Lekfull sporthoj på A2

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Sporthoj? A2?
En Speed Triple har väl 78 kW i ursprungseffekt? Även en del engelska tidningar undrar hur det går ihop.
Sen har den ju ingen riktig kåpa?

Nu skriver han Street inte Speed, viss skillnad :). From 2015 levereras Streeten även som A2 dvs 35kw.

Lekfull - som fan!
Sporthoj - Nej men...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Nu skriver han Street inte Speed, viss skillnad :). From 2015 levereras Streeten även som A2 dvs 35kw.

Lekfull - som fan!
Sporthoj - Nej men...
Jag skrev fel...infon rörde en Street inte en Speed.

För att det skall gå att göra A2:a av en Street så måste den ostrypta varianten först tas ned i effekt till max 70 kW vilket inte är omöjligt....men som jag skrev som Street är idag så går det inte.
Dessutom vem vill köra en sån strypt...?
Bättre med en hoj som är designad för A2.

david1996

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
ktm 450 exc+exc-r 04/10
vissa medlemmar har inte tid att sitta på nätet hela dagarna skola+jobb tar tid vet du, men du kanske inte jobbar eller? ;) tack för alla svar! bestämde mig att ha kvar 450 tills jag tar tungt

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Gör som jag. Köp en gammel jävla härk (GSXF600) och stå ut tills det obegränsade kommer. Den kör du sedan skiten ur, har kul med, kraschar och kör åttor runt allt sporthojsfolk ute på vägarna. Har lärt mig allt på den hojen. Första Wheelien, första knäskrapet, knäskrap med passagare, wheelie med passagerare, näääästan armbågsskrap 15 cm ifrån, första dikeskörningnen, blev av med körkortet också. Tog den även till bana en gång, hängde på i snabb grupp på Sviestad. Efter tre pass kokade motorn, så fick kolla på resten av dagen :tummenupp RR-licens ska alla ha, men även för att dryga ut på tiden så du får köra riktig hoj lagligt. Bästa som finns att köra bana också för den delen. Så fixa det också!

Tro mig, reaktionerna blir bättre om du gör allt det med en sån hoj, jag vet :D

Till sommaren får jag obegränsat, har haft så jävla kul. Kommer dock inte sakna den :hihi

Du är välkommen att köra 8 runt mig vilken dag i veckan med din GSXF, skulle kunna köpa lite glykol till dig med.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
vissa medlemmar har inte tid att sitta på nätet hela dagarna skola+jobb tar tid vet du, men du kanske inte jobbar eller? ;) tack för alla svar! bestämde mig att ha kvar 450 tills jag tar tungt

Jag vet inte vem denna "du" är...

Men jag provade att googla på "ta körkort motorcyckel" och klicka på länken och sen på A2.
Det tar ca 15 sekunder... det måste tagit längre tid att skapa denna tråden...

För de som inte jobbar storhelger, ja julledighet tar mycket tid du vet... :rolleyes:
(Du startade tråden i December)

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Du är välkommen att köra 8 runt mig vilken dag i veckan med din GSXF, skulle kunna köpa lite glykol till dig med.

Semla på strandgatan blir bättre, vet inte vart jag ska hälla glykolen i hojen!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept