Leka i skogen?

Jonte B

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 505 sx-f
Köra på Välas Endurobana i helsingborg så hänger jag med när jag köpt min nya cross
kan säkert få med dom jag brukar köra med


MVH
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Köra på Välas Endurobana i helsingborg så hänger jag med när jag köpt min nya cross
kan säkert få med dom jag brukar köra med


MVH

Min bil har blivit stulen, så jag kommer ingenstans med Trollet... :(
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Det ligger ca 2 mil utanför Lund. FMCK kör ju ute på Revingehed om du vill träna med de, finns säkert fler "banor" om du vill ha det. Annars kan man köra på revingehed på egen hand också.
ok ok kolla gärna uppförvaring i ladan så får vi se ..

Det ligger ca 2 mil utanför Lund. FMCK kör ju ute på Revingehed om du vill träna med de, finns säkert fler "banor" om du vill ha det. Annars kan man köra på revingehed på egen hand också.
ok kolla gärna uppförvaring i ladan så får vi se ..
 
Last edited:

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Oftast iaf... Och så är det bara gamla människor som kör... Det är inget för mig i vilket fall..

Vad då?? finns där ställen o köra på där inte militären börjar jaga en på 2 sek?
Eller du åker ifrån dom ifall dom dyker upp :)
Då kanske man får ordna fram dubbdäck till hojen ..
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad då?? finns där ställen o köra på där inte militären börjar jaga en på 2 sek?
Eller du åker ifrån dom ifall dom dyker upp :)
Då kanske man får ordna fram dubbdäck till hojen ..

Militären dyker väldigt sällan upp.. Speciellt om man håller sej på vänster sida om veberödsvägen. :p Och skulle de dyka upp så kör man antingen ifrån de, eller om man står stilla så säger man "Jaha, det visste jag inte" när de säger att man inte får köra där!
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Militären dyker väldigt sällan upp.. Speciellt om man håller sej på vänster sida om veberödsvägen. :p Och skulle de dyka upp så kör man antingen ifrån de, eller om man står stilla så säger man "Jaha, det visste jag inte" när de säger att man inte får köra där!

Du menar vänster om man kör från harlösa -> veberöd? Är det mycket där? Bara kört precis brevid vägen...
 

Solid snake

Guest
3220568 Du menar vänster om man kör från harlösa -> veberöd? Är det mycket där? Bara kört precis brevid vägen...
Där är en hel del att köra på om du kör på vänster sida. :hihi

Fast ju närmare regementet du kommer desto mer har du att köra på och desto mer börjar det likna enduro.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Vart ligger den banan ute vid Väla?

Den ligger på motsat sida om VÄLA. På väg mot YamahaCenter , strax innan man har soptippen på vänster sida, så ligger det precis intill vägen. Är skyltat utifrån. Dock bara körning på specifika tider.

Så som jag förstår det så heter vägen Grusvägen, där Enduroparkeringen är. KOllade just på Eniros kartor.
 

Tias_Husaberg

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Olofström
Hoj
KTM 450 Sx -06
Den ligger på motsat sida om VÄLA. På väg mot YamahaCenter , strax innan man har soptippen på vänster sida, så ligger det precis intill vägen. Är skyltat utifrån. Dock bara körning på specifika tider.

Så som jag förstår det så heter vägen Grusvägen, där Enduroparkeringen är. KOllade just på Eniros kartor.


Tackar för infon.
Ska kolla upp detta, brukar vara i HBG ofta, nu kanske man kan ta med hojen dit. :yoparty
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
nu e jag lost, regementet ligger väl ändå på HÖGER sida om man åker harlösa->veberöd?

Ja, precis! Du är rätt på det! Den andra sidan är där faktiskt mer att köra på än man tror, men de bästa stäällena finns givetvis på andra sidan, närmre regementet! Men det är inte fy skam på andra sidan heller, och där är det ju mindre risk att akten hittar en! Fast vi kör över hela Revinge, så vi är på regementssidan också!
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Ja, precis! Du är rätt på det! Den andra sidan är där faktiskt mer att köra på än man tror, men de bästa stäällena finns givetvis på andra sidan, närmre regementet! Men det är inte fy skam på andra sidan heller, och där är det ju mindre risk att akten hittar en! Fast vi kör över hela Revinge, så vi är på regementssidan också!

Tack! Blev lite rädd att mitt lokalsinne hade ballat ur helt!:) Bara testat lite invid vägen men man får kanske kika lite till där då...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
om du lånar mig en leksak så kommer jag gärna ut och leker med dig, rookie som jag är:tummenupp körde cross när jag var yngre, mest bana och sådär, men hade aldrig så mycket pengar att jag kunde backa upp intresset så efter det har jag mest kört idiotkörning med icke-offroad-anpassade hojar ute i skogarna runtikring hemmet:näsblod
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top