Old Badger
SportHojsentusiast
Eller som på denna Kawasaki z750 b-rr Autobahn edition.
Snygg!
Tillräckligt lång sadel!
Eller som på denna Kawasaki z750 b-rr Autobahn edition.
Eller som på denna Kawasaki z750 b-rr Autobahn edition.
SPAM! Vad är det för anordning på tanken vid benuttaget? Trodde först det var tanklocket
Kan man ordna tvärdrag för bättre flöde? Eller dumpa bränsle i knät? Eller är det bara en utseendefråga?
Tack, har koll på hur H4-lampan är kopplad! Sitter också en m-Unit blue på hojen det gäller, så varje förbrukare försörjs av sin egen utgång med ett dedikerat solid state relä, så det är nog ingen risk. För att vara säker att inget krånglar eller skadads är dock planen att mata både hel och halvljus från helljus-output, men med en diod på varje så det garanterat inte blir någon ström tillbaka in i m-unitens halvljus output.
Spännande, utan Android mobil startar hojen inte.
https://www.youtube.com/watch?v=dmexjVEZ2q8
Och konventionell ON - OFF switch saknas.
Utan här är det "kod" som ska matas in i startknappen. För och stänga av motorn.
Men varför räcker inte strömmen ? Till vanligt hel och halvljus + handtags och rumpvärmare ?
Vilken hoj är det ? Fabrikat, modell ?
Nä, så är det inte, du kan koppla den till ett helt vanligt tändningslås om du vill. Men om man tycker att det är ballt med fjärrstyrd tändning så funkar det även med iPhone.
Varför strömmen inte räcker får du fråga Suzuki som dimensionerat generatorn så klent att det bara räcker till en standard H4-lampa (som du säkert vet betyder det antingen 55 W halvljus ELLER 60 W helljus, inte båda samtidigt) även när en DR650SE kommer ny från fabrik, men det är nu den moroten som sitter i hojen, så inte så mycket jag kan göra där (eller ja, motorn är från XF650 men allt under topplocket är identiskt med DR650SE i motorn). Hojen i fråga är dock från början en CCM R30, men inget av originalets elsystem finns kvar, och inte särskilt mycket av resten heller.
Nu blir vi dock hyfsat OT, grundfrågan var om 2x12,5w LED-lyse räcker för att lysa upp vägbanan och det verkar som att jag inte är ensam om att vara tveksam till det.
Och vilket också har nämnts - bilprovningen brukar inte gilla om man går från halogen till LED/Xenon
Och vilket också har nämnts - bilprovningen brukar inte gilla om man går från halogen till LED/Xenon
Det här är nog lite beroende på vad man gjort.
Skillnad på att byta ljuskälla och att byta strålkastare.
Att byta ljuskälla i strålkastaren (montera LED/ Xenon i en strålkastare avsedd för Halogen) är inte tillåtet.
Att byta ut hela strålkastaren till en LED/Xenon osv. kan vara tillåtet.
I ärlighetens namn har jag dålig koll på detaljerna. Vet att om man har Xenon på en bil krävs automatisk höjdreglering, vet inte om motsvarande krävs på motorcykel.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |