Tack för medhållet
EN beggad caddy med några år kan du få för runt 20 loppor
http://www.blocket.se/vi/14523710.htm?ca=11_s
Hade min caddy i 3 år, i princip aldrig några fel alls någonsin, förutom att jag fick byta motor på fönsterhissarna men that´s it.
Sen vette fan om din hoj går in i caddyn men det är väl bara att kolla upp.
Men som sagt..fransmännen kan mat och vin..bilbyggandet ska tyskar, svenskar och asiater stå för!
Hoj i en Caddy? Nix. En liten fiddy i så fall, max. Eller en hamsterbur. Hade en Caddy å jag kan säga att den var ett av mina sämre bilköp. Den tog mig alltid dit jag ville, men det var då f*n ALLTID nå´t fel på skrutten trots "tysk kvalitet..." Antar att det finns måndagsexemplar eller iafall sämre å bättre köp oavsett bilmärke...
Har en Jumpy -01 2.0 HDI som jag är tvärnöjd med. Två motarder utan problem + utrustning iform av extrafälgar, däck, verktyg, stolar, depåtält m.m., man får bara se till att packa smart helt enkelt. Har bara behövt lasta en cross so far, men jag ska nog allt kunna klämma in två rackare när det blir dags. Riktigt bra tryck i motorn också med tanke på att det är en liten "lastbil" (om man inte väljer det klenaste alternativet förstås).
De japanska alternativen har problem de också, riktigt täta byten av spindelleder tex har jag hört. Viton är ju rosthög osv osv. I dagsläget med mycket stålar så hade jag köpt nya generationen VW, tex en mega stor Crafter och raceinrett, de är en dröm att köra, märks knappt att de är en riktigt stor buss.
Men jumpyn som sagt, en riktigt bra bil faktiskt, lagom stor utan att man ska känna sig dum varje gång man svänger förbi ICA, får dessutom vanligtvis plats i p-hus, vilket inte en sprinter får, eller Jumper.
Lycka till!
Ja föresten, färgen släpper på gångjärnen, och? Det är liksom något man överlever...bilar används och blir äldre, och själv så blir man fattigare på kuppen. Så är det bara.
Godnatt!