Man får alltid hjälp i butiken. Inte för att man får provköra hojen man åkt några mil för att kolla närmare på, den var ju trots allt bara 4 år gammal men oanvänd, o ingen med ens samma motor fanns att tillgå, men de hade ju faktiskt sänkt nypriset på den med 8k, så då borde man ju inte behöva provköra?
Vi fick dock hjälp att kolla på andra hojar! - säljaren kollade villigt om de hade t.ex abs, motoreffekt osv på tillverkarens hemsida åt oss. Åtminstone på någon av hojarna vi kollade på, sen var vi inte viktiga längre.
När jag sedan slog till på ett textilställ som var så bra med 2 års garanti o allt, så gick det förstås sönder efter 2 veckor. När jag då ville använda mig av den jättebraiga 2 års garantin, så fick jag höra att "sånt brukar våra kunder lösa själva" och att det var tvunget att skickas till Italien för att lagas, och jag kaaaanske skulle få tillbaka det inom ett par månader.
Aldrig mer.