CBRDea
Trying is the first step towards failure
Vill man ha en fin 1:a hoj så titta närmare på CBR 600, har själv kört en i två år, den ska nu säljas... Kolla in annonsen, mkt fint skick
hymac skrev:jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa
BRASSARN skrev:Precis!! ja håller med. ja håller på å ta körkort nu, å ja tycker man ska ha max effekt å så mycket vrid som möjligt. Allra helst turbomatat, sen är det bara att BRASSA på utav HELV.... Det är ju så man lär sig. Tycker vilken tusenkubikare som helst e en lagom nybörjarhoj. eller hur?
ljungen_79 skrev:Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?
Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.
Ghost skrev:Klart att man kan, det är dock inte alla som klarar av att hålla gashanden i schack för att det ska vara lämpligt att börja med en stor hoj.
Sen vet jag inte hur fort man tröttnar på en R6:a, har aldrig haft någon själv...
Martin.T skrev:det verkar nästan hänga mer på försäkrings premien än eget tycke å smak. har inte kort än men en hoj är inhadlad. gsx400fws lagom stor billig men inge vidare med två på............ja frugan har kort jag e spätta än så länge....(skäms) kolllade på en cb500s -02 men premien blev 19.000kr jämfört med gsx`n 1038kr
JKay skrev:Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -84 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).
Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.
Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".
Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?
Dez skrev:Absolut!
Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.
JKay skrev:Njaaa...1300 va o ta i.
Fick 4806:-/år i halvförs/helår av Bilsport & MC den är säkerligen billigare hos Folksam. Får kolla.
Men i övrigt så känns det som en vettig cykel.
Dez skrev:Va skitdyrt för den hpjen.
Det är vad jag betalar för ZXR:en...24 år i dyraste zonen.
Är du säker på att du bad om klassikerförsäkringen? När jag klassikerförsäkrade för 2-3 år sen kostade den iaf 1300:- oavsett ålder och hoj.
Dez skrev:Absolut!
Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.
JKay skrev:Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -83 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).
Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.
Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".
Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?
Jim Profit skrev:Jag funderar på att köpa hoj, tittar framförallt på Blackbird som första hoj men det verkar som om en del idiotförklarar mig för att man skall välja en sån stor hoj som första hoj.
Min åsikt är att i princip alla mc är h-vetes snabba så det är mer en fråga om att köra med sunt förnuft. Själv är jag tokförtjust i designen på BB och vill ha en hoj som är skön att nöta mil med så den känns som ett bra val. [/QUOT
så tänkte jag för tio år sen o har aldrig ångrat mig eller kört något mindre än 1000 cc...så gå på din egna känsla o handla på....
Varvstopp på varje växel är inte bra för motorn, så lägg ner det.spett skrev:Det där är lite svårt..
I början funderade man mest på hur fan folk vågade patta ur en sån hoj på växlarna men efter ett par timmar var det ju varvstopp på varje växel som gällde
t :kocko
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |