Lelles Mc - bra eller dåligt?

Min uppfattning om Lelles postorder:


  • Antal röstningar
    0

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
lelles kan ta sig

jag beställde en hel jvla massa grejer därifrån, bland annat lite motordelar, kolv, vevstake, pinnbultar, packningssats osv. första gången fick jag bara kolven. jaha, vart är resten? "eh.... jag vet inte. ska höra efter vänta... 2 minuter senare, nej, det ska vara skickat redan." ok, bra då kommer det snart. my ass att det gjorde. några veckor senare fick jag tre av fyra beställda pinnbultar (!) och lite annat, som jag faktiskt hade beställlt, men vevstaken uteblev. jag ringde och hörde vart min vevtsake och den sista pinnbulten var. då kom det fram att "beräknad leveranstid om drygt en månad." då hade jag tredan väntat en månad. jag avboka skiten därifrå¨n och handlade på annat håll, då hade jag grejerna i slutet av veckan.

lelles: :arsele mvh jens
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Skrämmande läsning. Där lär man ju inte handla när man köpt hoj. Förvånansvärt att företag inte fattar vilka konsekvenser det får att ha dålig service. :tummenner

Kan tänka mig att det är fler än jag som är avskräckta efter att ha läst denna tråd.
 

anders65

miljöaktivist
Gick med
2 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
GSX1100E -82, etanoldriven
Ja, det har varit mycket strul med Lelles.

Ibland har jag fått delar av fel fabrikat. Spelar kanske ingen roll kan man tycka, men beställer jag 2 st SBS bromsbelägg så vill jag inte ha 1 SBS och 1 annan.

Förra året beställde jag en ventilkåpspackning. Efter 2 veckor kommer den, då har posten fått göra en hel del deckar-arbete för att hitta mig, det fanns nämligen bara halva adressen på paketet. Men OK, jag fick ju grejen iaf.

En månad senare kom ett nytt paket från lelles. Vanudå?? Jag har inget beställt, tänkte jag. Dum som jag var hämtade jag paketet (mot postförskott). Det var en ventilkåpspackning till!! Efter ett telefonsamtal fick jag utlägget tillbaka och skickade tillbaka extrapackningen.

Aldrig mer Lelles tänkte jag...

Men efterssom jag redan sagt upp bekantskapen med touringbutiken pga liknande saker, så beställde jag 4 insugningsgummi från Lelles tidigare i våras. Det gick fint, grejerna kom snabbt och jag var nöjd...

En månad senare får jag en ny paket-avi från lelles. Vis av erfarenheten hämtade jag inte ut paketet, utan mailade och frågande om innehållet.

Gissa vad det var... 4 insugningsgummi till. Ligger fortfarande på posten.

Har beställt mycket grejer i jobbet (elektronik) och alldrig varit med om så mycket strul som i mc-branchen. Sveriges motorcyklister är ett hårt prövat släkte.
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Bra

Jag beställde ett skinnställ från Lelles. Och jag fick det efter några dagar. Tycker om Lelles mc.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Tyvärr har jag haft mycket problem med deras postorder.
Fel grejor och enorma väntetider till att folk inte vet vad man vill ha för del om man inte har exakt rätt beställningsnummer.

Flera ggr har det slutat med att jag fått åka 8 mil för att personligen försöka lösa det hela.
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Beställde ett kåpglas ifrån lelles för snart 5 år sedan, det har inte dykt upp ännu. Under det första årets väntetid så ringde jag och frågade om kåpglaset ett antal gånger sedan gav jag upp och har bytt hoj 2ggr....
Ser fram emot att de hör av sig att glaset har dykt upp :D
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag har blandade känslor inför lelles. Jag har fått alltifrån helt rätt på 2 dagar :banana , till att det kommer 3 separata försändelser utspridda över en månads tid och alla med separata postförskottsavgifter :kocko
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
unlock26 skrev:
Vafan har dom för folk som jobbar på postordersidan där? ett gäng schimpanser eller :va man blir ju nästan rädd när man läser här :3freak :hihi
De hade iaf nån slags daglönare tidigare, dvs problemfolk som fick jobba där när de hade nån form av bidrag.
Just nu vet jag inte, men risken är att det är nåt liknade omotivetat okunnigt slöfolk.
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
rSEXa skrev:
Jag har bara beställt därifrån en gång och det gick då smärtfritt. Kanske hade tur?
Jag också.

Beställde mopedtrimm för 3 år sedan, fick rätt delar med normal leveranstid. En del saknades pga av att den ej fanns i lager, kom ca 5 arbetsdagar senare i ett brev. Fungerade kanon :tummenupp

Tur?
 

anders65

miljöaktivist
Gick med
2 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
GSX1100E -82, etanoldriven
I ärlighetens namn skall man väl säga att det blivit rätt ibland också.

Men det har strulat mycket, speciellt sista året tycker jag.

När det gäller restnoteringar och ordrar som blir uppdelade i flera delar med separata expeditionsavgifter och fraktkostnader så är Touringbutiken ännu värre tycker jag. Inte en enda gång har jag fått en hel order levererad vid samma tillfälle där. Det kan bli rätt dyrt med en ny expeditionsavgift för varje delleverans.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Det är ju ett sätt att tjäna mer pengar det där med att ta ut en massa extra frakter och avgifter.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Man blir lite rädd. Hade som sagt hört en del skit om Lelles men att det skulle vara så här allvarligt trodde jag inte!

Funkar däremot helt okej (inte super, men ok) om man står i butiken och de har sakerna hemma. Med ok service också.

Ang. personalen verkar det som de anställer prao elever eller andra fjuniga 16-18 åringar som gillar hojar, men inte har helt koll på vad som gäller. Inte heller att de endast har en sådan anställd utan ofta halva personalstyrkan.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Poacher skrev:
Det är ju ett sätt att tjäna mer pengar det där med att ta ut en massa extra frakter och avgifter.

Men har hört att de flesta företagare tjänar mer pengar på service än ickeservice...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Av dom gånger jag provat Lelles "postorderservice" är det bara en gång det inte blivit något strul.Men efter att ha provat att beställa däck från Däckonline så verkar det som att Lelles bara är näst sämst numer.På Lelles brukar åtminstone någon svara i telefon.....
 

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Motala
Hoj
Kawasaki GPz 750
Har funkat bra de gånger jag beställt... 4-5 dagar och så har man grejorna. De svarar dock lite dåligt på mail när man frågar något. Bättre att ringa.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Och jag tror att värdesätta ett företag efter en tråd här på SH är väldigt dumt.

Det är sällan dom som är nöjda startar en tråd eller skriver i trådar där andra är missnöjda.

Av alla som handlar så är troligen dom flesta nöjda och det fungerar kanon. Hur skulle annars ett företag överleva om det var tvärt om och hur skulle t ex Lelleträffen vara en succé.

Ofta klagar man på butiken och dess service (vilken butik det än gäller) men har svårt att själv erkänna att man som kund kan ha fel och var varböld i häcken i bland och tro sig få bete sig hur som helst och att personal ändå ska slicka deras fötter.

Jag har själv fått dåligt bemötande på en mc-butik, men jag handlar där än. Dock väldigt sällan då den inte finns nära min hemort. Bara för jag hört skit om den och för jag en gång var missnöjd spelar mig ingen roll. Dock tog jag upp det med personalen (personen i fråga där) själv strax efter.

Det gör bättre än bara klaga på ett forum, tror jag i alla fall.
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Köpte ett dainese-skinställ på postorder därifrån för en månad sedan, det var jättebra service och stället kom på 2 dagar...

Nu har dock en söm till "gylf"-dragkedjan börjat släppa så att dragkedjan håller på att lossna, inte Lelles fel.
Ringde till dem nyss och man blir ju mörkrädd.
- "Du får komma in med stället så får vi kolla på det."
- "Jag har 20 mil enkel resa till er, kan jag inte gå in till en skomakare/skinnlagare och få det fixat och skicka upp kvittot till er?", frågade jag.
- "Vi kan ju inte låta vem som helst som ringer till oss och säger att deras skinställ har gått sönder skicka kvitto på en reparation. Du får skicka det till oss."
- "Betalar ni frakten då?"
- "Nä..."
- "Nähä, så Dainese har ingen garanti på sina grejor då?", frågar jag.
- "Jo men vi lagar grejorna själva då det är för dyrt att skicka ställen dit."
- "Då borde inte jag heller behöva skicka mina grejor för att få dem fixade då det är för dyrt för mig."
- "Det är ju skillnad. Det är ju mycket dyrare för oss än vad det är för dig att skicka.", svara idioten då.
- "Jag kan ta ett kort på dragkedjan och skicka till er eftersom jag inte kan vara utan mitt ställ i flera veckor.", säger jag.
- "Du får skicka stället till oss."
- "Kan inte vara utan stället i flera veckor för då kan jag inte köra hoj.", svarar jag.
- "Då får du väl vänta till i höst innan du skickar det till oss.", svarar han.
- "Dragkedjan håller ju på att lossna, jag kan inte åka med stället.", svarar jag.
- "Då kan jag inte hjälpa dig.", får jag till svar...

Inte ett speciellt trevligt bemötande från Lelles tycker jag.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top