bo$ken skrev:2122617De sitter inne i en VAN och skjuter genom fönstret och snett ner mot alla fordon.
Det råder alltså rimliga tvivel om vem eller vad de sköt på, annat om jag kommit ensam.
Lord Adrian skrev:2123313Ur FAPen för laserpistolen: 9 § Om mätning görs från ett polisfordon, skall detta vara stillastående.
Mätning får inte ske genom det egna fordonets vindruta .
Vet inte om det görs skillnad på sidoruta/vindruta....
FAPen hittar du på trafikjuristen.se
bo$ken skrev:2123318Plus att vid sämre väder och längre avstånd ska den vara monterad på stativ...
bo$ken skrev:2120957Blev av med lappen i onsdags, och jagar tips på överklagningar, fick då detta tips av en annan mc-åkare.
[/B]
Zenit skrev:2123325gött nu bör du ju han anledning nog o kunna klaga o vinna
Ha det där lät ju som B-Shit må jag då säga!MestHemlig skrev:en laser ska ställas om och justeras mellan varje skjutning. det var ju så den där polismannen som åkte fast fick tillbaka kortet. för att polisen som använde lasern inte hade konfiguerat den mellan skjutningarna..
bo$ken skrev:2120957Blev av med lappen i onsdags, och jagar tips på överklagningar, fick då detta tips av en annan mc-åkare.
Nån som har erfarenhet? Känner till nogot om detta?
"""Jag jobbar med laser och när det regnar är det inte godkänd mätning. Trust me. Överklaga så ska du se.. Det är heller inte godkänd mätning om man skjuter genom fönster på bilen eller i dimma som överstiger 98% fuktighet.. Överklaga bara så får du tillbaka det direkt.. """
[/B]
motardkungen skrev:Å andra sidan rapporteras du för grov olovlig körning OM det skulle uppdagas vilket kan ge 6 månaders fängelse i värsta fall.
raiderpatz skrev:2124914Vad händer om man åker fast med indraget kort? Är det "vanlig" olovlig körning eller grov? Vad blir påföljderna? Mer böter och längre spärrtid eller nåt värre?
Skrutten skrev:2124916Grov,dvs under dåliga omständigheter upp tom 2 års fängelse.
raiderpatz skrev:2124956Men jag tycker mig minnas att det i tidningar skrivits om personer som åkt fast med indraget kort, gång på gång på gång
Kan ta att det är skillnad på att åka fast i en hastighetskontroll, 30 för fort igen... men om man åker fast i en vanlig rutinkontroll, spelar det roll?
bo$ken skrev:2122617Kan nog hålla med motardkungen, MEN däremot tänker jag överklaga på en massa punkter (frågan är bara hur lång tid det tar)
1. Det regnade kraftigt.
2. Det var mörkt.
3. Hade ca 10 bilar omkring mej, framför, sidan om och bakom, tät trafik. (2-filigt)
4. Avstådet som bilden nedan var ca. detsamma, vilket i mina ögon måste vara svårt att just pricka min hoj med tanke på ovanstående punkter. Och denna bild nedan är tagen i bra förhållanden.
De sitter inne i en VAN och skjuter genom fönstret och snett ner mot alla fordon.
Det råder alltså rimliga tvivel om vem eller vad de sköt på, annat om jag kommit ensam.
Långa farbron skrev:2124964I vilket fall,varför undrar du ?
raiderpatz skrev:2124999anledning...typ det vanliga
Frågan är, om man kör lugnt till jobbet, riskerar man mestadels ekonomisk smäll eller värre påföljder?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|