Letar en rolig meck fri hoj för 30? 0möjligt?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Rolig är den säker men på tok för dyr. 95an är gamla (och tunga) varianten av gsxr750 och ska vara väldigt mycket billigare än 96-99, 96or går att hitta kring 30' och kåplösa ex ska vara ytterligare billigare (jag tolka texten som att kåpor inte följde med)

Jag har en polare som tänkte köpa hoj nu efter att han klarat uppkörningen.
Han har letat efter just en GSX-R 750 från 96 eller 97.

Vart har du hittat dessa hojar som ligger kring 30 ?
Själv hittar jag bara en hoj för 35 och resten ligger från 38 och uppåt.
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
http://www.blocket.se/vi/11191890.htm?ca=17_s
Om den här är kvar, ring och pruta ett par tusen om du orkar. Kanonhoj om man letar efter liknande hojar. Strunta i skinnstället och hjälmen... :D[/QUOTE]

...håller med...motorn har nog ett par tusen mil på sig och de rör sig bra...lite tung....provkör lite och ta vad du trivs bäst med är nog det bästa rådet...och vad du än gör ...köp inte hjälm och skinstället...där ska du inte försöka spara pengar...det gör ont att ramla och med skit på huvudet kommer man inte upp igen!!
 
Last edited:

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
Jag har en polare som tänkte köpa hoj nu efter att han klarat uppkörningen.
Han har letat efter just en GSX-R 750 från 96 eller 97.

Vart har du hittat dessa hojar som ligger kring 30 ?
Själv hittar jag bara en hoj för 35 och resten ligger från 38 och uppåt.
Det gäller att hålla koll på blocket. Min R6a låg ute i några timmar innan jag nappade på den.

30k är lite väl optimistiskt för en -96a såhär års men det brukar dyka upp 96-98 för runt 35k titt som tätt.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
har varit å kollat på den.
VÄRSTA SKITEN!!!!!!!!

gick först på 2 burkar sen fick vi den att gå på 3.
det var efter vi hade försökt få igång den men hjälp av ett bil batteri.

kul å åka från sthlm till gävle för det..

Tråkigt, inte så kul när det står går mycket bra :gnissla
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag har en polare som tänkte köpa hoj nu efter att han klarat uppkörningen.
Han har letat efter just en GSX-R 750 från 96 eller 97.

Vart har du hittat dessa hojar som ligger kring 30 ?
Själv hittar jag bara en hoj för 35 och resten ligger från 38 och uppåt.

Lite dåligt utbud just nu, kollade dock runt i höstas när jag lekte med tanken att sälja min egen (-96a) och hittade från 30'. Polaren sålde för nått år sen sin -97a för 32', iof prutat och klar. Köpte min egen 96a (import, 2000 mil) i Juli för två år sedan för 33' (iof mycket lätt skrapad på ena sidan) och det borde ju ha sjunkit sedan dess och dom som gått längre borde vara billigare...

För 38 begärt hittar jag en 98a och då har du insprutning m.m. vilket gör att jag varje dag skulle köpa en så före en 96-97 för 35. Lite prutning på detta så känns det prisvärt...

http://www.blocket.se/vi/11399650.htm?ca=23_10_s

Ops, nu hittar jag en 98a (=insprutning) för 33' i värmland. Är det inget fel på den så är det billigt... ("Smidig affär är alltid lika med billigare affär." står det också så det är inte poK)

http://www.blocket.se/vi/11504474.htm?ca=23_10_s

Edit: abethebabe hade visst hittat samma. Som sagt den är billig om det inte är något fel på den...
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lite dåligt utbud just nu, kollade dock runt i höstas när jag lekte med tanken att sälja min egen (-96a) och hittade från 30'. Polaren sålde för nått år sen sin -97a för 32', iof prutat och klar. Köpte min egen 96a (import, 2000 mil) i Juli för två år sedan för 33' (iof mycket lätt skrapad på ena sidan) och det borde ju ha sjunkit sedan dess och dom som gått längre borde vara billigare...

För 38 begärt hittar jag en 98a och då har du insprutning m.m. vilket gör att jag varje dag skulle köpa en så före en 96-97 för 35. Lite prutning på detta så känns det prisvärt...

http://www.blocket.se/vi/11399650.htm?ca=23_10_s

Ops, nu hittar jag en 98a (=insprutning) för 33' i värmland. Är det inget fel på den så är det billigt... ("Smidig affär är alltid lika med billigare affär." står det också så det är inte poK)

http://www.blocket.se/vi/11504474.htm?ca=23_10_s

Edit: abethebabe hade visst hittat samma. Som sagt den är billig om det inte är något fel på den...




hade jag letat efter hoj så hade jag antagligen befunnit mig i värmland just nu, håller med, e det inga större fel på den så hade jag slagit till direkt innan ngn annan hinner före:tummenupp
 

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
[/B]



hade jag letat efter hoj så hade jag antagligen befunnit mig i värmland just nu, håller med, e det inga större fel på den så hade jag slagit till direkt innan ngn annan hinner före:tummenupp
Den hade gått ~5500mil vid senaste besiktningen, iofs inget farligt med det så länge det är servat men man förstår ju varför han inte skriver ut det i annonsen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
http://www.blocket.se/vi/11503743.htm?ca=11_s

denna är ju billig.. men är den bra?

eller denna..
http://www.blocket.se/vi/11516156.htm?ca=11_s

men den har gått långt?

men det är den sissta olje kylda.. är det bra??

RF900 är kult och för 25' är det nästan så man vill slå till själv, för att ersätta min gamla touring kwacka. Dock inte så lättsvängd ("sportig") som moderna R-hojar men kraftfull motor och trevlig prestanda... och i mitt tycke snygg (fast den färgsättningen är dock inte favoriten)

Gammal, omlackerad gsx-r-1100 för 29' känns däremot inte direkt som ett fynd. Gått ännu längre än gsxr750-98an ovan som är en otroligt mycket modernare cykel så bara i 4000 i skillnad mellan dessa är ett skämt där den senare vinner överlägset i prisvärdhet. Väger en bråkdel och har väl snudd på samma effekt på topp omän lång mycket mindre vrid (men 1100an är väl en oljepråm i jämförelse)
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Själv gav jag 45loppor för en 99:a i helgen..

Jag har en polare som tänkte köpa hoj nu efter att han klarat uppkörningen.
Han har letat efter just en GSX-R 750 från 96 eller 97.

Vart har du hittat dessa hojar som ligger kring 30 ?
Själv hittar jag bara en hoj för 35 och resten ligger från 38 och uppåt.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
men den hade gått över 5000mil.
är det ingen fara eller?


e den bara servad inkl. ventiljustering och bytt kedjesträckare (till manuell) så borde den väl rulla utan problem, kolla att senaste v-justeringen och koll av kedjesträckaren är gjord vid 4800 mil, har för mig att v-justering skall göras med 2400 mils intervaller på den hojen
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top