Letar en rolig meck fri hoj för 30? 0möjligt?

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
f*n vad skönt me folk som tipsar om sporthojar till bra pris!

fortsätt!...det finns fler som letar =)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
men den hade gått över 5000mil.
är det ingen fara eller?

5000 mil på 10 sommrar är inte så mycket. Undrar egentligen hur många av de andra gamla "härkarna" som du har länkat till som har oskruvad mätare.

I den här prisklassen avgör skicket mer än milen!
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Här är en intressant!

http://www.blocket.se/vi/11375933.htm?ca=21_s





Måste ju göra lite smygreklam! :)

En mycket, mycket, mycket bra MC. :tummenupp :tummenupp Den är så bra att den borde hamna på omslaget på "Världens bästa motorcyklar" boken. Om det nu finns någon sådan... Den är ett eget kapitel. Inte snabbast men satan vilket chassi. Den är ljusår bättre än vad konkurrenterna hade under samma tid, om man inte gick till ytterligheter. RC45 etc...

Annars behövde Honda exempelvis 900 kubik för att slå den här på ventilskaften. Suzuki var hopplöst distanserad med sina oljebrännande pansarvagnar, den föll på eget grepp så att säga, och som vanligt fattade Kawasaki ingenting. Ducati hade börjat smida på sina planer om att slå i folk att deras maskiner var bäst, utan att de ens fungerade. Fast på bana var ju historien helt annorlunda, men då snackar vi ju inte gathojar längre.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
http://www.blocket.se/vi/11503743.htm?ca=11_s

denna är ju billig.. men är den bra?

eller denna..
http://www.blocket.se/vi/11516156.htm?ca=11_s

men den har gått långt?

men det är den sissta olje kylda.. är det bra??

RF 900 var en av de första, om inte den första som eminenta Bike drog 0-100 på under 3 sekunder. Det tillskrevs en extremt kort 1:a men ändå... jaja. Ska väl vara en hyfsad hoj, blev aldrig någon storsäljare, undrar varför? Personligen hatar jag Testarossa-gälar på en mc. Bromsljuset är den största som någonsin suttit på en mc, för omtänksamhetens skull bör man inte bromsa när det är mörkt, om någon ligger bakom.

En gammal R1100 är oftast ett säkert köp. En av några hojar som du kan skita fullständig i hur långt den har gått. Bara rova och RS-brygga säljs begagnade för hutlösa pengar. Yoshimura helsystem... (kan iofs vara slipon också men mindre troligt) Köper man en sådan här original är fuggar o pipa det första man kastar om man vill skrämma omgivningen lika mycket som man skrämmer sig själv. Så priset kan vara hyfsat ok, utav någon sjuk anledning är det svårt att hitta en billigare. Men jag skulle personligen aldrig köpa en hoj med omlackade kåpor, om det inte är gjort som original.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Om du är inne och tittar på hojar från tidigt nittital typ FZR600 så skulle jag rekommendera dig att tänka om. Det är inget fel på dem rent generellt, men risken är större att man har otur om man inte är beredd att plocka fram verktygen ibland.

Då är en sån här både modernare och roligare. Är den dessutom servad behöver du bara byta olja och filter de närmaste 4000 milen :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/10581578.htm?ca=6_s

Modellen drar en del olja, men fråga vilken ThunderAce-ägare som helst hur mycket de fyller på. Eller nån med en tidig R1 för den delen...
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
2878400 En mycket, mycket, mycket bra MC. :tummenupp :tummenupp Den är så bra att den borde hamna på omslaget på "Världens bästa motorcyklar" boken. Om det nu finns någon sådan... Den är ett eget kapitel. Inte snabbast men satan vilket chassi. Den är ljusår bättre än vad konkurrenterna hade under samma tid, om man inte gick till ytterligheter. RC45 etc...

Annars behövde Honda exempelvis 900 kubik för att slå den här på ventilskaften...

Det gäller att inte slå för hårt på ventilskaften då de verkar vara tillverkade av mjukost...

Visst är det en trevlig, helt okej hoj, men ventiler/säten vilket det nu är som är den veka länken är en rätt tråkig och dyr historia...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott

Fast personligen ser jag inte dynojet som ett plus...

Utav ren nyfikenhet, vad har du emot ett dynojet-kit? :confused:

Förutsatt att man inte tror att man har en race-motor bara för att man bytt luftfilter (vilket ändå är en förutsättning för att det ska funka...) och har ett helsystem på, och bestyckar därefter, tycker iaf jag det funkar skitbra.
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
Blejdar är väl relativt säkra kort beg. Här kommer ännu en

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=1997

97a, 4-4500 mil, 33000.

Fast personligen ser jag inte dynojet som ett plus...

är det jag som är blind eller verkar det lite svårt att kontakta säljaren av denna hoj? vore intressant att se bilder men hittar ingen mail, inget sätt att pm:a eller telefonnr?:va
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top