Licenskurs i sommar *Anmälan*

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Lite mer info angående kursen

Japp, jag snackade lite kort med Kenneth igår fast tyvärr så blev det inte så mycket beslutat för han var lite småstressad om man säger så :) . Han lovade dock att kontakta mig nu i veckan och om jag inte hör nåt så kommer jag ligga på lite så jag får nåt besked. Så jag återkommer så fort jag vet nåt angående datum.
Kursen kommer att bli av, det är datum som måste spikas bara.

Lite fler anmälda också :

1. Daniel Svensson
2. Marcus Bengtsson
3. Peter Telemo
4. Mikael Jonsson
5. Magnus Claesson
6. Joakim Ivarsson
7. Johan Liljegren
8. Johan Tegmalm
9. Fredrik Degerfeldt
10. Joakim Packalen
11. Per Anderson
12. Peter Bergström
13. David Kothe
14. Johannes Svensson
15. Per Sundsmyr
16. Saso Bogojeski
17. Timmy Andreasson
18. Johan Eriksson
19. Mikael Nilsson
20. Torbjörn Helenius
21. Magnus Ahtiainen
22. Robert Persson
23. Kai Harrekilde-Petersen
24. Jörgen Gredin
25. Silvester Napik
26. Roger Wikström
27. Lars Eriksson

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Mer info

Snackade med Kenneth idag på tele men han kunde tyvärr inte ge nåt besked ännu, har ganska mycket att fixa med efter helgens tävlingar. Ska ringa han efter helgen och fråga igen. Håller er informerade :)

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Mer info

R1der skrev:
Snackade med Kenneth idag på tele men han kunde tyvärr inte ge nåt besked ännu, har ganska mycket att fixa med efter helgens tävlingar. Ska ringa han efter helgen och fråga igen. Håller er informerade :)

Uppfattat! Du ska ha stort tack för att du håller i det här. Kul att det är något på gång i alla fall. Bara att beväpna sig med tålamod. :3freak

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Re: Re: Mer info

Relapse skrev:
Uppfattat! Du ska ha stort tack för att du håller i det här. Kul att det är något på gång i alla fall. Bara att beväpna sig med tålamod. :3freak

Japp, börjar själv bli lite otålig, men det är som de säger, "den som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge" :D

Ytterligare 4 anmälda också:

1. Daniel Svensson
2. Marcus Bengtsson
3. Peter Telemo
4. Mikael Jonsson
5. Magnus Claesson
6. Joakim Ivarsson
7. Johan Liljegren
8. Johan Tegmalm
9. Fredrik Degerfeldt
10. Joakim Packalen
11. Per Anderson
12. Peter Bergström
13. David Kothe
14. Johannes Svensson
15. Per Sundsmyr
16. Saso Bogojeski
17. Timmy Andreasson
18. Johan Eriksson
19. Mikael Nilsson
20. Torbjörn Helenius
21. Magnus Ahtiainen
22. Robert Persson
24. Jörgen Gredin
25. Silvester Napik
26. Roger Wikström
27. Lars Eriksson
28. Alexander Rosgovas
29. Marcus Nilsson
30. Kalle Peter
31. Cristian Säkki

Last edited:

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Uppdaterad lista <> En plats kvar!

1. Daniel Svensson
2. Marcus Bengtsson
3. Peter Telemo
4. Mikael Jonsson
5. Magnus Claesson
6. Joakim Ivarsson
7. Johan Liljegren
8. Johan Tegmalm
9. Fredrik Degerfeldt
10. Joakim Packalen
11. Per Anderson
12. Peter Bergström
13. David Kothe
14. Johannes Svensson
15. Per Sundsmyr
16. Saso Bogojeski
17. Timmy Andreasson
18. Johan Eriksson
19. Mikael Nilsson
20. Torbjörn Helenius
21. Magnus Ahtiainen
22. Robert Persson
24. Jörgen Gredin
25. Silvester Napik
26. Roger Wikström
27. Lars Eriksson
28. Alexander Rosgovas
29. Marcus Nilsson
30. Kalle Peter
31. Cristian Säkki
32. Morgan Larsson
33. Robert Häggblom
34. John karlsson

Finns en plats kvar nu så är de nån mer som är sugen bestäm er snabbt.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Ett tips kan ju vara att ha reservplatser, det kan ju bli en del som hoppar av när datum och plats offentligörs. Men det har du säkert redan tänkt på.

Extremt många tjejer som ska ta licens ser jag :( Okej då, jag ska tjata mer på Brinks tös Ullis. Visst hade det varit kuligt grabbar!!!!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Åsa skrev:
Ett tips kan ju vara att ha reservplatser, det kan ju bli en del som hoppar av när datum och plats offentligörs. Men det har du säkert redan tänkt på.

Extremt många tjejer som ska ta licens ser jag :( Okej då, jag ska tjata mer på Brinks tös Ullis. Visst hade det varit kuligt grabbar!!!!

Ullis vill ju köra... men får inte från Regeringen hemma... Inte brink då alltså..

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
klart hon ska köra, vi ska bara skrapa ihop lita stålar först bara :hej

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
haha får nog rycka två tändhattar med så hojen inte går för fort med henne (58kg):skrämd

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
35 pers anmälda!

Åsa skrev:

Jo, har tänkt på det också, det brukar bli en del bortfall så reservplatser kommer det bli när vi har fastställt datum.
Ringde Kenneth innan men jag fick inte tag på han, så jag jobbar vidare på det.

Jo, tjejer är ju mer än välkommna, ska väl gå att trixa lite med anmälningslistan också om det är nån som är intresserad :p

Nu har vi blivit 35 pers så efter datum har bestämts kommer ett definitivt besked krävas. Därefter kommer fler tas in i mån av plats. Kommer skicka ett mejl till alla som är på listan också.

1. Daniel Svensson
2. Marcus Bengtsson
3. Peter Telemo
4. Mikael Jonsson
5. Magnus Claesson
6. Joakim Ivarsson
7. Johan Liljegren
8. Johan Tegmalm
9. Fredrik Degerfeldt
10. Joakim Packalen
11. Per Anderson
12. Peter Bergström
13. David Kothe
14. Johannes Svensson
15. Per Sundsmyr
16. Saso Bogojeski
17. Timmy Andreasson
18. Johan Eriksson
19. Mikael Nilsson
20. Torbjörn Helenius
21. Magnus Ahtiainen
22. Robert Persson
24. Jörgen Gredin
25. Silvester Napik
26. Roger Wikström
27. Lars Eriksson
28. Alexander Rosgovas
29. Marcus Nilsson
30. Kalle Peter
31. Cristian Säkki
32. Morgan Larsson
33. Robert Häggblom
34. John karlsson
35. Jörgen Berglund

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Info

Kenneth ringde mig precis nu och sa att det inte fanns några lediga tider :( .
Men de skulle ha styrelsemöte imorgon ikväll där de skulle diskutera detta, och i och med att vi har blivit 35 pers så var det inget man kunde ignorera sa Kenneth :) . Så jag ska ringa han imorgon efter mötet så får vi hoppas på det bästa.

Mer info kommer imorgon (förhoppningsvis positiv)...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
R1der, du ska verkligen ha en stor eloge för att du engagerar dig. Även om morgondagens besked blir ett negativt sådant så får du tummenupp av mig. :tummenupp

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
McB skrev:
R1der, du ska verkligen ha en stor eloge för att du engagerar dig. Även om morgondagens besked blir ett negativt sådant så får du tummenupp av mig. :tummenupp

Tackar för det McB, har fått mycket positiv respons av många och det är ju alltid kul :lol. Det verkar vara många, precis som jag, som är sugna på att börja köra i år och slippa att vänta ett helt år på att få börja köra. Det är bara att hoppas att Kenneth kan övertyga resten i ledningen, han verkade positiv trots allt så jag tror nog det ska gå vägen.

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Både bra och mindre bra nyheter

Jag kan börja med dom dåliga:
Det verkade inte som de kunde bestämma något på mötet de hade som kunde hjälpt oss att få en kurs. Kenneth verkade dessutom väldigt uppbokad samtliga helger, så jag tappade väl mer eller mindre hoppet ett tag där jag satt i telefonen med han.
Falkenberg var dessutom helt fullbokad hela året så där kunde vi inte ha kursen :(.

Då kommer vi snabbt in på den goda nyheten:
Men sen föreslog jag att man kunde kanske ta licenskursen mitt i veckan, för jag tror (och hoppas) att det är en hel del folk som har semester i juli. Vi kom då in på vecka 30 då det är bikeweek på Karlskoga.
Lodnert kunde hålla kursen den 20:e och så kan vi nog förhoppningsvis få köra den 21:e så har vi licensen sen :squid .

Ni som vill och kan ta ledigt den 20-21:e Juli kan boka in licenskursen i Karlskoga då, körningen den 21:e är inte till 100% klar men det skulle jag få besked av Kenneth imorgon om.
Så jag hoppas ni fortfarande är intresserade, för ni som är det får skicka ett mejl till så att vi vet vilka som kommer och även vilka reserver som kan få komma istället om ni inte kan.

En grej till som Kenneth hade krav på:
Innan ni åker för att ta licensen så måste ni gå med en klubb (200 :- på Falkenberg vet jag), helst Falkenberg eller Karlskoga (vet inte riktigt varför just dom klubbarna men jag tror han har bra sammarbete med dom).

Jag kommer skicka ett mejl till alla som är på listan som kommer innehålla samma info som det jag har skrivit här.

Ytterligare info kommer alltså imorgon också.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Synd att det inte blev på Falkenbergsbanan, då den är ganska nära för mig. Men, jag ska köra på Gåsen innan denna licenstagning, så jag hinner känna på banan i varje fall.

Jag är, om inget oförutsett händer, på. Och återigen, en eloge till dig. :tummenupp

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Både bra och mindre bra nyheter

R1der skrev:

Lodnert kunde hålla kursen den 20:e och så kan vi nog förhoppningsvis få köra den 21:e så har vi licensen sen :squid .
Perfa! Jag är på direkt, då jag har semester den tiden och i alla fall har bokat in bikeweek som aktivitet hela den veckan. Frågan är väl bara hur vi kan få någon bantid, då det väl är "allmänhetens åkning" måndagen den 21:a såvitt jag förstår.

En grej till som Kenneth hade krav på:
Innan ni åker för att ta licensen så måste ni gå med en klubb (200 :- på Falkenberg vet jag), helst Falkenberg eller Karlskoga (vet inte riktigt varför just dom klubbarna men jag tror han har bra sammarbete med dom).

Ytterligare info kommer alltså imorgon också.
Jag förstår inte varför det är önskemål på att man ska vara med i någon av dom två klubbarna, men om det är det som krävs så blir det KMF för mig, annars hade jag tänkt mig LMS då dom är den närmaste klubben med bana för mig.

Jag ser fram emot mer info, men sketabra jobbat så här långt, Daniel! :tummenupp

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Re: Re: Både bra och mindre bra nyheter

Relapse skrev:
Perfa! Jag är på direkt, då jag har semester den tiden och i alla fall har bokat in bikeweek som aktivitet hela den veckan. Frågan är väl bara hur vi kan få någon bantid, då det väl är "allmänhetens åkning" måndagen den 21:a såvitt jag förstår.

Jag hoppas på att Kenneth har grym övertalningsförmåga och kan fixa så vi får lite körtid på tisdagen :) .

Jag förstår inte varför det är önskemål på att man ska vara med i någon av dom två klubbarna, men om det är det som krävs så blir det KMF för mig, annars hade jag tänkt mig LMS då dom är den närmaste klubben med bana för mig.

De där med att man skulle välja just dom klubbarna förstod jag inte heller, de viktiga är i alla fall att man går med en klubb innan kursen fattade jag det som.

Jag ser fram emot mer info, men sketabra jobbat så här långt, Daniel! :tummenupp

Tackar för det, är så jäkla grymt körsugen nu alltså :=).
Nästan gått en halv säsong nu utan att man har fått köra på bana, de är outhärdigt :3freak

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Licenskursen definitivt klar!

Dock är datumet ändrat till 22-23:e juli istället för 21-22:e som jag skrev igår. Vi kommer att ha teorin på tisdagen och körning på onsdagen. Samtliga anmälda som jag har fått in har skickats vidare till nån som heter Tony på Karlskoga. Han kommer att skicka ut mer information om kursen till samtliga på listan.
Här är lite mer info som jag lyckades snappa upp igår:
* Körning kan ske med både vanlig landsvägshoj och riktig banhoj.
* Kostnaden kommer att ligga på ca 800kr inkl körning (men det beror ju på hur många som kommer såklart, mindre folk= dyrare, mer folk=billigare).

Varför Kenneth rekommenderade Falkenberg och Karlskoga berodde på att de klubbarna ställer upp bra på t ex såna här saker. Så ni som inte bryr er vilken klubb ni är med kan ju välja nån av dom, men det är inget krav.

Jag kommer inte att ta emot anmälningar mer för jag tänkte resa bort i 3 veckor, är ju helt slut efter detta som ni förstår :D .
Så det blir mycket :öl och :cool: sen även lite :rock

Så ni som vill anmäla er eller har några frågor kan mejla till
Kenneth Lodnert
Skriv licenskurs i ämnesraden!

Får ni inget mejl från Tony på ett tag så rekommenderar jag er att mejla Kenneth :) .

Listan som skickades över innehöll följande namn:

1. Daniel Svensson
2. Marcus Bengtsson
3. Peter Telemo
4. Mikael Jonsson
5. Magnus Claesson
6. Joakim Ivarsson
7. Johan Liljegren
8. Johan Tegmalm
9. Fredrik Degerfeldt
10. Joakim Packalen
11. Per Anderson
12. Peter Bergström
13. David Kothe
14. Johannes Svensson
15. Per Sundsmyr
16. Saso Bogojeski
17. Timmy Andreasson
18. Johan Eriksson
19. Mikael Nilsson
20. Torbjörn Helenius
21. Magnus Ahtiainen
22. Robert Persson
24. Jörgen Gredin
25. Silvester Napik
26. Roger Wikström
27. Lars Eriksson
28. Alexander Rosgovas
29. Marcus Nilsson
30. Kalle Peter
31. Cristian Säkki
32. Morgan Larsson
33. Robert Häggblom
34. John karlsson
35. Jörgen Berglund
36. Pelle Karlsson

Jag vet redan några stycken här som inte kan så vet ni nån som är sugen, tipsa dom!

Ride on!

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...