Jag struntade att göra en motorvagga men det blev efter en hel del sågande,borrande och filande ett par fästen från övre ramfästen ner till motorn som håller kylaren.Gjorde en pappmall först.Den fick lite kurvor så jag kan komma åt avgasventilerna utan ta bort så mycket!
View attachment 397500
Svetsa gör jag inte själv men det mesta andra.Man får mycket hjälp om man frågar ,sen måste man tänka och mäta mycket.
Jag har ju en RD 500 oxå med en skjuten kolv..sen har jag en SZR 660 ram..Kan bli ett nytt projekt!
Men först ska denna bli klar sen fixa farsans Triumph Tiger 110-56 som stått i över 30 år!!
Svetsa gör jag inte själv men det mesta andra.Man får mycket hjälp om man frågar ,sen måste man tänka och mäta mycket.
Jag har ju en RD 500 oxå med en skjuten kolv..sen har jag en SZR 660 ram..Kan bli ett nytt projekt!
Men först ska denna bli klar sen fixa farsans Triumph Tiger 110-56 som stått i över 30 år!!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |