Maciver
None
Du måste nog ha det till tänningen annars får du väll sätta till en brytare som du måste slå till efter att du larmat av larmet, annars aktiverar det sig igen efter 30 sek.Muggen skrev:2044956Det enda jag funtar över är
Du måste nog ha det till tänningen annars får du väll sätta till en brytare som du måste slå till efter att du larmat av larmet, annars aktiverar det sig igen efter 30 sek.Muggen skrev:2044956Det enda jag funtar över är
Maciver skrev:2048131Du måste nog ha det till tänningen annars får du väll sätta till en brytare som du måste slå till efter att du larmat av larmet, annars aktiverar det sig igen efter 30 sek.
Borde man då för att på absolut enklaste sätt kolla in larmet genom att ta en kablen från batteriet till larmet och en från larmet till tändningskabeln på de sättet dom du gjort?Muggen skrev:2048136Japp, jag märkte detta. Med en förgrenar kontakt från biltema så var detta inga problem
Nu har jag ju immobilizer så en startfunktion är ju menlös då nyckeln måste sitta i tändningen oavsett vad...
Tellet skrev:1556788såhär jag jag kopplat! (bild)
allt fungerar som det ska verkar det som.. eftersom larmet går på när tändningen är på så borde det vara den mörkblå kabeln som strular.. men efter att jag mätt med voltmeter och kommit fram till följande:
när tändningen är av går det ingen ström i kabeln
när tändningen är på går det ström i kabeln..
alltså borde det väll fungera
ska man göra så att man sätter en liten strömbrytare på larmet så man får stänga av det på den?
fast då är det iof inte så svårt för tjuven att stänga av de heller
Fluxir skrev:2052744Jag vill inte klaga på dig på något sätt, men vad fan har du gjort? inser du att alla kablar du har satt sånna där blåa hemska saker på är förstörda? använd aldrig strömtjyvar!! du gör hål i höljet på kabeln som är där för att skydda verkar det som en bra idé? näe, ett tips till alla som ska koppla inte ett larm eller något annat på hojen, eller bilen för den delen är att inte använda sånna här tattarlösningar utan fixa det ordentligt, det lönar sig i längden.
Hur ligger det till med larmen nu föresten går det fortfarande att köpa?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|