Lagligt att bränna pengar?

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7422237.ab

"Två män på ett PR-företag, Per Eriksson och Thomas Mazetti, har skänkt pengarna som bränns – just för detta ändamål."

Tycker inte det har någon betydelse vem som skänkt pengarna. Korkat tilltag oavsett.

Vänta vänta vänta vänta!!

Är det ingen än jag som ser det humoristiska i det överstående:

Två MÄN har skänkt pengarna som bränns..

Vad är den feministiska vinklingen på att kvinnor bränner pengar som män har dragit ihop? Är vi inte plötsligt tillbaka på 50 talet?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Kan vi helt enkelt inte få se lite äkta siffror på skillnader mellan män och kvinnor? Speciellt inom yrken där det verkligen kan göra skillnad. T ex de som räknas som normalinkomsttagare?

Som tidigare chef har jag märkt att på löneförhandlingar tar kvinnor inte för sig en bråkdel av vad männen gör. Inte konstigt att man hamnar längre ner på stegen när man inte kräver lika mycket. Sen finns det svin som per automatik ger en kvinna lägre lön, men att det skall vara en regel ser jag som helt absurt.

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Kan vi helt enkelt inte få se lite äkta siffror på skillnader mellan män och kvinnor? Speciellt inom yrken där det verkligen kan göra skillnad. T ex de som räknas som normalinkomsttagare?

Som tidigare chef har jag märkt att på löneförhandlingar tar kvinnor inte för sig en bråkdel av vad männen gör. Inte konstigt att man hamnar längre ner på stegen när man inte kräver lika mycket. Sen finns det svin som per automatik ger en kvinna lägre lön, men att det skall vara en regel ser jag som helt absurt.

:rofl

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Vad är den feministiska vinklingen på att kvinnor bränner pengar som män har dragit ihop? Är vi inte plötsligt tillbaka på 50 talet?
:hihi

Klart är att FI fått enormt mycket mer uppmärksamhet genom detta, än de kunnat få om de köpt PR/reklam för samma summa. Frågan är som sagt om de vinner nå't på just denna sortens uppmärksamhet.

De salta snubbarna i Studio Total kanske kan skjuta till lite mer stålar för en uppföljande marknadsundersökning. Nej just det... de har ju redan fått vad de ville, och sitter förmodligen helt nöjda. No more cash for you, Gudrun.

Vinnarna i det här debaclet är definitivt Studio Total. "Den uppmärksamhet frågan om diskriminerade löner nu har fått kunde vi aldrig köpt", säger Per Eriksson cd på Studio Total. Byt ut "frågan om diskriminerande löner" mot "Studio Total" så kommer vi verkligheten närmare. Det sitter bevisligen ett gäng påhittiga personer på den byrån som på det här sättet fick ut en rejäl sommarhälsning till befintliga och presumtiva kunder.

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
GSXR 1000 K8
Det är tur att de inte har något statligt partistöd som vi skattebetalare har betalat till....

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Vad får man fram av det där?

De gjorde juh lixom inget "nytt".. Kvinnor bränner hundratusentals kronor i onödan varje år.. Iallafall min kvinna.:huvet

Skulle de få ännu högre lön skulle jag få panik - mer prydnadssaker, skor, skor, skor, kläder, skor, krukor, skor och annat skräp som de fyller ut boendet med..

HÅLL NERE KVINNORNAS LÖNER!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- "Min sambo får bara 70% av min lön..... ....Det är tur att hon har sin egen lön också!"

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC