Larm Genom Sh

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Maciver skrev:
2048131 Du måste nog ha det till tänningen annars får du väll sätta till en brytare som du måste slå till efter att du larmat av larmet, annars aktiverar det sig igen efter 30 sek.

Japp, jag märkte detta. Med en förgrenar kontakt från biltema så var detta inga problem :tummenupp

Nu har jag ju immobilizer så en startfunktion är ju menlös då nyckeln måste sitta i tändningen oavsett vad... :tummenupp
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Muggen skrev:
2048136 Japp, jag märkte detta. Med en förgrenar kontakt från biltema så var detta inga problem :tummenupp

Nu har jag ju immobilizer så en startfunktion är ju menlös då nyckeln måste sitta i tändningen oavsett vad... :tummenupp
Borde man då för att på absolut enklaste sätt kolla in larmet genom att ta en kablen från batteriet till larmet och en från larmet till tändningskabeln på de sättet dom du gjort?
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Tellet skrev:
1556788 såhär jag jag kopplat! (bild)
allt fungerar som det ska verkar det som.. eftersom larmet går på när tändningen är på så borde det vara den mörkblå kabeln som strular.. men efter att jag mätt med voltmeter och kommit fram till följande:

när tändningen är av går det ingen ström i kabeln
när tändningen är på går det ström i kabeln..

alltså borde det väll fungera :va

ska man göra så att man sätter en liten strömbrytare på larmet så man får stänga av det på den? :rolleyes:
fast då är det iof inte så svårt för tjuven att stänga av de heller :rolleyes:

Jag vill inte klaga på dig på något sätt, men vad fan har du gjort? inser du att alla kablar du har satt sånna där blåa hemska saker på är förstörda? använd aldrig strömtjyvar!! du gör hål i höljet på kabeln som är där för att skydda verkar det som en bra idé? näe, ett tips till alla som ska koppla inte ett larm eller något annat på hojen, eller bilen för den delen är att inte använda sånna här tattarlösningar utan fixa det ordentligt, det lönar sig i längden.

Hur ligger det till med larmen nu föresten går det fortfarande att köpa? :va
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fluxir skrev:
2052744 Jag vill inte klaga på dig på något sätt, men vad fan har du gjort? inser du att alla kablar du har satt sånna där blåa hemska saker på är förstörda? använd aldrig strömtjyvar!! du gör hål i höljet på kabeln som är där för att skydda verkar det som en bra idé? näe, ett tips till alla som ska koppla inte ett larm eller något annat på hojen, eller bilen för den delen är att inte använda sånna här tattarlösningar utan fixa det ordentligt, det lönar sig i längden.

Hur ligger det till med larmen nu föresten går det fortfarande att köpa? :va

så du gillar inte sånna alltså.....

hur tycker du man ska göra då? löda , krympslang....
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hur fasiken ställer ni in känsligheten i larmet?

I manualen står det "Press On & Off at the same time in disarming mode"..
Jag gör ju det med funkar inte? Larmet reagerar inte över huvud taget när jag trycker in båda samtidigt..

Annars funkar larmet precis som det ska :va
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Nu rycker jag lite liv i denna tråd, är i behov av erfarna larmkopplare..

Jag har köpt ett larm som verkar vara snarlikt det ni har i funktioner och så, jag behöver lite hjälp att klura ut hur det fungerar..

Den som känner sig som en barmhärtig samarit kan ju kanske kolla in tråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2515295#post2515295

..och där låta sitt kunskapsljus falla över en mycket förbryllad förstagångselektriker..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top