Inte ofta jag klagar på företag som inte sköter sig men detta måste vara en utav dom sämsta upplevelserna jag någonsin haft utav ett företag så jag tänkte dela med mig utav mina upplevelser.
Den 27 Mars beställde jag lite delar till min KTM SuperDuke:
-Kraschpuckar
-Kraschpuckar för hjulaxel fram
-Kraschpuckar för hjulaxel bak
-Servicekitt oljefilter
-Ombyggning till Raceväxlat
-Kraschpuckar för skjutspinnar
-Extranyckel (blank)
På deras hemsida kan man läsa följande:
-Mail besvaras inom 48 timmar
-Leveranstid 1 dag på lagervaror och 3-5 dagar på icke lagerförda varor
-Längsta leveranstid är alltid 5 dagar (Wow! fantastiskt!)
-Om din vara är slut meddelar vi dig detta och erbjuder dig i vissa fall en ersättningsvara
Grymt tänkte jag och beställde som den stackars återfallsknutte jag är.. tyvärr skulle jag lyssnat till min magkänsla och beställt via Ebay, men jag tyckte faktiskt att dom hade ett bra sortiment och dessutom en firma i Sverige med korta leveranstider så jag tänkte "hur fel kan det blir?" men jag hade fel...
Den 30 Mars hade jag inte hört något och skickade följande:
Och efter 48 timmar svarar dom (1 April, fredag):
Svaret kände jag gav egentligen inte så mycket så nästa mail 3 April såg ut såhär:
Redan nu så kände jag att dom verkar inte kunna leverera överhuvudtaget och jag ångrar att jag inte vände mig till Ebay..
Men hoppet är ännu inte borta utan jag får den 6 April ett svar, 72 timmar men whatever, vem räknar längre liksom?
Sure, alla kan ha haft en stressig vecka på jobbet så jag ger dom chansen trots att jag börjar tröttna.. Jag svarar lite kort men ändå förstående som den snälla svensken man är och hoppas att nu vänder den fenomenalt dåliga kundservicen till något bra kanske?
Samma dag (6 April) skickar jag:
Efter detta mail får jag inga svar... känner väl att hoppet är helt ute för mina delar till hojjen...
efter att nästan en vecka har gått utan svar om alternativa puckar skickar jag igen ett mail den 11 April:
Jag börjar tro att min order är helt väck i cyberspacen men hör och häpna! Idag får jag en faktura via klarna på hälften utav prylarna. Ja hälften, typ. 4 utav 7 delar är med på fakturan och det verkar alltså som att dom skickat detta idag?
Paketet verkar innehålla:
-Kraschpuckar fram
-Servicekitt
-Kraschpuckar skjutspinnar
-Extranyckel
Lite förbryllad som jag är så funderar jag vad dom andra tre delarna tog vägen?
Drog ju givetvis iväg ett mail idag, 19 April alltså 24 dagar efter att jag beställde delarna, och då lovar dom på din hemsida att inga leveranser dröjer mer än 5 dagar...
Jag har inte fått något svar än, vi får väl se vad dom säger (om dom nu svarar överhuvudtaget)... lovar att uppdatera så fort jag får ett svar...
Den 27 Mars beställde jag lite delar till min KTM SuperDuke:
-Kraschpuckar
-Kraschpuckar för hjulaxel fram
-Kraschpuckar för hjulaxel bak
-Servicekitt oljefilter
-Ombyggning till Raceväxlat
-Kraschpuckar för skjutspinnar
-Extranyckel (blank)
På deras hemsida kan man läsa följande:
-Mail besvaras inom 48 timmar
-Leveranstid 1 dag på lagervaror och 3-5 dagar på icke lagerförda varor
-Längsta leveranstid är alltid 5 dagar (Wow! fantastiskt!)
-Om din vara är slut meddelar vi dig detta och erbjuder dig i vissa fall en ersättningsvara
Grymt tänkte jag och beställde som den stackars återfallsknutte jag är.. tyvärr skulle jag lyssnat till min magkänsla och beställt via Ebay, men jag tyckte faktiskt att dom hade ett bra sortiment och dessutom en firma i Sverige med korta leveranstider så jag tänkte "hur fel kan det blir?" men jag hade fel...
Den 30 Mars hade jag inte hört något och skickade följande:
"Hejsan!
Jag har inte fått någon bekräftelse på att delarna är skickade. Hur ser det ut? Hade behövt ha delarna senast fredag.
"
Och efter 48 timmar svarar dom (1 April, fredag):
"Hej, den har inte skickats ännu då vi saknar ett antal artiklar. Rampuckarna verkar dessutom ha utgått från vår leverantör."
Svaret kände jag gav egentligen inte så mycket så nästa mail 3 April såg ut såhär:
"Hej
Och när förväntas jag få mina delar? om rampuckarna har utgått, kan ni få tag i likvärdiga?
Tycker det är dåligt att ni inte hört av er utan att jag ska behöva ta kontakt med er och få detta svaret."
Redan nu så kände jag att dom verkar inte kunna leverera överhuvudtaget och jag ångrar att jag inte vände mig till Ebay..
Men hoppet är ännu inte borta utan jag får den 6 April ett svar, 72 timmar men whatever, vem räknar längre liksom?
"Hej, jag ber om ursäkt att vi inte hört av oss men då vi haft "Lelleveckan" från tis-sön så har det varit minst sagt hysteriskt.
Jag kan självklart kolla vad vi kan få tag på för rampuckar istället för de som utgått, vad är det för modell och även årsmodell som de ska vara till?"
Sure, alla kan ha haft en stressig vecka på jobbet så jag ger dom chansen trots att jag börjar tröttna.. Jag svarar lite kort men ändå förstående som den snälla svensken man är och hoppas att nu vänder den fenomenalt dåliga kundservicen till något bra kanske?
Samma dag (6 April) skickar jag:
"Hejsan!
Jag förstår, inga problem.
Det är en KTM Superduke 990 2010 års modell."
Efter detta mail får jag inga svar... känner väl att hoppet är helt ute för mina delar till hojjen...
efter att nästan en vecka har gått utan svar om alternativa puckar skickar jag igen ett mail den 11 April:
Hej
Hur går det? Hittat några andra rampuckar?
Dom övriga delarna, vad finns hemma hos er och vad hade ni problem med att få fram?
Börjar minst sagt tröttna på att behöva jaga och inte få några besked. Det har nu gått två veckor sen jag beställde.
Jag börjar tro att min order är helt väck i cyberspacen men hör och häpna! Idag får jag en faktura via klarna på hälften utav prylarna. Ja hälften, typ. 4 utav 7 delar är med på fakturan och det verkar alltså som att dom skickat detta idag?
Paketet verkar innehålla:
-Kraschpuckar fram
-Servicekitt
-Kraschpuckar skjutspinnar
-Extranyckel
Lite förbryllad som jag är så funderar jag vad dom andra tre delarna tog vägen?
Drog ju givetvis iväg ett mail idag, 19 April alltså 24 dagar efter att jag beställde delarna, och då lovar dom på din hemsida att inga leveranser dröjer mer än 5 dagar...
Hej.
Mailade för en vecka sen utan något svar och nu får jag en faktura från klarna där hälften utav sakerna är med.. vad håller ni på med? Betyder detta att ni skickat hälften? Varför kan ni inte svara på eran mail och meddela vad som händer? Inga svar på alternativa delar och inga leveransbesked. Vad får er att tro att jag är intresserad utav t.ex. front bobbiner och inte dom där bak? Självklart vill jag ha matchande och kan ni bara leverera dom främre så är det inte intressant.
Otroligt dålig service från er sida. Hör av er snarast med en lösning.
Jag har inte fått något svar än, vi får väl se vad dom säger (om dom nu svarar överhuvudtaget)... lovar att uppdatera så fort jag får ett svar...
Last edited: