Lidköping

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har våren kommit till Väsjötaschletta än? och går de å ta en tur på kullen utan att kurpa i alla små-tvär-fina-kurvor?

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
ha nu har familjen invigt den nya bastun på den nya duschen å toa,funka bra med en öl. är det nån som varit ute en repa idag
Japp jag tog en repa till götene och letade efter min baklampa och nrskylt.Tappade skiten igår när jag drog en lite längre sväng ..Håller på att bygga om bakdelen så jag satte dit skiten provisoriskt "klantigt" men det är nog bara att beställa en ny skylt..Men fy fan vad det är skitigt på vägarna hojen ser ut som att jag skulle vart med och kört november kåsan..Tur att jag åker ratbike :D Men när jag fightade hojen så får jag vobbel vid ca 200km/h det suger ju purjo så jag får nog kolla efter en styrdämpare :)

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Japp jag tog en repa till götene och letade efter min baklampa och nrskylt.Tappade skiten igår när jag drog en lite längre sväng ..Håller på att bygga om bakdelen så jag satte dit skiten provisoriskt "klantigt" men det är nog bara att beställa en ny skylt..Men fy fan vad det är skitigt på vägarna hojen ser ut som att jag skulle vart med och kört november kåsan..Tur att jag åker ratbike :D Men när jag fightade hojen så får jag vobbel vid ca 200km/h det suger ju purjo så jag får nog kolla efter en styrdämpare :)
haha jaja 200 så fort har jag aldrig kört :va bara på bana:D kolla med nordis här om han sitter på en styrdämpare. själv har jag inte hunnit köra nått än.kanske blir nästa helg eller ner till elmia i påsk:)

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
haha jaja 200 så fort har jag aldrig kört :va bara på bana:D kolla med nordis här om han sitter på en styrdämpare. själv har jag inte hunnit köra nått än.kanske blir nästa helg eller ner till elmia i påsk:)
Tack för tipset !! Låter trevligt att du får komma ut och lufta hojen snart...Jaha elmia..Nice !!

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
:tummenupp ja det är ju kul att köra men det är lite väl mycket skit på vägarna än. fan snöa ju lite i söne idag.:va

På Torsdag lovas 10+, då lär den mesta snön bli ett minne blott :tummenupp

Har själv inte vågat mig ut än, men lär bli av vilken dag som helst när solen kikar fram :)

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
En fråga angående bankörningar .. Hur brukar ni göra när körningen är klar ? Typ packa ihop alla prylar och hem direkt eller stannar ni kvar en stund tänder grillen och snackar om dagens bravader ?

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
En fråga angående bankörningar .. Hur brukar ni göra när körningen är klar ? Typ packa ihop alla prylar och hem direkt eller stannar ni kvar en stund tänder grillen och snackar om dagens bravader ?
hej man brukar va så trött att man tar sig hem så fort man kan, man hinner ju tjöta lite skit i depå när man vilar mellan passen.man ska ju lasta all skit å det tar ju sin tid , fan va jag längtar till mantorp nu:tummenupp

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
hej man brukar va så trött att man tar sig hem så fort man kan, man hinner ju tjöta lite skit i depå när man vilar mellan passen.man ska ju lasta all skit å det tar ju sin tid , fan va jag längtar till mantorp nu:tummenupp
Ok..Jag har bara kört bilar på bana och även där va man ju lite sliten efter en heldag så där var det ju typ samma stil typ lasta och hem ...Det suger nog inte mindre kraft i kroppen med mc :D

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Hej på er alla! Känns som man får försöka hänga med i tråden lite nu när säsongen närmar sig. Bor i Götene och får tungt kort i augusti så då ryker strypningen :tummenupp Har även bokat in en BKK-kurs den 1 maj på Kinnekulle, nån mer som ska dit då tro? fält var den som visade mig tråden och solhagaracing körde ifrån mig i Götene i somras :tungan Syns på vägarna i vår!

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
Hej på er alla! Känns som man får försöka hänga med i tråden lite nu när säsongen närmar sig. Bor i Götene och får tungt kort i augusti så då ryker strypningen :tummenupp Har även bokat in en BKK-kurs den 1 maj på Kinnekulle, nån mer som ska dit då tro? fält var den som visade mig tråden och solhagaracing körde ifrån mig i Götene i somras :tungan Syns på vägarna i vår!

Tja välkommen i gänget, helt rätt att börja med en BKK på kullen jag var på flera stycken förra året å de var riktigt kul och man lär sig mycket nyttigt:tummenupp. Jag tror att de flesta packar och ger sig av till mantorp den dagen
för att åka med actionpics den 2 maj men du lär få skoj i alla fall och kom ihåg att köra med insidan av hjälmen och inte med de röda hornen i pannan:cdevil.

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Hoj
2012 ZX10R
Tja välkommen i gänget, helt rätt att börja med en BKK på kullen jag var på flera stycken förra året å de var riktigt kul och man lär sig mycket nyttigt:tummenupp. Jag tror att de flesta packar och ger sig av till mantorp den dagen
för att åka med actionpics den 2 maj men du lär få skoj i alla fall och kom ihåg att köra med insidan av hjälmen och inte med de röda hornen i pannan:cdevil.

Jag kanske kör på kullen då sa kolla på´t.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Hallå DSL-FZR !!!! Vi ses säkert :) Ha de gott... mvh

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
jaha har idag skaffat ett set beg regn däck å ett set nya slicks .jag å gumman ska i kväll göra stan osäker , få se hur det går med alla lössläppta raggare ha ha

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Tack för ett varmt välkomnande :) Känner mig nästan tvungen att skriva att hojen startades upp idag för första gången i år :yoparty Riktigt härlig känsla! Nu kan man ut och gasa när man känner för det, hoppas vägarna blir finare snart bara.

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
Känner någon till en bra skinnställsreparatör. Behöver en sådan. Det var lite mer skador än jag mindes.

strokey

kåtsominihelv**e
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
R1
yää! då va första rundan avklarad! :) +13 i solen torrt o fint o sista snön smälter nu e de fan vår (iaf på G) :) Kör lugnt ni som tänkte ge er ut på småvägar då de fortfarande e jävligt mycke grus kvar på sina ställen!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO