Lidköping

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
tjenare har du bokat nån körning på kullen vi åker med racingworld 23 maj vore kul att tjöta lite annars får du komma å kolla:tummenupp,blev med hd låda till parabolen igår fick igång den 2030 efter några tim i telefon med suport dom är tydligen ännu signal kännsligare. med nu har vi bild:D

Hallå.. Nej har inte bokat ... Jag och en arbetskamrat ska försöka ta licensen nu i vår ...Har vi inte fixat det innan ni kör den 23e så kommer jag givetvis upp och kikar på er....Låter trevligt att ni fick igång tvn

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Hallå.. Nej har inte bokat ... Jag och en arbetskamrat ska försöka ta licensen nu i vår ...Har vi inte fixat det innan ni kör den 23e så kommer jag givetvis upp och kikar på er....Låter trevligt att ni fick igång tvn
ok låter spännande var ska ni ta licensen, vad har ni tänkt köra för serier:va inte annat att man funderar lite själv.köpa en ren ban hoj å tävla.

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
ok låter spännande var ska ni ta licensen, vad har ni tänkt köra för serier:va inte annat att man funderar lite själv.köpa en ren ban hoj å tävla.

Det är klart att du ska ta licens Roger!:yoparty
Man kan ju alltid ha användning av en träningslicens.:tummenupp
Jag har anmält mig till den 23/5 så då blir vi ett gött gäng den dan också.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj

Både jag och jobbar polaren är gröna vad det gäller rr så det blir nog ingen tävling i år .. Köpte R1an i höstas och bara kört på landsvägen ca 20 mil .. Tanken var att köra lite bana på låg nivå dvs vad stålarna räcker till..Nu i vår så var tanken att ta en licens så man kan köra på lite tränings dagar med den hojen ..Jag ska kolla upp var den närmaste kursen går så vi får se vart det blir licenstagning . Är du lite sugen på att hänga med så skriker jag till när jag vet mer..:tummenupp

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Vem tar 1:a turen för året?
Jag har satt mitt sista datum till 21 mars och hoppas det kan bli tidigare bara det smälter undan lite och torkar upp:gnissla,måste ju på nåt vis ta sig ur denna totala vinterdepp.:mad:

Tog årets första repa igår på rettan..Suget minskade ju inte kan jag ju konstatera...Men det blev ju ingen slangning för det var ju inget vidare fäste med kalla slicks...Jag väntar nog några veckor till innan nästa repa....Körde ca 1 mil men det blev inget behagligt...:yoparty

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Både jag och jobbar polaren är gröna vad det gäller rr så det blir nog ingen tävling i år .. Köpte R1an i höstas och bara kört på landsvägen ca 20 mil .. Tanken var att köra lite bana på låg nivå dvs vad stålarna räcker till..Nu i vår så var tanken att ta en licens så man kan köra på lite tränings dagar med den hojen ..Jag ska kolla upp var den närmaste kursen går så vi får se vart det blir licenstagning . Är du lite sugen på att hänga med så skriker jag till när jag vet mer..:tummenupp
ja gör det så får jag se om jag kan. nordis tog i höstas på falkenberg 1500 för 2 dag sen kostar licensen från 1800 för b lite mer för a ungefär

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
ja gör det så får jag se om jag kan. nordis tog i höstas på falkenberg 1500 för 2 dag sen kostar licensen från 1800 för b lite mer för a ungefär

För senior baslicens får man slanta 1000kr och 1600kr till för tävlingslicens alltså 2600kr för att få tävla direkt.
Men det räcker ju med baslicens om man ska ta ett läroår.:tummenupp

För att få ut licensen måste man vara medlem i en svemo-ansluten klubb kmf tar 200kr/år och 2300 för ett årskort om man är med i klubben.:banana

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Här har ni samtliga priser på licenser:

Roadracing

-11år Guldhjälm 500:- Gäller endast i Sverige
12-16år Ungdom 800:-
13-19år Junior 1400:-
20-55år Senior 2600:-
16-55år Elit 3100:-
16-55år Classic 1100:-
16- Bas-licens 1000:- Gäller endast i Sverige

..och där i ligger svaret på varför jag inte tar ut min :tungan

Personligen skulle jag rekommendera att köra många bandagar med en hoj man inte är så jätte rädd om, kombinera med en baslicens och känna på träningstempo och ev plocka ut en engångs licens och testa ett race eller två framåt hösten.

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
Här har ni samtliga priser på licenser:

Roadracing

-11år Guldhjälm 500:- Gäller endast i Sverige
12-16år Ungdom 800:-
13-19år Junior 1400:-
20-55år Senior 2600:-
16-55år Elit 3100:-
16-55år Classic 1100:-
16- Bas-licens 1000:- Gäller endast i Sverige

..och där i ligger svaret på varför jag inte tar ut min :tungan

Personligen skulle jag rekommendera att köra många bandagar med en hoj man inte är så jätte rädd om, kombinera med en baslicens och känna på träningstempo och ev plocka ut en engångs licens och testa ett race eller två framåt hösten.

Om man tycker det är dyrt så kan man lösa ut licensen vart 5:te år
för att inte behöva gå en ny kurs. Men vad är det roliga i det?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om man tycker det är dyrt så kan man lösa ut licensen vart 5:te år
för att inte behöva gå en ny kurs. Men vad är det roliga i det?

Ja jag hade ute min senast 2007 och måste ta ut den i år för att få behålla den, eller rättare sagt för att inte gå ifrån elit till senior.
så senior lär det ju bli om nått alls mer i livet.

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
:huvetjaja pengar ja fick räkning för plogning av min väg jävel 3750kr svenska bara för att den jätte fina roliga snön kom så fint i år:huvet:mad:

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
:huvetjaja pengar ja fick räkning för plogning av min väg jävel 3750kr svenska bara för att den jätte fina roliga snön kom så fint i år:huvet:mad:

Fy faan vad det suger purjo.... Helt jävla onödigt med snö.. Det ställer bara till en massa problem och utgifter... 3750 kr ....Du kanske ska kolla efter en liten grålle eller någon annan liten traktor med ett snöblad tills nästa år...

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10

Ja och snön kommer tillbaka nästa år igen. Bra att han en nära boende svärfar med traktormonterad snöslunga.

Här i Skarstad tvingar VARA kommun oss att ordna skitfint avlopp från vår fastigheter annars hotar vite. På ett informationsmöte i tisdags har en lokal arbetsgrupp gått igenom anbud från avloppsfixarfirmor (+vatten). Den billigaste var 200 000:-/fastighet!!! :skrämd Det känns som vi redan fått vitet.:död

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
ja något måste man ju göra , allt handlar om pengar, skit tråkigt. men va fan man får njuta när man kör hoj

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO