Jag håller på att konstruera laptimers, för försäljning. Prototypen är så gott som klar, men jag skulle behöva lite tips, för finslipningen.
Lite info om den:
Mått: 100 x 60 x 25
Displayen är en 16x2 teckens bakgrundsbelyst display. Det är ingen ren sifferdisplay utan klarar av text.
Varvtider: 85
PC kabel och programvara för överföring till dator medföljer.
Nu är det så att jag har några frågor om tips hur jag ska göra.
Vad skulle du föredra?
1. Batteri eller hojjens strömförsörjning? Batteri kan dock medföra större mått på laptimern.
2. Räcker 85 varvtider? Kan utöka utan större kostnad.
3. PC programvaran klarar än så länge av att ladda in tiderna så att man kan bläddra och kolla på alla varv, och även skriva ut dem. Och givetvis spara dom på datorn.
Den räknar även fram snabbaste varv och totala tiden för körningen. Vad mer skulle önskas? Grafer och kurvor tex.?
Funderade ett tag på att göra trådlös överföring till datorn, men det kanske är att öka på priset i onödan.
Alltså, man bara trycker på en knapp på laptimern när hojjen står i depån(inom 200 m till datorn) och så finns tiderna i datorn automatiskt.
4. Nu visas tiden när du passerar mållinjen och står kvar hela varvet. Antar att det är bättre än att tiden räknas upp hela varvet. Eller? Annars kommer man väl å kika på tiden hela tiden och tappa konsentrationen.
5. Finns det intresse av en sådan laptimer? Prisidé?
Kom gärna med förslag och idéer på funktioner ni vill ha med!
Ska ladda upp bilder på prototypen så snart som möjligt.
Lite info om den:
Mått: 100 x 60 x 25
Displayen är en 16x2 teckens bakgrundsbelyst display. Det är ingen ren sifferdisplay utan klarar av text.
Varvtider: 85
PC kabel och programvara för överföring till dator medföljer.
Nu är det så att jag har några frågor om tips hur jag ska göra.
Vad skulle du föredra?
1. Batteri eller hojjens strömförsörjning? Batteri kan dock medföra större mått på laptimern.
2. Räcker 85 varvtider? Kan utöka utan större kostnad.
3. PC programvaran klarar än så länge av att ladda in tiderna så att man kan bläddra och kolla på alla varv, och även skriva ut dem. Och givetvis spara dom på datorn.
Den räknar även fram snabbaste varv och totala tiden för körningen. Vad mer skulle önskas? Grafer och kurvor tex.?
Funderade ett tag på att göra trådlös överföring till datorn, men det kanske är att öka på priset i onödan.
Alltså, man bara trycker på en knapp på laptimern när hojjen står i depån(inom 200 m till datorn) och så finns tiderna i datorn automatiskt.
4. Nu visas tiden när du passerar mållinjen och står kvar hela varvet. Antar att det är bättre än att tiden räknas upp hela varvet. Eller? Annars kommer man väl å kika på tiden hela tiden och tappa konsentrationen.
5. Finns det intresse av en sådan laptimer? Prisidé?
Kom gärna med förslag och idéer på funktioner ni vill ha med!
Ska ladda upp bilder på prototypen så snart som möjligt.