Lameriders Nurburgring

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Kul med lite film från denna underbara plats på jorden. Sitter och väntar på att det ska bli vecka 38 då tur nummer 2 för i år till ringen blir av.
Ska även passa på och ta en tur på gp-slingan som är öppen då.
För övrigt så är det intressant att se hur mycket fjädringen får jobba.
Hoppas du har mer film så man kan stilla hungern lite.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
H

Nej du får inte hänga på för du gasar så in i h-vete.:tummenupp
Allt bra annars??

Mr E
Så är det!:D
Allt bra, det var jävligt jobbigt att vara med o lasta och sen inte få åka:gnissla. Nästa gång så ska jag med:yoparty
Jag var o hämta gammelgubbens oranga åbäke igår. Tänkte ett tag ta vägen förbi Nybroviken o sänka den men ångrade mig i sista stund:). Hans däck såg ju oanvända ut så han måste ha "tourat" i vanlig ordning eller?:rolleyes:

Last edited:

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Kul med lite film från denna underbara plats på jorden. Sitter och väntar på att det ska bli vecka 38 då tur nummer 2 för i år till ringen blir av.
Ska även passa på och ta en tur på gp-slingan som är öppen då.
För övrigt så är det intressant att se hur mycket fjädringen får jobba.
Hoppas du har mer film så man kan stilla hungern lite.

Coolt gp slingan skulle va coolt att prova,har en kompis som kört den och den va uber cool tyckte han..

2ggr om året jag är avundsjuk,jo fjädringen får jobba bra helt klart banan är ju ojämn men det vet du ju redan..
Har tyvärr inget tillsvidare kanske lägger upp lite mer då jag jagade mina polare på ringen men inte lika snabbt tempo,annars så får vi vänta på den nya Lameriders skivan..

Mr E

Så är det!:D
Allt bra, det var jävligt jobbigt att vara med o lasta och sen inte få åka:gnissla. Nästa gång så ska jag med:yoparty
Jag var o hämta gammelgubbens oranga åbäke igår. Tänkte ett tag ta vägen förbi Nybroviken o sänka den men ångrade mig i sista stund:). Hans däck såg ju oanvända ut så han måste ha "tourat" i vanlig ordning eller?:rolleyes:
Haha jag förstår om du kände så men nästa gång hakar du på hoppas jag

Gubben tourar alltid heheh skämt åsido nej du han körde bra som fan 8,20 nånting inte illa:tummenupp

Men du skulle ha sänkt skrotet faan va dom hånade mig för mitt gamla lik..:D

Ha de gött

Mr E

Det där är en spökryttare... tittar man in i hjälmen, så finns det ingen där! :jisses

Buuhhh spooky :D spökryttare jag neej inte jag..

Men däremot ryktades det att spöket skulle komma ner och gasa med oss,men vi drog lite tidigare eftersom de va så in i h-vete varmt typ 35 40 grader så gav vi upp tidigare än väntat..

Sen om spöket verkligen kom senare vet jag inte..

Mr E

Last edited:

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Tjena!

Någon som vet om man måste ha reggade fordon?
Har många ggr tänkt att de skulle vara kul o testa ringen.

// Gadde

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Som någon skrev tidigare i tråden är Ringen "enkelriktad, allmän väg med fri fart". På allmän väg tror jag fordon måste vara reggade :tungan

Men seriöst så är det så att de börjar vara rätt hårda på både ljud och annat så man ska nog inte chansa och åka dit med oreggade eller alltför ombyggda fordon, eller såna som låter på tok för mycket. Står man nu inte och tokvarvar i kön till bommen så kan man ju ha tur och slinka förbi men jag har då inte chansat förut (2007-2008).

/Danne

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Ja om man frågar så får man det svaret.. *blink*

Lika bra svar som alltid! :huvet

Vad var det Ford Fairlane sa?

" Att prata med GSXR1100R är som att onanera med en osthyvel,
ganska kul, men mest smärtsamt"

Mvh // Gadde

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som någon skrev tidigare i tråden är Ringen "enkelriktad, allmän väg med fri fart". På allmän väg tror jag fordon måste vara reggade :tungan

Men seriöst så är det så att de börjar vara rätt hårda på både ljud och annat så man ska nog inte chansa och åka dit med oreggade eller alltför ombyggda fordon, eller såna som låter på tok för mycket. Står man nu inte och tokvarvar i kön till bommen så kan man ju ha tur och slinka förbi men jag har då inte chansat förut (2007-2008).

/Danne
Man får inte filma från hojen heller, iaf inte om man frågar gubbarna i biljettkuren, man ska inte fråga så mycket...

Lika bra svar som alltid! :huvet

Vad var det Ford Fairlane sa?

" Att prata med GSXR1100R är som att onanera med en osthyvel,
ganska kul, men mest smärtsamt"

Mvh // Gadde
Om man inte frågar så får man, men kommer dom på dig så blir det liv i luckan.

Last edited:

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Coolt gp slingan skulle va coolt att prova,har en kompis som kört den och den va uber cool tyckte han..

2ggr om året jag är avundsjuk,jo fjädringen får jobba bra helt klart banan är ju ojämn men det vet du ju redan..
Har tyvärr inget tillsvidare kanske lägger upp lite mer då jag jagade mina polare på ringen men inte lika snabbt tempo,annars så får vi vänta på den nya Lameriders skivan..

Mr E

Haha jag förstår om du kände så men nästa gång hakar du på hoppas jag

Gubben tourar alltid heheh skämt åsido nej du han körde bra som fan 8,20 nånting inte illa:tummenupp

Men du skulle ha sänkt skrotet faan va dom hånade mig för mitt gamla lik..:D

Ha de gött

Mr E

Buuhhh spooky :D spökryttare jag neej inte jag..

Men däremot ryktades det att spöket skulle komma ner och gasa med oss,men vi drog lite tidigare eftersom de va så in i h-vete varmt typ 35 40 grader så gav vi upp tidigare än väntat..

Sen om spöket verkligen kom senare vet jag inte..

Mr E

Det blev en 8,20 runda..å jag är nöjd med det. Å lille Fille ska jag steka över öppen eld..bara tanken på att sänka mitt skrot i viken..app app.

Å spöket kom inte ner..han var för hindrad.

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Finns det något banrekord med hoj och vem har det i så fall? Och hur ser det ut jämfört med bilarnas rekord? Skulle va kul att veta bara :)

Mr.E

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2009
Hoj
Gsxr 1000 K6
Finns det något banrekord med hoj och vem har det i så fall? Och hur ser det ut jämfört med bilarnas rekord? Skulle va kul att veta bara :)

Hojrekordet helvarv är Helmut dähne som har 7,49,71 satt 1993 på en rc 30..

Btg den aktuell sträckan för oss vanliga människor är 7,21 har jag för mig de va en lirare på en i ordinggjord Mv agusta..

För bil helvarv är Stefan bellof som har 6,11,1 satt 1983 med en Porshe 956

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...