Licenskurs Sviestad - eftersnack:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
EazyLiving skrev:
Sen är det ju bra att roadracing är så lätt att vissa som inte sysslat med sporten innan, redan är fullärda när de kommer på kursen. Fast det har man ju sett här på forumet... Det är ju aldrig några frågor om hur hojen ska fixas eller hur ett race går till!! :rolleyes:
Ska bli intressant att för första ggn se en B-förare, som utan hjälp, lämnar in sin anmälan felfritt och passera genom besiktning och tävlingshelg utan ett påpekande från någon funkis. Fast jag tror redan det är kört, för vad jag kommer ihåg, så var det visst någon "fulllärd" som inte en hade fyllt i sin licensansökan helt rätt. :D
Teorin kommer ni aldrig att slippa, hur "tråkig och onödig" ni än må tycka den är. Det är faktiskt så att det är det som ställer till mest problem för en arrangör, slöa rookisar som inte vet hur de ska göra!!

Hmmm.. var inte riktigt så jag menade Micke. Bevisligen så var det folk som hade näst intill inga förkunskaper, och därför vad det nog berättigat med så pass grundlig information. Jag trodde faktiskt att om man bestämt sig för att ta licens, och börja tävla, så hade man sett lite race innan, pratat med folk som kört, osv.

Jag lärde mig en hel del om hur anmälan, besiktning, och SVEMO funkar. Men mest lärorikt var nog det lilla "övningsrejset" (var mycket nervös på gridden).

Vill ännu en gång tacka för ett riktigt bra arrangemang från eran sida. :tummenupp
Särskilt på lördagen. Att ni lyckades klämma in så mycket på så kort tid var något av ett trolleritrick.
Kändes som jag hade mer bantid än på en heldag med BikeEvents, trots att vi bara 4 timmar på oss....

Vi ses säkert på nån tisdagsträning... :D

//Macke

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Macke skrev:
Jag trodde faktiskt att om man bestämt sig för att ta licens, och börja tävla, så hade man sett lite race innan, pratat med folk som kört, osv.
Nä inte alla. När jag tog licens var det på en fix idé bara. Dessutom missade jag själva uppkörningsdelen så jag lyckades få dispens att köra upp i samband med ett B-race på mittsverigebanan. Den uppkörningen / tävlingen var min första egentliga kontakt med sporten. Hade aldrig sett en depå live innan, kände ingen som var intresserad. Endast sett lite GP på Eurosport.
Så att ta steget ut och ta licens behöver inte betyda att man är initierad från början... :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Gulsnabbtrajja skrev:
Nä inte alla. När jag tog licens var det på en fix idé bara. Dessutom missade jag själva uppkörningsdelen så jag lyckades få dispens att köra upp i samband med ett B-race på mittsverigebanan. Den uppkörningen / tävlingen var min första egentliga kontakt med sporten. Hade aldrig sett en depå live innan, kände ingen som var intresserad. Endast sett lite GP på Eurosport.
Så att ta steget ut och ta licens behöver inte betyda att man är initierad från början... :)

He he he... Coolt gjort! :tummenupp

Får man fråga varför du missade "uppkörningen"?

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Licens

Jag o Micke har haft lite eftersnack och vi kunde bara konstatera att licenskursen har gått mycket bra, en eloge till alla deltagarna för entusiasmen, det fina humöret och framförallt att ni orkade hålla er vakna på teorin trots den dåliga luften och det monotona babblandet från oss :D

Att Macho Woman är en riktig RR groipe blev jag varse när hon försiktig frågade om det gick bra att provsitta R1an som vi hade som övningsmaterial, 1/2sec senare hade hon slängt sig upp på hojen, ivrigt torrgasande och med något drömskt i blicken, vi borde anat redan då :)

Stämmer in med Micke och hoppas nu att alla anmäler sig till en tävling snarast!! :tummenupp

Har ni aldrig ramlat så har ni inte kört...

Vi ses på banan

Hälsn. Ola

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Macke skrev:
He he he... Coolt gjort! :tummenupp

Får man fråga varför du missade "uppkörningen"?
Ja det får man. Jag lyckades t.om. missa 2st. 1:a beroende på att jag 3 dagar innan uppkörningen skulle testa min RGV250 lite lätt och den tvärskar, han få ihop hojen till kl 4 på morgonen minnan uppkörning men då var jag för trött för att packa och åka till Sviestad. Andra möjligheten sket sig pga akuta prylar på jobbet. Klubben tyckte väl efter det synd om mig så jag fick möjligheten att köra upp "på riktigt" istället. (gjorde iof en "Macho" då med och åkte ut i sanden när jag skulle följa efter en 250R utan att fatta att den kan ha högre kurvhastighet, kan han kan jag tänkte jag :))

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
.
Torkel skrev:
Vem köpte Perras RS250? (Den med #1 på bilden)

Här e jag! Eller rättare sagt vi...

Bilade från sthlm för två veckor sedan och hämtade den utanför arvika hemma hos Perras föräldrar. Visst e de fin? :tummenupp

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
.
marcus nilsson skrev:
Jag vet inte vad han heter, men han bor i sthlm. Jag tror vid närmare eftertanke att det var 2 killar som köpte den tillsammans. Han fick mitt tele nr iallafall, tänkte åka ner ev till sviestad nu på tisdag om mitt skinnställ har kommit!

Har du fått skinnstället? Lite trist väder idag så vi struntar i det men fan vad kul det var.

Vi får race några varv när du fått till framdäcket...

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Det ska komma idag, om det gör det kommer jag att åka till anderstorp och köra träningslägret där iallafall, men allt ligger nu i händerna på postverket (eller möjligen bussgods) Är på väg ut för att byta däcket precis nu :D
Hjalle skrev:
Har du fått skinnstället? Lite trist väder idag så vi struntar i det men fan vad kul det var.

Vi får race några varv när du fått till framdäcket...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln