EazyLiving skrev:Sen är det ju bra att roadracing är så lätt att vissa som inte sysslat med sporten innan, redan är fullärda när de kommer på kursen. Fast det har man ju sett här på forumet... Det är ju aldrig några frågor om hur hojen ska fixas eller hur ett race går till!!
Ska bli intressant att för första ggn se en B-förare, som utan hjälp, lämnar in sin anmälan felfritt och passera genom besiktning och tävlingshelg utan ett påpekande från någon funkis. Fast jag tror redan det är kört, för vad jag kommer ihåg, så var det visst någon "fulllärd" som inte en hade fyllt i sin licensansökan helt rätt.
Teorin kommer ni aldrig att slippa, hur "tråkig och onödig" ni än må tycka den är. Det är faktiskt så att det är det som ställer till mest problem för en arrangör, slöa rookisar som inte vet hur de ska göra!!
Hmmm.. var inte riktigt så jag menade Micke. Bevisligen så var det folk som hade näst intill inga förkunskaper, och därför vad det nog berättigat med så pass grundlig information. Jag trodde faktiskt att om man bestämt sig för att ta licens, och börja tävla, så hade man sett lite race innan, pratat med folk som kört, osv.
Jag lärde mig en hel del om hur anmälan, besiktning, och SVEMO funkar. Men mest lärorikt var nog det lilla "övningsrejset" (var mycket nervös på gridden).
Vill ännu en gång tacka för ett riktigt bra arrangemang från eran sida.
Särskilt på lördagen. Att ni lyckades klämma in så mycket på så kort tid var något av ett trolleritrick.
Kändes som jag hade mer bantid än på en heldag med BikeEvents, trots att vi bara 4 timmar på oss....
Vi ses säkert på nån tisdagsträning...
//Macke