Laguna Seca MotoGP

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Troy Bayliss körde 1.24,5 idag. Mat Mladin var snabbast i Superbike med 1.25,9, den enda som mäktade med en 25'a dessutom. Supersport körde 1.29...

Klart intressant förstaträning i MotoGp med Bayliss, Hayden, Hopkins, Gibernau, Edwards och Rossi bland de främsta i nämnd ordning. Hoppas verkligen att Hayden och Hopkins kan få till det denna tävlingen.

/Joakim

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Undrar bara varfor Motogp.com "Local time" klocka ligger 10 minuter efter den tid som just nu ar har pa vastkusten, dar Laguna Seca ligger.

Ngn som har en ide om varfor?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hayden suger precis som vanligt. Hur kunde HRC ta in honom? Förbannade AMA-fjant som kom in på en räkmacka. :kocko

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Chris Ash skrev:
Var det inte på Laguna Seca som Kevin Magee pajade sig fullständigt? Det var iaf där han krockade med Bubba Shobert på slowdown-lapet, fan minnet är lite grumligt just nu.....
Jo :(

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
valmers skrev:
Hayden suger precis som vanligt. Hur kunde HRC ta in honom? Förbannade AMA-fjant som kom in på en räkmacka. :kocko
Jag har verkligen hållt massor på Hayden och hoppats att han skulle kunna vara med och bråka i den absoluta toppen, har även följt diskussionen (2-takts maffian mot... dig typ) och har mera eller mindre tagit ditt parti hela tiden men allvarligt... Hayden har tränat och kvalat rätt bra hela tiden, endast för att packa ihop och inte hålla för annat än en sub-pall plats hela tiden i racen (ok, han har 3-4st 3:de platser sedan förra året)? Jag skulle jättegärna se att han kunde hålla ihop det och börja prestrera i racen också, men så har inte varit fallet änsålänge även om hans kurva pekar lite uppåt på de senaste racen...

Med det försöker jag säga att kanske HRC inte (heller) är riktigt nöjd med the kentucky kid:s prestrerande... Eller? Efter denna säsong har han fått sina chanser att visa vad han gå för, endast för att bli ersatt av Pedrosa, Dovizioso, Lorenzo eller kanske Vermuelen så snart tillfället ges?

Hayden är tokrolig och spektakulär att titta på, men verkar hela tiden falla kort innan mållinjen?

Och jo, Biaggi är fortfarande asdryg och oinspirirande. Enda race jag sett med honom som var riktigt rokroligt var första racet förra året. (Har iofs bara sett 4-takts eran.)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Peccus skrev:
Hayden är tokrolig och spektakulär att titta på, men verkar hela tiden falla kort innan mållinjen?

Och jo, Biaggi är fortfarande asdryg och oinspirirande. Enda race jag sett med honom som var riktigt rokroligt var första racet förra året. (Har iofs bara sett 4-takts eran.)
Du glömde superfjanten Sete Übergay. Jävla nolla. Lipsill... Den absolut drygaste av dom alla. :kocko :kär :arsele :4skrika

Melandri är störtskön i sitt sätt. "Maybe after 15 years of racing he still don't understand" (om asdryga Biaggis provstarter) :tummenupp

Kanske finns det inte plats för så stora missar som Rossi brukar göra, på Laguna Seca. Jag tror på en vurpa, tyvärr. Hoppas han inte slår sig bara... :(

Fire02

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Superduke R -07
Hoppas att Baylis kan prestera ett bra resultat. stört skön kille :tummenupp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Scary track

Tydligen är Rossi, Capirossi mfl oroade över att banan brister säkerhetsmässigt. Förarna ska ha/har haft ett möte om detta och det är bara hoppas att det inte blir någon förarbojkott för då är både motogp och F1 brända i USA!
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=114556
(PS Hayden kör ballast av alla men Rossi kommer att vinna, som vanligt...)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
På MotoGP.com finns nu highlights (video) från körningarna igår. Ser väldigt tajt ut och det verkar gå väldigt fort på kanske fel ställen.

Jag drömde i natt om att det var en MotoGP-förare som krascha rakt in i en vägg som stod typ 20 meter från banan efter en lång raka. Drog på sig "allvarliga skador". En i gult utförande, antingen Camel-honda eller Yamaha i med ny gul färg. Får hoppas denna (mar)dröm INTE uppfylls :(

Verkar ändå som att amerikanarna har en viss fördel.

Rekordet är ju redan slaget med nästan 1 sekund. hehe

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Intressant är att de sex första på FP2 är sex som kört banan innan.....

Jag hoppas verkligen att Troy Bayliss tar hem detta, det hade varit otroligt roligt om man fick se honom gå "Baylisstic" en sista gång! Gärna i grym fight med Colin Edwards.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Chris Ash skrev:
Intressant är att de sex första på FP2 är sex som kört banan innan.....

Jag hoppas verkligen att Troy Bayliss tar hem detta, det hade varit otroligt roligt om man fick se honom gå "Baylisstic" en sista gång! Gärna i grym fight med Colin Edwards.
Jag noterade det också igår efter träningen. Efter 3 timmar på banan så trodde jag att "nybörjarna" skulle komma ifatt.

Rossi påstår att han inte kört för fullt än samt att han är orolig för säkerheten: http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=114556

Capirex har problem med ränneskita: http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=114552

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Neutral skrev:
Tack! Den hade jag tappat bort bland mina länkar, klart bäst!
Jag har problem med www.motogp.com, jag kan logga in (premiumpaketet) men så fort jag ska kika på en video så kommer jag till signupsidan igen och nu är det stört omöjligt att logga in. fan, vill ju se fp2 från i går!! :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Imponerande tid av Hayden och ska han vinna ett GP så är det dags nu. Har lärt mig att aldrig räkna bort Rossi...

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Gillar Hayden, tycker gött att han e värd en vinst :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...