Lasta i Citroen Jumpy

Fast det kommer ju en ny version av Caddy nu med förlängt skåp, 225 cm långt. I kombination med TDI R-motorn (140hp/320Nm) känns det lite som den ultimata kompromissen mellan personbil och hojtransportbil.

Vad är det här för tråd? Det klagas på franska bilar generellt, och så rekomenderas det VW på flera ställen i stället!! VW som enligt all statistik (och egen erfarenhet) är det sämsta skit man kan köpa och äga. Bilarna krånglar, är svindyra och dessutom funkar inte verkstäderna. VW är inte det kvalitetsmärke det en gång varit, men det tycks inte folk inse.

Vad är det här för tråd? Det klagas på franska bilar generellt, och så rekomenderas det VW på flera ställen i stället!! VW som enligt all statistik (och egen erfarenhet) är det sämsta skit man kan köpa och äga. Bilarna krånglar, är svindyra och dessutom funkar inte verkstäderna. VW är inte det kvalitetsmärke det en gång varit, men det tycks inte folk inse.

Franska bilar giller enligt statistik (och topgear) i botten när det gäller pålitlighet och oanade verkstadsutgifter..

sen så va de endast en person som rekomenderade vw.

Smidigt vore att hitta en beg. handikappbuss med en befintlig ramp. Att köpa en ny ramp var inte gratis... 18000:- +moms :gnissla

Bifogat

• ramp.jpg
    ramp.jpg
    67.6 KB · Visningar: 130

Det är rätt grov skillnad på VW personbilar och VW transportbilar.
Jag har en T4 Caravelle TDI som är helt suverän!
Använder den som familjebil (har 5 barn) och den har funkat klockrent i tre år!
Skall dock byta den inom snart då den har för få trepunktbälten.
Caddy Maxi Life TDi-R ligger högt på önskelistan.

Smidigt vore att hitta en beg. handikappbuss med en befintlig ramp. Att köpa en ny ramp var inte gratis... 18000:- +moms :gnissla

Tnker bara på Björn Rosenströms låt när du skriver 18000. Du harblivit luuuuuuurad haha...

Har polare som jobbar på aliminum verkstad så det får dem fixa en emot en fylla.

///Micke

Det är rätt grov skillnad på VW personbilar och VW transportbilar.
Jag har en T4 Caravelle TDI som är helt suverän!
Använder den som familjebil (har 5 barn) och den har funkat klockrent i tre år!
Skall dock byta den inom snart då den har för få trepunktbälten.
Caddy Maxi Life TDi-R ligger högt på önskelistan.

Jag åker Golf V tdi 2.0 140hk i vardagen nu. har innan haft en Golf V6 4moton och det va den bästa bil jag haft. Va inte på verkstad en enda gång. min diesel golf har jag nu kört 5000mil med utan ett problem. Tycker jag är bra.

///Micke

Franska bilar giller enligt statistik (och topgear) i botten när det gäller pålitlighet och oanade verkstadsutgifter..
a
sen så va de endast en person som rekomenderade vw.

Du verkar iofs va en riktig fransos hatare. :D
Och så dåliga tror jag inte de är. Vi har sånna på jobbet och de har inte strulat mer än våra vito eller våra vw transporter...

///Micke

Last edited:
Köp den korta modellen av Opel Vivaro då den är bra mycket smidigare en den förlängda har två på jobbet som har gått istort sett felfritt. Och med relativt låg ljudnivå och bra åkkomfort funkar den även som pendlarbil.

Last edited:
Har aldrig haft någon själv, jag blev mest förtjust i specen. Vet inte ens om just den modellen är släppt än, så det är nog svårt att ha erfarenhet av den. Jag känner dock flera andra som har VW (både personbilar och transportbilar), och som är väldigt nöjda med dem. YMMV.

Köp den korta modellen av Opel Vivaro då den är bra mycket smidigare en den förlängda har två på jobbet som har gått istort sett felfritt. Och med relativt låg ljudnivå och bra åkkomfort funkar den även som pendlarbil.

Ja jag sitter och funderar lite på en sån eller en trafic vilket är samma bil juh.
Man får nöja sig med en 02:a med några mil mer på mätarn bara för samma peng.

Vad har du för förbrukning på den då?? Kanske du inte kollar iofs när jobbet pröjsar.

Annars snart ska vi ut igen på vägarna. :)

///Micke

Har kollat lite efter vad man ska köpa för bil, vill ha en lite nyare diesel i storleken med Jumpy/Caddy som fungerar bra även som bruksbil... Vill helst kunna få in 2 hojar + depåstöd och annat smått o gott, men samtidigt att bilen ska rymmas i ett flerbilsgarage...

60-70k har jag tänkt satsa ungefär... Hur stor är Caddyn invändigt? Ungefär som Jumpyn? Vilka andra alternativ finns, är Kangoon nått att ha?

Last edited:
BUMP!

Funderar på en Jumpy, en HDI 2,0. De flesta jag kollar på ligger på 11000-12000 mil, Ska det bytas rem + vattenpump därikring eller? Jag har fått för mig att de behöver servas kring det miltalet, och om så är så är det ju inte lika bra pris längre.

Nån som har koll?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...