Lameriders Filmer

Sullitto

Snart hämtas grusbus hojen....
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
CBR 954 RR -02 CRF 450 -02
kommer kännas bättre sen när man packar upp en ny!

spara kärringplatsen åt mig så man får åka nåt iallafall! :yoparty

haha ja du kommer nog fan stå o studsa som ett barn på julafton när du packar upp den nya nästa år... Blir det en gixxer?? :yoparty

Klart du kan få låna kärringplatsen :tummenupp

Vore iof ballt o göra en film där man åker omkring på sporthoj i laglig takt hela tiden... Undra hur många som skulle ladda hem den... ha ha ha... :D

Men har inte Ghostrider i senaste filmen gjort om uppsala turen fast laglig fart hela vägen dit. :va Sen tillbax så går det bara "lite" fortare

Har du ett till mig så gärna... Har kört bilbud i stan så hitta är inga problem tror ja...

Såg annonser för ett tag sen om en åkare som sökte hoj killar som ville köra bud.. Tror det dyker upp såna lite då o då.. Annars om man känner en sjyst åkare kan man nog alltid få han till o investera i en sjyst gixxer som du kan buda med :D

Last edited:

MR.E

Guest
Men ta o titta på filmen fårskalle
vad tror du händer om en bil missbedömmer farten ni kör om i.:huvet
Du är ju dummare en en åsna om du tror du blir långlivad om du fortsätter köra som du gör.
Eller vem det nu än är som kör.
Säger bara vad JAG tycker om filmerna det får du ta.

Ja de e ju ett fritt land vi lever i o de e bra att du har en åsikt den respekterar
jag, de som jag tycker e kul att de alltid ska jämföras mellan gatåkning o banåkning

I min värld så går detta inte att jämföra på ngt vis, de e så olika åkstilar
jag tycker de e så jävla kul o åka hoj att bara kunna sätta sig på hojjen efter jobbet, utan att hålla på o åka typ 20 mil för att kunna köra på bana o lasta hojj o packa grejjer osv.

Men ja tycker de skitkul o köra bana när man väl e där, o de ggr så har jag utan att höja mig själv aldrig blivit ifrånåkt av de såkallade åka bana ofta folket men ja åker man mot tex Zuber så blir de nog jobbigt:D
De beror ju vem man jämför sig me.

Sen de här me att åka 300 på bakhjulet är inte så svårt de skulle nog de flesta här på sporthoj klara av de e ju bara o gasa:D

Obs de e kul att höra så mycket skitsnack om tex Fyrsten som bara kan köra raktfram på gata osv eeh va de inte han som typ körde skiten ur alla i rookie 1000 meen han eju en gatåkare han skaju inte kunna köra sådär fort vi kör ju faktiskt roadracing o då e vi automatiskt gudar på att åka hoj:D :D

sandstream

Guest
Men ja tycker de skitkul o köra bana när man väl e där, o de ggr så har jag utan att höja mig själv aldrig blivit ifrånåkt av de såkallade åka bana ofta folket men ja åker man mot tex Zuber så blir de nog jobbigt:D De beror ju vem man jämför sig me.
Har du kört i gatgrupperna eller har du kört i licens/oförsäkrat?
Lugn, medel eller snabb?

MR.E

Guest
Har du kört i gatgrupperna eller har du kört i licens/oförsäkrat?
Lugn, medel eller snabb?

Ett par ggr på karlsskoga ett par på sviesta nån gång på mantorp

Faktiskt aldrig tagit tid men alltid kört i de snabba grupperna eftersom de tillåter att man kör om varandra var man vill, där har jag väl gjort bra ifrån mig men de beror ju vikka som e där, de värsta grabbarna kanske va hemma o softade

på licens kursen för rr fick man ju oxå gasa en del

Nordschleife från bro till bro ca 8,20 min klockat av ett par bekanta från Porsche klubben i samband med squderia träning 2005 då med cbr1000 rr

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT

Tror grabbarna i lameriders e ganska medvetna om riskerna dom utsätter sig själva och andra för..
Bara man kör medvetet även om det e i 290..

Medveten om risker!!???
I de hastigheterna på den vägen...!?

Förklara gärna hur du tänker.

Last edited:

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Mer filmer jag håller på att bli tokig:huvet vill också ha sporthoj igen när man ser sånna här filmer

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Medveten om risker!!???
I de hastigheterna på den vägen...!?

Förklara gärna hur du tänker.

Är du medveten om din låga IQ? Det ser inte ut som att snubbarna är ute på sin första runda direkt. Dom vet nog mycket väl vad som händer i de hastigheterna...

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Är du medveten om din låga IQ? Det ser inte ut som att snubbarna är ute på sin första runda direkt. Dom vet nog mycket väl vad som händer i de hastigheterna...

Är DU medveten om DIN låga IQ??

Jag bor på orten, åker vägen själv ett par ggr i veckan, året runt.
Vet dessutom vem killen på Busan.
Vill jag snacka med honom så gör jag det direkt.

Min fråga var dock ställd till en annan person som surrar om "medvetenhet om risker"..

Fler problem??

//Micke

Sullitto

Snart hämtas grusbus hojen....
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
CBR 954 RR -02 CRF 450 -02

Min fråga var dock ställd till en annan person som surrar om "medvetenhet om risker"..

//Micke

Hur jag tänkte... :va va mer mot killen som skrev o tyckte grabbarna körde omedvetet. Med tanke på trafik o väg val o hastighet. Själv tror jag inte dom kör så fort som dom gör på filmen utan att va medvetna om vad dom ger sig in på.

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Men har inte Ghostrider i senaste filmen gjort om uppsala turen fast laglig fart hela vägen dit. :va Sen tillbax så går det bara "lite" fortare

svar ja om du tittar i 4:e filmen och på "uppsala run 3 live or die" så får du se det...
speed love: när kommer de fler filmer börjar bli klart snart eller?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln