Lameriders Filmer

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Riktigt bra filmer :tummenupp Visst kan man finslipa med finesser och effekter men själva känslan var kanon!
Grymt kört oxå :yoparty

En annan sak, vad kör ni på för däck? När jag håller över 200 en längre tid så syns korden på en gång :mad:
Tacksam för tips...

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
Tyvärr blir det ingen film idag... Ingen hade tid... Tar nya tag i morgon eller så... :huvet

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Fruktansvärt brutalt underbara filmer :) Livsfarligt att sitta och titta på sånt här mitt i vintern..
Kan föreställa mig hur imponerade folket i bilarna ni körde om var :yoparty :tuttar

Angående ljudet så har det att göra med att det inte är samma kvalité (kbit eller khz eller vad det nu är) på ljudet från kameran och mp3-filerna så när dom blandas sprakar det.. Hade samma problem när jag redigerade en film i Adobe Premier för ett bra tag sen.. I redigeringsprogrammet lät det dock bra! Jag löste det på så sätt att jag spelade in ljudet från redigeringsprogrammet där det inte sprakade med något ljudprogram (minns ej vilket, något simpelt som ljudinspelaren kanske funkar?) så det blev en enda extern ljudfil (mutade därefter kameraljudet och använde bara den externa ljudfilen) istället för en från kameran och en från mp3-filen.

Gah min pedagogik suger kraftigt, hoppas ni förstod vad jag menar, finns säkert en enklare lösning! Pröva windows movie maker, det använder jag numera.

MR.H

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
06an hittad å köpt...
De va väldigt konstigt. Dom däcken jag har kört på senast var ett par Metzler M3 funkade kannon nere på nurburg ring, Och dom funkar bra i 300km me. Va e de för däck du har kört me..?

Riktigt bra filmer :tummenupp Visst kan man finslipa med finesser och effekter men själva känslan var kanon!

En annan sak, vad kör ni på för däck? När jag håller över 200 en längre tid så syns korden på en gång :mad:
Tacksam för tips...

MR.E

Guest

Tacksam för tips...

Ja brukar hålla mig till metzeler lite mjukare i fram o lite hårdare i bak men ett däck ja blev impad av var ett bridgestone tror de var battlax bt020 inte säker hade detta i bak, eftersom ja har lite pulver på slangen så kan man lätt märka när däcken börjar bli dåliga eller ej håller måttet,när de börjar bli dåliga så kan man få ofrivilligt hjulspinn på sexan i 250km h :D

JASON A.G.H

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
GSXR 1000-03

Tacksam för tips...

Jag kör på begade race däck. Metzler Racetec o Pirrelli Corsa nånting.
De är i stort sett skurna slicks. Soft eller supersoft fram och medium bak...:tummenupp

Det där med dina däck låter jävligt konstigt. 200 borde alla däck klara av tycker man..

Last edited:

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Det var grymma filmer :tummenupp man riktigt känner hur mycket man längtar tills vårsolen tittar fram :)

Jag fattar däremot inte varför det är sånt jäkla gnäll på ljudet :7peta . Det är ju ingen hollywood produktion utan glad amatör hojporr. Var glada att det kommer upp filmer som gör vardan lite ljusare eller gör egna filmer med klockrent ljud.

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Håller med föregående talare. Jag föreställde mig riktigt sunkigt ljud, men det var inte mkt att gnälla om. Skitbra filmer!
Längtar massor till våren nu!
Väntar även på nästa film... :tummenupp

/Anders

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)

Jag fattar däremot inte varför det är sånt jäkla gnäll på ljudet :7peta . Det är ju ingen hollywood produktion utan glad amatör hojporr. Var glada att det kommer upp filmer som gör vardan lite ljusare eller gör egna filmer med klockrent ljud.

Det är väl synd att det dåliga ljudet har med redigeringen att göra då och kan vara enkelt att fixa. Vore väl bättre med klockrent ljud? Vindbrus låter inte så. Filmerna är ju hur grymma som helst annars.

Gillar din avatar förresten ;)

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Det är väl synd att det dåliga ljudet har med redigeringen att göra då och kan vara enkelt att fixa. Vore väl bättre med klockrent ljud? Vindbrus låter inte så. Filmerna är ju hur grymma som helst annars.

Gillar din avatar förresten ;)

Jo det är klart att det är bättre med klockrent ljud om det är möjligt. Men jag störde mig inte så mycket som andra verkade göra.
Sen kändes det när man började läsa tråden, att grymt här är lite coola filmer och så börjar folk gnälla på redigering (alltså ljud) när trådskaparn ska ha kred för att nya filmer kommer ut. Men det kanske har med vintern att göra och att det är ett tag kvar till våren :huvet Då kan det vara lätt att gnälla, även för mig :tummenupp

Jag är lite stolt över min avatar, så TACK så mycket :pannkyss . Det var min första riktiga böörn med förra säsongens bakdäck.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
saaaaaaaaaaknaaaaaaaaaaaaar film treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee & fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyra :pannkyss

MikkE

Guest
Jäklar jag skulle stannat å torkat bort flugan från kåpan strax efter 7.40min:huvet Den sitter ju mitt i:mad:

Va i hela friden. Du e ju från Vallentuna!
Har ju själv bott där i 22 år! :mad:

Snart är filmerna nedladdade, ska bli najs att se lite hojåka :tummenupp

ÄDIT!
Hohoho, najs åkning! Kul att man vet vart ni håller till också, hehe

ÄDIT IGEN!
Musiken sprakar i långa filmen, det kan bero på att volymen på ljudfilen är för hög. Skruva ner den lite i redigeringsprogrammet så ska det nog fixa sig.

ÄDIT IGEN IGEN!
Er hemsida funkar inte... inte nu iaf..

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
film nr 2 är underbar. fan va snabbt ni kör. ser skitfarligt ut tycker jag.
man kommer av sig lite när det gäller att köra fort när man kört motard ett tag som jag har gjort nu. tur att man köpt R1 så att man kan börja gasa lite igen :tuttar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0