Letar du efter första hoj?

MikeTL

Medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000S -99
denka_l skrev:
2548748 Hej jag e ny här och letar efter en hoj. Har kollat lite på en suzuki tl100 och en honda x11 men vat inte riktigt vad jag ska ha för jag e ganska ny. Har hittat en x11 för ca 50000kr som gått 900mil och en tl1000 som gått ca1000mil kostar 48000kr. kan ni kanske ga mig lite rekomendationer i det prisklassen och prestandan som jag e ute efter.

Tack på för hand

Köp Tillern (oavsett om det är en S eller R)! Du kommer garanterat inte att ångra Dig; när Du hört det ljudet vill Du aldrig mer höra någon annan motor:tungan
När Du själv går på sta'n och hör en båge, kommer alla motorljud att låta klena jämfört med TL:en. Du får ett bra vrid och en monster-kulthoj ! Slå till !
:yoparty
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Hallå!

En fråga bara..ska snart köpa hoj men är ganska lång ( ca 195cm ) men vill gärna ha en plastraket..R1,Fireblade ja ni fattar..finns det nån av dom man sitter särskillt bra på eller är alla stöpta i samma form i stort sätt?
Och ja! jag är nybörjare =)

/Martin
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Polaren köpte precis en FZS 600 Fazer -98 som han ska övningsköra på. Det verkar vara en kanon hoj, smidig och rolig. Rekomenderas!:tummenupp
 

Jonte_TK

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
ingen just nu
har en fråga...skicka gärna svaret till min e-post.....de går bra här med men hälst på e-posten!!
va e roligast?? fiddy 125 lr vanlig cross 125...??
 

Johan H

grus trivs bäst som asfalt
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
CBR 1000 F-97
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.

smaken e som baken :)
delad:arsele
Om man vill ha en lättare o smidigare hoj ska man nog välja en 600
har kompisar som åker 600 som säjer att de aldrig ska byta uppåt
men det får stå för dom.
de kör R6:eek:r
roliga maskine:yoparty
kan dra dom som f_____________n
dom varvar som raden över.
Rock n`roll
 

BornToDie

Dödsbenägen?
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
...
Hur är det bestämmelserna är ang. mellanklasshojarna?
Läste det igår men kan inte finna tråden.
Ursprungseffekten får ej överstiga XXkw för att sedan få strypas till 25kw?
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Hur är det bestämmelserna är ang. mellanklasshojarna?
Läste det igår men kan inte finna tråden.
Ursprungseffekten får ej överstiga XXkw för att sedan få strypas till 25kw?

De där börjar inte gälla fören de nya reglerna införs...
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
Hallå!

En fråga bara..ska snart köpa hoj men är ganska lång ( ca 195cm ) men vill gärna ha en plastraket..R1,Fireblade ja ni fattar..finns det nån av dom man sitter särskillt bra på eller är alla stöpta i samma form i stort sätt?
Och ja! jag är nybörjare =)

/Martin


har själv aldrig testat R1 men folk (vissa) tycker att man hänger för mycket på armarna och handlederna på R1an.. Firebladen som jag har, sitter iaf jag otroligt bra på.. är 187 cm.. sadeln lutar inte för mycket framåt så det blir inte samma ansträngning på tex armar och handleder.. sen vet jag ju inte hur du e byggd.. är du en sån där som hänger på flashback så har du säkert jätte starka underarmar och handleder.. särskillt högern;) (förväntar mig massa påhopp i och med den kommentaren) så då kan du ju testa R1an.. annars fireblade helt klart!
 

BornToDie

Dödsbenägen?
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
...
är du en sån där som hänger på flashback så har du säkert jätte starka underarmar och handleder.. särskillt högern;) (förväntar mig massa påhopp i och med den kommentaren) så då kan du ju testa R1an.. annars fireblade helt klart!

Hänger man på flashback är det väl knappast underarmarna som har störst omkrets ..
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej!!!

Jag har köt en hoj för 2 dagar sen! Efter en hel vinter av total ångest och läsning i detta forum så beställde jag min Suzuki GSF1200 utan att ha kolla på den IRL. De körde hit den från karlstad och jag är supernöjd!
Kom tillbaka från lunchen nu precis med min kära MC. Vilket drag!

Gå på dem stora direkt, men ta det lungt! börja på 5000 rpm o jobba dig uppåt

Mvh
En nöjd MC ägare.
 

Jontep

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu...till vår/sommar!
Hallå!!

Jag är i köpevägar, har letat runt i timmar och timmar och läst och läst!

Jag är 1:86, väger 75+,

Har kollat mkt på Honda CBR 600, och det lutar åt en sådan.

Jag kommer skaffa mig ett mellanklasskort, och undrar därför om 25 KW "strypt" honda cbr 600 är en bra förstahoj. Samt vad en strypt CBR 600 25KW bör kosta, te.x denna på blocket:

http://www.blocket.se/vi/10682877.htm?ca=11_s

Den är strypt etc etc, men vad är en CBR värd EGENTLIGEN?

MVH!

edit: Är det möjligt att skjutsa ÖHT på en CBR 600, eller är det pain in the ass?

MVH

edit: slänger in en fråga vad jag, 185+, 75kg+ har för storlek på dainese ryggskydd. (large?, hör såklart hemma under ett skinnställ)
 
Last edited:

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2833733 Hallå!!

Jag är i köpevägar, har letat runt i timmar och timmar och läst och läst!

Jag är 1:86, väger 75+,

Har kollat mkt på Honda CBR 600, och det lutar åt en sådan.

Jag kommer skaffa mig ett mellanklasskort, och undrar därför om 25 KW "strypt" honda cbr 600 är en bra förstahoj. Samt vad en strypt CBR 600 25KW bör kosta, te.x denna på blocket:

http://www.blocket.se/vi/10682877.htm?ca=11_s

Den är strypt etc etc, men vad är en CBR värd EGENTLIGEN?

MVH!

edit: Är det möjligt att skjutsa ÖHT på en CBR 600, eller är det pain in the ass?

MVH

edit: slänger in en fråga vad jag, 185+, 75kg+ har för storlek på dainese ryggskydd. (large?, hör såklart hemma under ett skinnställ)
Det är nog en OK hoj. Brorsan har en och jag har kört den några gånger och tycker den verkar skön :) Dock är det en 97:a, alltså lite nyare än den du länkar till.

Annars har jag en fin första-hoj till salu :) Billig o lätt att köra upp på! Strypt och klar.
 

babalove79

Honda Sevenfifty.
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Strömstad
Hoj
Honda Sevenfifty
Hej är jäkligt sugen på att köpa en Honda Cb Sevenfifty, och innan jag köper den så tänkte jag höra om det finns någon som kan svara på några saker. Jag har hittat några från tyskland som är betydligt mycket billigare än dom här i Sverige, vad ska man tänka på om man köper en cb från tyskland. Och sen tänkte jag höra ifall det är någon större skillnad på årsmodellerna typ från 95-99 i så fall vad?? Och jag undrar också om det är lätt att trimma?
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Första hoj

Funderar på en Yamaha fz-6 eller fzr fazer -99 till -03. Finns många att köpa i Tyskland men miltalet är typ de dubbla. Hur mycket kan man tänkas få ut av en -02 som gått ca. 7500?

//Dafe
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
är det nån som har koll på Emanuels mc i varberg... köpa en cykel där som är importerad.. 1 ägare... nån som har nån erfarenhet? Vad ska jag tänka på???

//johan
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Passa på och köp: Honda CBR 250 rr

En skön hoj med väldigt gott ljud inget vidare drag men hur kul som helst när det svänger. :tummenupp Ser ut som min gamla vilket jag tror det borde vara. Har inte slantarna, annars hade jag köpt tillbaka den. :huvet :huvet

http://www.blocket.se/vi/11636173.htm?ca=16_s
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top