Laguna Seca MotoGP

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
HRC som ersätter Hayden med Goodstuff.
Jag har två fördelar jämfört med Hayden.
1. Jag är billigare.
2. Jag är snyggare.

Annars kommer nog Edwards vara en kandidat till segern, liksom Hayden, Rossi och förhoppningsvis Hopkins. Yamaha firar ju sitt 50års jubileum så en Yamahaseger är de nog nöjda med.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Goodstuff skrev:
Jag har två fördelar jämfört med Hayden.
2. Jag är snyggare.

Du menar att du står högre upp på People's 50 most wanted bachelors?

I racet kommer Edwards att leda, bli upphunnen av Rossi och förlora ledningen på sista varvet. Hayden blir trea, för visst har amerikanerna fördel av att de känner till banan och av publikstödet. Hopkins blir femma. Det finns dock en viss risk att lill-Nicky blir överexalterad och klotar.

Last edited:

sandstream

Guest
Man ska nog inte ha så höga förhoppningar på Hopkins, stackarn åker runt på en harv utvecklad för blårökarn Roberts :(

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
sandstream skrev:
Man ska nog inte ha så höga förhoppningar på Hopkins, stackarn åker runt på en harv utvecklad för blårökarn Roberts :(

Sant, men man kan alltid hoppas på att någon gång får ett positivt resultat för all tid och engagemang han lägger ner utan att gnälla. :3freak

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Haha, Roberts kommer bli förnedrad på sin bakgård. Vilken sopa.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hayden och Edwards borde hitta runt LS bäst av alla. Fast nog fan vinner Rossi?

sandstream

Guest
Macho Woman skrev:
Sant, men man kan alltid hoppas på att någon gång får ett positivt resultat för all tid och engagemang han lägger ner utan att gnälla. :3freak
Ja, jag tycker synd om killen!
Tror han hade gjort betydligt bättre resultat på tex en Repsol-Honda, för jag tror inte att han är sämre/bättre än Hayden.
valmers skrev:
Haha, Roberts kommer bli förnedrad på sin bakgård. Vilken sopa.
Och det värsta är nog att han inte kommer att bry sig :3freak
valmers skrev:
Hayden och Edwards borde hitta runt LS bäst av alla. Fast nog fan vinner Rossi?
Med den rutinen och talangen kan han vinna var som helst mot vem som helst :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Kan någon förklara för mig varför inte Team Suzuki MotoGP sparkar Roberts åt helvete NU? Suger han av teamchefen varje dag? Har han bilder på teamchefen i en pinsam, homosexuell situation?

Ta in vem som helst, Corser exempelvis. Hur mycket sämre kan det bli?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kontraktet är säkert skrivet så att de måste betala honom hela säsongen oavsett om han kör eller inte. En sorts fallskärm och de har väl inte råd att ha en tredje förare. Kan väl inte finnas så många lediga heller antar jag (är Corser ledig :va ). Jacque är ju knuten till Kawa nu.

Nästa år är det väl dock mikroskopisk chans att vi behöver se honom sura i depån. Men det måste ju vara något mer fel i teamet då Hopkins inte heller har en chans i racen och han är väl både motiverad och duktig.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:
Kan någon förklara för mig varför inte Team Suzuki MotoGP sparkar Roberts åt helvete NU? Suger han av teamchefen varje dag? Har han bilder på teamchefen i en pinsam, homosexuell situation?

Ta in vem som helst, Corser exempelvis. Hur mycket sämre kan det bli?

På pappret så finns det bara 2st förare i den största klassen som nu kör som varit världsmästare i den klassen. Roberts är tyvär en av dem. Är en anledning som jag kommer på.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Axxexs skrev:
På pappret så finns det bara 2st förare i den största klassen som nu kör som varit världsmästare i den klassen. Roberts är tyvär en av dem. Är en anledning som jag kommer på.
Jovisst, men hur länge kan man leva på meriter från 2001? Jag blir förbannad när jag ser den där idioten fisa runt på banan.
"Jag är Kenny Roberts Jr och jag är bäst. Jag kan köra mycket fortare om jag vill, men tänker inte göra det för den här cykeln är farlig."
Varför inte köra med Ryo istället (antar att han är kvar som testförare)?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
snibben skrev:
Inte en aning om vilken tid racet visas men välkommen till Hälsingland.
Är du intresserad av en banåkning på Mittsverigebanan 11 juli så hör av dig. Hudiksvalls MCK ordnar den.
PS! Kör försiktigt på kalvstigen..
Jag fick ju svar om sändningstiden.

Jag har inte tagit med min racer till torpet. Och även om den hade varit med hade jag nog inte fått köra den på MCK:s bandag.

"Kalvstigen" mellan Delsbo och Järvsö påminner inte så lite om "Slingerbulten" mallan Tungelsta och Södertälje. Men det är dumdristigt snabb framfart på sådana vägar som har fått mig att ensidigt ägna mig åt racing. Skulle jag köpa en gathoj vore det för skapligt beskedlig touring.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Rossi på en annan lack på Laguna Seca kanske?

Bifogat

• 1949portadagr9wa.jpg
    1949portadagr9wa.jpg
    69.5 KB · Visningar: 106

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Är en del som tror att hemmaförarna Hayden, Edwards, Hopkins och Roberts kommer ha fördel av att ha hemmabana. Edwards innehar fortfarande superpolerekordet på banan sen han körde Superbike där.

Men det finns en del övriga förare som har kört på banan tidigare. Troy Bayliss vann där 2002 i SBK. Ruben Xaus har också kört där. Loris Capirossi vann där i 250cc 1993. Alex Barros var tvåa i 500cc efter John Cocinski på Cagiva 1993. Max Biaggi var tvåa i 250cc 1994 efter Doriano Romboni, aprilia.

Rossi, Melandri och Gibernau har inte kört på banan innan.

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Visas superkarten och AMA-racen i någon kanal i sverige?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...