Hur/vad gör man för att kunna köra på Gotlandring Lelleveckan?
Appropå Gotland Ring under lelleveckan... Som säkert många vet (iaf av de som var där 08) så var det en kille som kraschade på ringen (ja, det var jag).
Eftersom jag knappt kommer ihåg någonting av händelsen förrän jag kom till Visby lasaret har jag fått allt berättat för mig. Har då hört att det tog ca 40min innan ambulans kom till platsen.
Kanske något att tänka på för arrangörerna, jag klarade mig visserligen med hjärnskakning efter att andning (eller om det var puls?) kommit igång igen efter ca en minut. Nästa gång kanske det inte går lika bra, då kanske det är mer brådskande.
Om det fanns ambulans eller inte var inget jag funderade på när jag var där, utgick ifrån att det fanns men tydligen inte. Som sagt, nästa gång kanske det är mer bråttom.
Det fanns sjukvårdspersonal påplats när du vurpade.
Vilken vecka är det ? väldigt sugen, men vill helst kunna åka storhoj och inte fjollhoj.
Det fanns sjukvårdspersonal påplats när du vurpade.
Appropå Gotland Ring under lelleveckan... Som säkert många vet (iaf av de som var där 08) så var det en kille som kraschade på ringen (ja, det var jag).
Eftersom jag knappt kommer ihåg någonting av händelsen förrän jag kom till Visby lasaret har jag fått allt berättat för mig. Har då hört att det tog ca 40min innan ambulans kom till platsen.
Kanske något att tänka på för arrangörerna, jag klarade mig visserligen med hjärnskakning efter att andning (eller om det var puls?) kommit igång igen efter ca en minut. Nästa gång kanske det inte går lika bra, då kanske det är mer brådskande.
Om det fanns ambulans eller inte var inget jag funderade på när jag var där, utgick ifrån att det fanns men tydligen inte. Som sagt, nästa gång kanske det är mer bråttom.
Men var inte det en tillfällighet? De två sjukvårdskillarna som hjälpte Olof var två av mina klubbkompisar som av en tillfällighet råkade vara på plats för att köra på ringen den dagen.
Lever min gamla hoj än Olof?
Jaha, va' det så det var? Då har du hört hela storyn. Konstigt att de inte kollade hojen efter kraschen isf, de borde ju känt igen den. När jag desseutom frågade hur det var med hojen så kunde de väl tagit sig tid att titta?
Jodå, hojen lever men numer utan mätare eftersom någon tydligen tyckte att han/hon behövde den mer än mig.
Mår nästan lite dåligt när ajg kollar gamla bilder på den. Såg ju ny ut när jag köpte den (som du vet) vilket den inte gör längre. Den har fått lite mer personlighet nu
Har inga kraschpuckar bak sen gotland heller. Gängstaven gick av
Visst kände de igen hojen, de va de första de gapade om när de kom tillbaka till Kneippbyn. "Tobbe, Stockholmaren klotade din hoj DUKTIGT på ringen"
Men de va nog en jäkla tur att Fidde o Tony va på banan den dan. Båda riktigt duktiga sjuksnubbar.
Ska du över till ön iår me?
Men var inte det en tillfällighet? De två sjukvårdskillarna som hjälpte Olof var två av mina klubbkompisar som av en tillfällighet råkade vara på plats för att köra på ringen den dagen.
Lever min gamla hoj än Olof?
Vi hade två sjukvårdare från det militära samt att en av oss instruktörer jobbar normalt som ambulanssjukvårdare, de var på ringen hela veckan.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|