lek imorrn?

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Jag tar nog gammla....Om du vill kan du ju komma hit så kan vi köra....?

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Jahapp nu kom man hem precis från garaget,ni som inte vet så pajja RG'n på väg hem från Södertälje idag då jag Olle,Biifer och Cool_adde skulle ut och bränna lite det blev ju en bit allafall tills RG'n total dog....Som tur var kom min snälle bror och vi alla hjälptes åt att kasta upp skiten i L200:an......aja fick hem skiten allafall och nu är motorn isär och nu har jag äntligen kommit fram till felet efter 2 skurna ramlager på samma sida (har hänt en gång tidigare) att dom som haft skiten innan har missat att lägga dit en shimms distans mellan vevpartiet och lagret på denna sida av veven och det är ju inte direkt det första man listar ut då det inte suttit shimms där när jag haft hojjen,På så sätt har laggret gått emot motorhalvan och gått varmt och tillslut skurigt,Så imorrn blir det dit med shimms på 1,5mm (efter ett antal beränkningar så fick jag till det :) )och nytt lager så bör RG'n va ute på vägen igen (troligtvis fungerande denna gång)......Aja tack till Biifer,Olle och Cool_adde som hjälpte till idag att lasta på o av skiten :bow :tummenupp

Last edited:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
RGmaniac skrev:
Jahapp nu kom man hem precis från garaget,ni som inte vet så pajja RG'n på väg hem från Södertälje idag då jag Olle,Biifer och Cool_adde skulle ut och bränna lite det blev ju en bit allafall tills RG'n total dog....Som tur var kom min snälle bror och vi alla hjälptes åt att kasta upp skiten i L200:an......aja fick hem skiten allafall och nu är motorn isär och nu har jag äntligen kommit fram till felet efter 2 skurna ramlager på samma sida (har hänt en gång tidigare) att dom som haft skiten innan har missat att lägga dit en shimms distans mellan vevpartiet och lagret på denna sida av veven och det är ju inte direkt det första man listar ut då det inte suttit shimms där när jag haft hojjen,På så sätt har laggret gått emot motorhalvan och gått varmt och tillslut skurigt,Så imorrn blir det dit med shimms på 1,5mm (efter ett antal beränkningar så fick jag till det :) )och nytt lager så bör RG'n va ute på vägen igen (troligtvis fungerande denna gång)......Aja tack till Biifer,Olle och Cool_adde som hjälpte till idag att lasta på o av skiten :bow :tummenupp

Hmm..Å jag somtyckte jag såg dig vara ute och åka hoj igår kväll... :rolleyes:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
ÅKER ni nått när ni träffas eller svinar ni bara? Om det ska åkas så är jag på nästa gång.. :)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ska vi träffas och köra lite så vi kan träffas allesammans! Det blev ju bara 4 pers i lördas! Va sägs om GR dagen i Uppsala den 30/8! Där blir det säkert en massa bus! Om ni nu orkar åka så långt! Men jag tror på en hellcool dag! :fakta
Jag skapar en ny tråd så kan vi skrota den här gamla!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha