Licenskurs Västra MK 27/3, uppkörning Linköping 17/4

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Västra MK genomförde en teorikurs i lördags. Det var några som inte kunde komma vid det tillfället, så de skall göra ytterligare en teorikurs. Denna skall Västra MK hålla lördagen den 27/3 2004 kl 9,30 i Västra MK´s klubbhus i Järfälla, praktikdelen 17/4 i Linköping. De skulle behöva några fler deltagare för att fylla upp med.

Anmälan snarast till:
Björn Andersson.
bjorn.andersson@svemo.se
tel 070 790 56 47 eller 08 381074.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Önskar jag kunde konstruktera SH's framsida lite mer informativt så att jag kan lägga upp sånhär information.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Mad ? check!
Macho ? hmm...
Bitch ? hmm..

Teamet börjar så smått att formera sig...

Jag betalade för licenskursen den 16-17 i Linköping för ganska länge sedan, men får ingen bekräftelse. Micke, som jag har betalat till, skriver att det kommer någon vecka innan kursen. Vill veta att jag är anmäld och inte kommer missa något.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Jag betalade för licenskursen den 16-17 i Linköping för ganska länge sedan, men får ingen bekräftelse. Micke, som jag har betalat till, skriver att det kommer någon vecka innan kursen. Vill veta att jag är anmäld och inte kommer missa något.

Ring Micke och tjata. Det förtjänar han. ;)
Hans nummer finns på LMS sida.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Torkel skrev:

Appapp! Madde är mutad över till mitt team! Matchobitchen får reda sig själva! :D

Ni som ska till Sviestad 16-17/4, vi ses där. Vi som var hos Västra MK i lördags ska ta den praktiska biten då också.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Torkel skrev:
Mad ? check!
Macho ? hmm...
Bitch ? hmm..

Jorå så att. Macho håller sig ju till Fin-land. Och jag ska bara jobba lite först så jag har pengar o köpa hoj! Samt vara funkis på Sviestad och knyta RR-kontakter.

Mad får rejsa lite själv innan vi kommer med i matchen tror jag :yoparty

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Ok.

När ska du gå kursen?

Gick förra året så jag ska lösa ut min licens bara.

Nyteknik skrev:
Har letar och hittar det inte.

Då har de tagit bort det från förra året. Skicka PM till RacerPelle som ju är med i LMS styrelse. Det är säkert inga problem om du redan pratat med Micke Larsson.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Har letar och hittar det inte. :confused:
Är du helt blind? :confused: Som webmaster tar jag väldigt illa upp av ditt inlägg! :D
Kika under Debutant eller under Kontakta oss - Licens
www.lms.se följt av Roadracing förstås annars hittar du inget...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Är du helt blind? :confused: Som webmaster tar jag väldigt illa upp av ditt inlägg! :D
Kika under Debutant eller under Kontakta oss - Licens
www.lms.se följt av Roadracing förstås annars hittar du inget...

Med din hjälp hittade jag bilden på Micke och hans mobilnummer/mail. Men jag tycker det är otydligt gjort. "Debutant" är troligen mer begripligt för er som är aktiva. Men för en utomstående vore troligen en rubrik som heter "Licenskurs" lättare att hitta. Den vänsterstälda listan med röda rubriker är svår att avläsa och likaså det första valet man ska göra - "Roadracing" etc. Det är något förvirrande att man jämte rubrikerna till vänster har "Kontakt", "sektioner", "fakta" etc. centrerat på sidan. Ett välmenande råd som skulle göra det lättare för era besökare är att ha färre val per sida. En annan synpunkt är att det borde finnas fler och bättre bilder på banan. :tummenupp

hazzer6

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
r6
jag har inte heller fått svar men när jag pratade med micke för 10 dagar sedan fanns det fortfarande platser kvar så jag antar att man är med och det borde du kunna göra oxå

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Med din hjälp hittade jag bilden på Micke och hans mobilnummer/mail. Men jag tycker det är otydligt gjort. "Debutant" är troligen mer begripligt för er som är aktiva. Men för en utomstående vore troligen en rubrik som heter "Licenskurs" lättare att hitta. Den vänsterstälda listan med röda rubriker är svår att avläsa och likaså det första valet man ska göra - "Roadracing" etc. Det är något förvirrande att man jämte rubrikerna till vänster har "Kontakt", "sektioner", "fakta" etc. centrerat på sidan. Ett välmenande råd som skulle göra det lättare för era besökare är att ha färre val per sida. En annan synpunkt är att det borde finnas fler och bättre bilder på banan. :tummenupp

Debutant har det alltid hetat men du har rätt i att det borde heta Licenskurs, I will fix!

Att sektionerna listas utan länkar när man trycker på texten "Sektioner" i mitten på förstasidan är ju litta dumt men att hitta de olika sektionerna via menyn till vänster på förstasidan är ju ganska så intuitivt tycker jag. Sen är jag bara ansvarig för RR-sektionens sidor och har alltså inget att göra med hur allt hänger ihop.

Bilder på banan finns det helt klart för lite av, men det finns en videosnutt över ett varv och fr.o.m igår tre stoora panoramabilder, allt på den första av rr-sektionens sidor. Men visst borde det vara flera, jag har ett hundratal bilder från i lördags som så småningom ska hamna på hemsidan på en klickbar bild av banan.

Tack för synpunkterna i vilket fall men nu återgår vi till att diskutera licenskursen tycker jag! :hej

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Tack för synpunkterna i vilket fall men nu återgår vi till att diskutera licenskursen tycker jag! :hej

Kör man "fort" på kursen eller vallas man runt på linje i idealspåret? Kommer köra med helt nya kolvar så det vore nästa bra om det går lugnt till. Eftersom jag inte har fått svar från Micke: hur ser programmet ut, vilka är tiderna? Behöver veta så att jag kan planera lite, boka boende osv.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Kör man "fort" på kursen eller vallas man runt på linje i idealspåret? Kommer köra med helt nya kolvar så det vore nästa bra om det går lugnt till. Eftersom jag inte har fått svar från Micke: hur ser programmet ut, vilka är tiderna? Behöver veta så att jag kan planera lite, boka boende osv.

Först är det vallning, sen blir det friare och friare körning. Du kan lugnt köra in dina kolvar.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping