Turbon var helt slut, det var därför jag inte valde den lösningen.
Är inte 100 på om detta är den bästa lösningen men jag tänkte göra två egna drev med schysst utväxling. Får räkna på det senare.
Det blir altså två axlar, en med en remskiva som jag svarvar till och ett drev, och den andra med ett drev och impellern. Lagerhuset blir tvådelat cncfräst dom jag sedan sätter fast kompressorhuset med.
Har funderat på planetväxlar också men det blir nog för mkt jobb.
Kan man svetsa i kompressorhuset utan att det slår sig och har sig?
Turbon var helt slut, det var därför jag inte valde den lösningen.
Det blir altså två axlar, en med en remskiva som jag svarvar till och ett drev, och den andra med ett drev och impellern. Lagerhuset blir tvådelat cncfräst dom jag sedan sätter fast kompressorhuset med.
Är inte 100 på om detta är den bästa lösningen men jag tänkte göra två egna drev med schysst utväxling. Får räkna på det senare.
Kan man svetsa i kompressorhuset utan att det slår sig och har sig?
Har funderat på planetväxlar också men det blir nog för mkt jobb.
Jag fattar - hoppas impellern ser bra ut på utblåssidan då.
Intressant alltså - skulle vara kul med bild på bygget sen.
Man kanske skulle köra kullager på inaxeln och glidlagra impelleraxeln? Glidlager måste man väl kunna svarva själv och pressa i alu?
Blir det inte väldigt varmt på inaxeln? På kompressorn så var det luft/oljekylda lager.
Sen är det väl inte så lyckat med orginaltypen av lagring (oljetryckfilm) när man har radiella påkänningar som fallet blir med mekanisk drivning, i alla fall inte på den mekaniskt drivna sidan (fd avgassidan)
Tror jag
Dom kan ju bada i olja också!
Inaxeln kommer bara rotera med runt 30 000 rpmNej, det är ju det dom inte kan vid dom varvtalen. Det är därför man kyler med luft och sprutar in oljedimma som smörjning/kylning.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |