Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns lite ny information på www.svemo.se för licenser under 2009.
direktlänk
Vi har infört en del små ändringar som kommer underlätta rejält för er som kört tidigare på engångslicenser.
Informationen gäller i första hand de som ämnar köra Open-rejs under året så hjälp oss i sektionen att sprida denna info. De som anmält sig till Open i Eksjö kommer få denna infp per mail rätt snart oxå.
Här är hela texten för er som inte orkar klicka
Frågor svarar JAG på !!
Ett svar på en fråga som jag hoppas nån ställer är "har man tidigare kunnat köra mästerskap på engångslicens?" och svaret är såklart nej.
direktlänk
Vi har infört en del små ändringar som kommer underlätta rejält för er som kört tidigare på engångslicenser.
Informationen gäller i första hand de som ämnar köra Open-rejs under året så hjälp oss i sektionen att sprida denna info. De som anmält sig till Open i Eksjö kommer få denna infp per mail rätt snart oxå.
Här är hela texten för er som inte orkar klicka
Licensförtydligande SuperMoto
Information och riktlinjer
Information/påminnelse inför SM 2009
Enligt de förändringar som gjorts i gällande licenssystem tillåts ej fr.o.m. 2009 tillfälliga/engångslicenser i mästerskapstävlingar.
Förändringen innebär att förare som tidigare kört med engångslicens måste ha helårslicens.
Förare som uppfyller något av nedanstående berättigar att ta ut helårslicens för SuperMoto 2009:
- Medlemskap i SVEMO-ansluten förening
- Deltagit i minst 3 SuperMototävlingar under 2008 (resultatlistor skall kunna uppvisas som styrker detta)
- Inom en 5 års period (2004-2008) innehaft helårslicens inom MX, SuperMoto eller Road Racing.
- Förare kan efter särskild ansökan till och bedömning/beslut av SuperMotosektionen godkännas för Supermotolicens.
Förare som inte uppfyller ovanstående måste genomgå licensutbildning för SuperMoto.
För att få ta ut tillfällig licens krävs (400kr/tävling)
- Medlemskap i SVEMO-ansluten förening
- Deltagit i minst 3 SuperMototävlingar under 2008 (resultatlistor skall kunna uppvisas som styrker detta)
- Inom en 5 års period (2004-2008) innehaft helårslicens inom MX, SuperMoto eller Road Racing.
- Förare måste kunna uppvisa att denna genomgått förarlicensutbildning.
OBS!
Tillfällig licens godkänns i Open (fd. Rookie) exempelvis vid inbjudningstävling i samband med SM eller liknande.
Utbildning
Förarlicens utbildningar genomförs enligt nedan. För anmälan och information, kontakta april Örebro (Teknis Motorstadion)
30 maj Eksjö
Observera!
Med start från 2010 måste samtliga förare (som inte inom en 5 års period innehaft SuperMotolicens ) genomgå förarlicensutbildning för att erhålla SuperMotolicens.
Frågor svarar JAG på !!
Ett svar på en fråga som jag hoppas nån ställer är "har man tidigare kunnat köra mästerskap på engångslicens?" och svaret är såklart nej.
Last edited: