Lidköping

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
jaha då har man kört en dag på kullen i medelsnabb gick bra kanon väder . men dagen hade 5 av åkningar tråkigt

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
jaha då har man kört en dag på kullen i medelsnabb gick bra kanon väder . men dagen hade 5 av åkningar tråkigt

Det var en härlig dag med goa motorljud och trevligt folk.:yoparty Nu är det bara att byta bakdäck eller vända på det så man sliter det jämt igen. Jag får väl pröva min däck-krängare men synd att jag inte har en balanseringsmaskin.

strokey

kåtsominihelv**e
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
R1
idag va det riktigt gott sommarväder mer såna dagar!! När styrs det upp nån ny åkning? Fält?? du brukar ju va mannen som ordnar det mesta!? blev en ny båge idag oxå! Sålde DUKE'n och köpte mig en K4 :) så får man va med o leka nu??;)

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
idag va det riktigt gott sommarväder mer såna dagar!! När styrs det upp nån ny åkning? Fält?? du brukar ju va mannen som ordnar det mesta!? blev en ny båge idag oxå! Sålde DUKE'n och köpte mig en K4 :) så får man va med o leka nu??;)

Jag, Fält och Roger ska upp till kullen den 5/7 och om du vill åka gata så är det bara att skriva ett inlägg på tråden dagen innan så får du säkert med dig någon galning.

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Ktm 625,er6-n
Nån som kan tipsa om en bra och BILLIG firma att kränga över däck på?

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Åskådare för min del me, har lång väg kvar på hojen. Bara fått tag i en del. Men komemr tas massa fina bilder iaf :)

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
hej på er nu på söndag kör vi på kullen igen. vi kommer att träffas på hydro sön morgon ,kl 7 för av färd till kullen . alla välkomna. nordis kommer med bil om nån har en tung säck

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
:( Fan två pass blev allt i går, sen var det färdigåkt. I utgången till startrakan släpper framhjulet och jag susar ut i gräset. Det som gör mig mest förgrymmad är att jag hade just slagit på gas för acceleration ut på rakan när det hände. Det skall ju för f-n vara tvärt om, avslag mitt i kurvan kan ju ge framhjulssläpp. Jag hade fått upp ett rejält tempo och hade inga större strul med omkörningarna.

Jag pratade med flera instruktörer igår men ingen hade något klockrent svar på orsaken. Åke Klarin hade en inte tänkbar idé om att returen var för hårt ställd och comp för lågt vilket kan medföra att gaffeln inte fjädrar ut rätt utan trycks ihop för mycket. När väl trycket lättar vid pådrag ur kurvan skjuter framhjulet loss från underlaget och hojen kanar i kull.

Slog i höger axel rätt kraftigt, smärtar nu mest i höger nyckelben strax under halsen. Jag såg dubbelt i ett par sek efter kraschen men inga märken i hjälmen så halsen/nacken tog nog det mesta av den smällen, det stramar lätt i halsen/nacken.

Blev det några fler pass efter 3e passet? Det började ju regna när jag åkte hem.

Fan jag skulle ju köra på Kinnekulle på fredag igen.:mad: Någon intresserad av den platsen?

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
:( Fan två pass blev allt i går, sen var det färdigåkt. I utgången till startrakan släpper framhjulet och jag susar ut i gräset. Det som gör mig mest förgrymmad är att jag hade just slagit på gas för acceleration ut på rakan när det hände. Det skall ju för f-n vara tvärt om, avslag mitt i kurvan kan ju ge framhjulssläpp. Jag hade fått upp ett rejält tempo och hade inga större strul med omkörningarna.

Jag pratade med flera instruktörer igår men ingen hade något klockrent svar på orsaken. Åke Klarin hade en inte tänkbar idé om att returen var för hårt ställd och comp för lågt vilket kan medföra att gaffeln inte fjädrar ut rätt utan trycks ihop för mycket. När väl trycket lättar vid pådrag ur kurvan skjuter framhjulet loss från underlaget och hojen kanar i kull.

Slog i höger axel rätt kraftigt, smärtar nu mest i höger nyckelben strax under halsen. Jag såg dubbelt i ett par sek efter kraschen men inga märken i hjälmen så halsen/nacken tog nog det mesta av den smällen, det stramar lätt i halsen/nacken.

Blev det några fler pass efter 3e passet? Det började ju regna när jag åkte hem.

Fan jag skulle ju köra på Kinnekulle på fredag igen.:mad: Någon intresserad av den platsen?
Det blev allt många varv igår när jag väl fått på regndäcken, vilket gött bett! Det var nästan som att köra på tort underlag. Eftersom det var så många som åkte när det börga regna så blev det öppen depå så det var bara att åka.:yoparty Hoppas att axeln repar sig fort så du kommer igång att åka igen.

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
hej nu har anna lagt ut sina bilder på kullen under myspysan 2 trådar

Jättefina bilder. Hade det inte vart för regnet och vissa framhjul som inte begriper något så kanske fler fina bilder funnits. Det lär bli de sista på mig i alla fall.:( Jag kastar in handduken.

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
Jättefina bilder. Hade det inte vart för regnet och vissa framhjul som inte begriper något så kanske fler fina bilder funnits. Det lär bli de sista på mig i alla fall.:( Jag kastar in handduken.

Nu tycker jag att du ger upp för lätt! Det är bara att :slicka såren och hoppa upp på hojen så fort som möjligt igen annars lär det sitta i länge och man börgar fega mer och mer tillslut blir det inte roligt alls. Kom igen det är värt ett försök.:tummenupp

Heavy84

Medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Honda Cbr 929
Semestern är äntligen här 5 långa veckor:yoparty
Om det är någon som är sugen att åka så skriv några rader

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning