Lever du det liv du vill leva?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom enda synder man ångrar är dom man inte begick när tillfälle gavs....

Jag minns inte vem som sa det, men det var tvivelsutan en människa med livserfarenhet....

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Mhm. Jag har också börjat luta åt det hållet så smått. Inte för att jag vill bo så precis nu, men jag inbillar mig att de som lever ett enkelt liv har det bäst av någon anledning.

Tror faktiskt även att barn i såna lägen har roligare än ungar i Sverige som sitter vid datorn och förstör sitt liv.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mhm. Jag har också börjat luta åt det hållet så smått. Inte för att jag vill bo så precis nu, men jag inbillar mig att de som lever ett enkelt liv har det bäst av någon anledning.

Jag är avundsjuk på alla retards.. dom ser så oförskämt lyckliga ut.

Själv har jag en förmåga att börja grubbla över nån liten jävla detalj och sen skiter sig allt :gnissla

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Dom enda synder man ångrar är dom man inte begick när tillfälle gavs....

Jag minns inte vem som sa det, men det var tvivelsutan en människa med livserfarenhet....

Om man skjuter så kan man ångra skottet :tummenupp

Skulle hellre ångra något jag gjort än att ångra något jag inte gjort. Därför kan jag verka dum ibland.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ptja, lite för orkeslös bara.
Vill göra mer än jag gör.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Tror faktiskt även att barn i såna lägen har roligare än ungar i Sverige som sitter vid datorn och förstör sitt liv.

Barn som sitter vid datorn i ett skjul i Boxholm är halvnöjda alltså? :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Precis. Min mamma sa alltid till mig när jag var liten att "Det blir inte roligare än man gör det". Nu på äldre dagar förstår man den fulla innebörden. Man skapar sig sitt eget liv.

Farmor säger det till mig :D. Och ja vi har roligt de tiderna MEEEEEEEEN! På julafton ser man ut som en jefla byfåne :huvet:glömdet

Barn som sitter vid datorn i ett skjul i Boxholm är halvnöjda alltså? :D

Nä det är väll inte hela sanningen. Men jag anser att det är roligare att vara ute och göra något istället för att sitta vid en stol och spela "stycka ner folk" typ.

Ang. denna trådens ämne så SKA jag försöka få till det att vara ute på vägarna med MC och hålla på med camping liv när jag kan. Ja jag är lite av en ensamvarg som inte gillar för stora grupper

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Skulle själv kunna tänka mig att prova ett liv på landet. Dels för att man får så mycket mer boende för pengarna, och dels för att man förmodligen skulle få en mer meningsfull fritid. Som det är nu bor jag inom tullarna i Sthlm, och jag saknar naturen. Det blir aldrig att man tar sig ut.

Nu skulle det dock inte funka att flytta ut av olika anledningar. Tjejen är dessutom inte så pigg på att bo i ett litet hus vid skogens slut. Det ändras nog när kidsen blir äldre. Jag har ingen brådska.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Skulle själv kunna tänka mig att prova ett liv på landet. Dels för att man får så mycket mer boende för pengarna, och dels för att man förmodligen skulle få en mer meningsfull fritid.

Min plan är ett helylletorp som tokisoleras, får dolda solpaneler och ett litet vindkraftverk som puttrar ute i skogen, ska kosta 0kr i drift :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Min plan är ett helylletorp som tokisoleras, får dolda solpaneler och ett litet vindkraftverk som puttrar ute i skogen, ska kosta 0kr i drift :D

Och sen försvinner du från polisens register och är ute på vägarna i 230 km/h :va :D

Och smiter skatt betalning och alla räkningar :tungan

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Perfekt. Do it! Ett kul hobbyprojekt fram tills det är realiserat.

Min plan på lite sikt just nu är att skaffa mig en rejäl husbil och packa in familjen där och köra jorden runt. Sen vet jag inte. En sak i taget :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Och sen försvinner du från polisens register och är ute på vägarna i 230 km/h :va :D

Och smiter skatt betalning och alla räkningar :tungan

Går att lösa med fonder ;)

Näe men få ett boende som kostar 0kr i månaden är möjligt..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Det är ju perfekt att du vet vad du gillar. Tror inte de flesta har en aning.
Att tro man blir lycklig om man har den senaste 55" 3D Plasman är ju ett generalfel.

Såklart ändras det ju med åldern, när man börjar jobba (studerar fortfarande, 23år) börjar man kanske prioritera arbetet väldigt högt och tappar på så vis väldigt många kontakter och vänner.

Sen kan ju pengar leverera glädje (fast vissa säger motsatsen). Pengar i sig kan ju göra att man kan uppleva de saker man alltid vilat tex resa, köra hoj etc.

Edit: Att jobba med det man vill är såklart också viktigt, fast detta trodde jag knappast behövde nämnas. Bra arbete, umgås med schysst folk, bo där man vill och ha en stabil inkomst så man kan göra vad man vill (och då också bo där man vill dvs).

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Lite skog som du kan elda med. Ett vindkraftverk och solceller. Sen är du ju hemma. Låter inte alls orimligt.

Du måste nog ha några hönor också och ett potatisland.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
De jobb man verkligen vill jobba med och är som en hobby är så svåra att få :gråta

Men men, Livet är hårt sägs det. Men behöver det vara hårt i dagens läge :va

Ett jobb är viktigt i människans liv tycker jag. Det är en grej man får hålla på med och inte bara hålla på med det roliga. Och! Det viktigaste, Man träffar folk också(ja i vissa jobb) både otrevliga och trevliga personer.

Nu ska jag BUMS i säng, Simma lugnt där ute i vår lilla planet :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Ett jobb är viktigt i människans liv tycker jag. Det är en grej man får hålla på med och inte bara hålla på med det roliga. Och! Det viktigaste, Man träffar folk också(ja i vissa jobb) både otrevliga och trevliga personer.

Glömde den detaljen, ett bra distansjobb.

Folk kan man träffa på fritiden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jo, men det kostar i investering.

Vi har faktiskt ett hus som går plus också här i sverige, ett plusenergi hus, Villa Åkarp.

Dom producerar mer än dom gör av med, men det var inte tvärbilligt att bygga.

Konsten att leva billigt är att nöja sig med lite, man KAN bo på 15 kvadrat, ha solceller och vindsnurror, elda ved och så.

Den billigaste kilowatten är den man spara in, så små ytor att värma upp, bara fönster mot söder, termisk lagring i materialen, sovloft (värmen stiger) liten LED tv om ens någon alls osv...

För vissa kan det vara livskvalitet, för andra skulle det vara pest och pina...

Den lyckligaste människan jag har pratat med är en Dansk hippie som hade "hittat" en övergiven hippiekoja komplett med ört-trädgård...

Det fanns till och med användbara kläder i den övergivna kojan...

Han gillade att måla, och han var så pass duktig att han kunde sälja/byta sina alster mot sånt han behövde, sen tror jag att han sålde lite "örtmedicin" också, men det enda han köpte var cigarett-tändare och lite mat, allt annat odlade han själv....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC