Letar efter första hoj. Är det nån som kan tipsa om bra modell?

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
han är 174 :gnissla man måste ju va hulken för att fckparkera med enn sånn

Mja, den är ju lite... kraftig, fulltankad ;) Men förvånansvärt lätthanterlig i krypfart trotts dess vikt, och har riktigt trevliga köregenskaper om man ställer in chassit... Fortfarande den bästa naken-/retrohojen jag kört dock. Så gott om bottenvrid att man skiter på sig.

Fan, jag skulle köra i den i verktygsboden/garaget när jag ställde av för vintern... Fastnade i en nerförsbacke i trädgården när jag svängde runt (Självklart på mjukt och halt gräs...), det var roligt att komma igång igen :huvet
 

Ulric

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Suzuki RF 600 R
Tack för tipsen

Tack till alla som har kommit med bra tips. Det hjälper att få info från erfarna när man är helt grön

Du kan ju titta på min hoj. Honda CBR600F. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12858 Passar oss osm inte är så långa. Jag når ner med båda benen i marken trotts att dom är lite korta. Tycker dessutom att Hondan är väldigt trevlig att köra.


Verkar intressant. Ska kolla på en annan i helgen. återkommer.
 
Last edited:

JohanOfFilth

Gruvarbetare och resemontör
Gick med
27 Feb 2005
Ort
piteå
Hoj
gsx-r
kan ge dig ett bra svar.

det heter r hoj a la suzuki . råaste effekt registret . lättmekad och billiga delar honda har lätt riktigt fina bågar men tyvärr lite tråkiga i effekt registret
..
sj gillar jag lite tuffare saker .. lite kännsla av gas/vxl låda kontra drag.. har testat en hel hög med olika bågar..
hadde en 750 gsxr -96 som första hoj .. gick sjukt bra till en början men insåg fort att effekten inre gav det ja sökte så det blev turbo .. 220hk på slangen .. kul som fan men ram och allt annat lirade inte som jag ville
den va riktigt billig att försäkra dryga 500 i månaden för halv försäkring i piteå

så ge dig på en 750 att börja med räcker en bit på vägen och när du känner att du hanterar bågen så köp en 1000

ha en kul sommar på din båge vilken det än blir..

mvh johan ..
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
kan ge dig ett bra svar.

det heter r hoj a la suzuki . råaste effekt registret . lättmekad och billiga delar honda har lätt riktigt fina bågar men tyvärr lite tråkiga i effekt registret
..
sj gillar jag lite tuffare saker .. lite kännsla av gas/vxl låda kontra drag.. har testat en hel hög med olika bågar..
hadde en 750 gsxr -96 som första hoj .. gick sjukt bra till en början men insåg fort att effekten inre gav det ja sökte så det blev turbo .. 220hk på slangen .. kul som fan men ram och allt annat lirade inte som jag ville
den va riktigt billig att försäkra dryga 500 i månaden för halv försäkring i piteå

så ge dig på en 750 att börja med räcker en bit på vägen och när du känner att du hanterar bågen så köp en 1000

ha en kul sommar på din båge vilken det än blir..

mvh johan ..


Du har en lite tråkig natt eller?
Sitter o letar upp gamla trådar o ger meningslösa svar :tummenupp
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag halvförsäkrade min R6:a för 259 kr i månaden. Men så är båda jag och cykeln gamla :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top