakten mellan nyckel-tändningslås bryts så är det stopp både till batteriet och bränsletillförsel bl.a. Har jag inte rätt nyckel så skall inte cykeln gå att starta, sak samma vid ingen kontakt mellan nyckel och tändningen. //Göran
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top