Licenskurs?

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Någon som vet om det ska hållas licenskurs på någon bana snart? Midlanda hade en snart men det är lite väl långt att åka. :)

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Kolla med Fiver på Anderstorp. (Dra ett PM till NR18).

Gick kursen 20 april på A-torp:)

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Tycker också det är dåligt med licenskurser, men det är klart att dom flesta håller dom på våren innan alla tävlingar drar igång.

Själv är jag anmäld till licenskursen på gelleråsen 22-23/7, men det kanske är för sent..

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Tycker också det är dåligt med licenskurser, men det är klart att dom flesta håller dom på våren innan alla tävlingar drar igång.

Själv är jag anmäld till licenskursen på gelleråsen 22-23/7, men det kanske är för sent..

Skulle helst ha tagit licensen innan 27-28/6 men i värsta fall så får de bli den på gåsen om de finns platser kvar.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD

Vart hittar man anmälan?

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Kom upp till härnösand och ta licensen på mittsverigebanan då.
Grymmt mycket mera bantid än på gelleråsen blir det med då det är en heldag på banan.

http://www.n-r-s.se/utbildning.htm

Det alternativet har jag verkligen funderat på, men har tyvärr ingen möjlighet att ta mig dit med hojen då jag inte har körkort än. Annars hade det varit perfekt. Hade gett möjlighet till fler onsdagsträningar detta år på G-åsen och hade dessutom varit riktigt kul att se en ny bana.

Mvh

Dr P

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
2001 Honda CBR600FS
Ni missade precis en superbra kurs i Linköping 14-15/5... MEN de ger en till runt 16/7. Kolla deras hemsida! Skulle det stå att det inte blir fler kurser i år så beror det på att hemsidan inte är uppdaterad. Jag fick muntlig info om detta igår direkt av Micke, Håkan och Ola som är involverade kurserna.

Lyckat till!:tummenupp

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Ni missade precis en superbra kurs i Linköping 14-15/5... MEN de ger en till runt 16/7. Kolla deras hemsida! Skulle det stå att det inte blir fler kurser i år så beror det på att hemsidan inte är uppdaterad. Jag fick muntlig info om detta igår direkt av Micke, Håkan och Ola som är involverade kurserna.

Lyckat till!:tummenupp

Blev det kurs till slut i alla fall!? Jag läste på LMS hemsida bara någon vecka eller 10 dagar innan kursens start att alla licenskurser år 2009 blev inställda. Vilken tabbe att jag inte kollade sidan något mer efter det..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0