För att inte i dumhet råka naja onödiga och jobbiga delar på hojen - hjulaxlar/muttrar är inget som kräver najning? Jag hittar inte en bokstav om det i Svemo-papper från 2010-2011, men jag har ändå sett mer än en hoj med låssprintar genom hjulaxlarna.
Vidare, så som mitt helsystem ser ut finns det risk att avgaspiparna (eventuellt även underkant på själva burken då de lutar ett gäng grader) sticker ut 20-30mm bakom vertikal linje vid bakdäckets ytterkant, särskilt om jag skippar de höga 195/65rna jag nu kör med till förmån för 180/55 eller annan lägre profil. Detta är ju inte så värst lätt att åtgärda - hur hård är besiktningen på en sådan detalj?
På träning - inte alls.
Najning, najade hjul är inte krav, men det händer ju att folk tappar hjulen så det är ingen jättedum idé.
Men nej, det som måste najas är bromsok fram/bak och allt som kan läcka (oljeplugg(ar), oljepåfyllning osv). När jag klotade sist försvann mitt kylarlock, så det kommer vara najat hos mig i fortsättningen reglemente eller ej. Och så får du ju inte ha glykol i kylaren, antar att det är sagt i tråden.
Osäker på vad ens reglementet säger om ljuddämparen, vet att många äkte R6 med R1-dämpare för att klara ljudet. Och den burken är ju som att ha ett litet fritidshus där bak. Har du ingen "mellanrör" nånstans du kan vrida lite så att det pekar mer uppåt?