Ozzian skrev:För er som är inne på starkare fjädrar:
Ja på de hojar som har separata fjädrar funkar det ju bra, men denna har ju som sagt tryckplatta.andersbrink skrev:Kan/orkar man inte felsöka kostar starkare fjädrar inte ens 1/5 av vad ett nytt lamellpaket kostar. Vad man inte har i plånboken eller i huvudet får man ha i underarmen.
andersbrink skrev:Kan/orkar man inte felsöka kostar starkare fjädrar inte ens 1/5 av vad ett nytt lamellpaket kostar. Vad man inte har i plånboken eller i huvudet får man ha i underarmen.
Sen kan man ju se det så här (Obs, det här är INTE ett expertutlåtande):
En olja som skall ge hög friktion i kopplingen kommer ju kanske att göra det på de ställen du vill ha låg friktion, det är, i stort sett, den vässentliga skillnaden mellan bilolja och MC-olja.
Så vad är värst, en lågfriktionsolja som kräver en starkare koppling eller en "högfriktionsolja" som kanske inte gör ett lika bra jobb mellan kamaxel och tryckare?
Alltså, vad är en "bra" olja?
Ozzian skrev:Nu så.
Duttar till på kopplingen utan att släppa gasen, den hugger direkt, samma på 6an(??!!!!!).
Den lamellen behöver man oftast inte byta, jag tänker skita i att byta den iaf.#11 skrev:Hörni grabbar!
När ni säger att ni bytt lammelpaketet har ni då även bytt den innre skivan, den innanför låsfjädern som går krunt hela innerkorgen?
Den innersta lammellen har bara halva tryckytan gämmfört med övriga lameller och kan med fördel bytas ut mot en fullstor lamell.
Ta alltså bort stålringen, fjäderbrickan och låsfjädern längst in (ingen större nytta med dom grejorna i alla fall) och ersätta den sedan med en vanlig lammell
LYCKA TILL
#11
Jag kommer inte ihåg sist jag frågade någon med slirande koppling och de inte svarade Castrol...henke o skrev:bytte också till Castrol GPS. Efter 30 mil så började min koppling slira på min zx9r 98-. Hade isär och mätte upp lammelerna hade samma tjocklek som dom nya. Aldrig mer Castrol olja för min del.
LowFlyer skrev:2138643Samma symptom, ducce supersport 750 -99, bytte från helsyntet (okänt märke) till BelRay helmineral, enligt rekommendation från Biscaya Motors, vilket löste problemet.
Var litet slirigt, men bättre, ett tag i början, men det försvann vartefter för att helt försvinna efter ca 50 mil "inspirerad" körning. Ungefär som om helsynthetoljan lämnat nåt skikt på lamellerna som slets bort vartefter.
zilog skrev:2138671Är det inte torrkoppling på sådan?
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |