Lidl produkter (billiga mctillbehör)

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
idag har man storhandlat, crosshjälm (tuv godkänd), ryggskydd (CE märkt), kettinglås & sånt där överdrag.. sluta på ca. 1000:- :yoparty
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10

Ullis; Inga inredningar sitter fast i hjälmarna egentligen. Om du nu menar springan mellan skal och stoppning? Frigoliten däremot är limmad i sin övre del i skalet.

Snälla PA, klart jag vet att inte inredningen sitter tokfast i skalet :D

Nä, i limningen kindkudden/skalet (de främre & yttersta delen närmast kinden/ögat) så lossnade det från skalet då jag petade lite. Alltså, lite mer pill där så hade hela skiten lossnat. Inte lätt att förklara vad jag menar, mer än att det är vad man får för 400:- å jag tycker inte att de är värt att lägga ens de pengarna utan köper något mer hållbart.

OT....fy fan vad de är sirap i SH-systemet.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har inte riktigt hunnit kolla riktigt. Men det följer med en hel del remmar. Så jag är rätt säker på att det är både magnet och remmar.
Magneter samt 2 remmar. en runt ramen framför tanken och en runt tanken är nog meningen. Jag tycker iaf att väskan verkar riktigt vettig.

Ok, tackar för info. Får åka och kika om de har nån kvar här i trakten och se hur de ser ut. Kanske går att sätta dit nåt extra remfäste om så behövs. Magneter gör sig inte så bra på min plasttank. :)
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Var på Lidl på sveavägen vid lunch. Jag i gul jacka stod nog mittemot watson när hon diskuterade inköp i telefon, hennes inköpslista lät väldigt bekant, jag hittade nämligen inga första förband och hon hade 3... (mutter) ;) Var ute efter byxor men fanns inte i min storlek.

/Danne

Fan, så hälsar du inte!! Börjar gå utför med hojsverige! Hehe... Tog de sista tre som jag hittade, men jag tror iof att det låg under allt annat... Jag var behjälplig och langade väskor och skit till folk som inte hittade grejjer. Jag kanske ska söka jobb där?! Du skulle helt enkelt bara ha frågat mej, så hade jag langat fram lite förstaförband!:D

/Carin
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Fan, så hälsar du inte!! Börjar gå utför med hojsverige! Hehe... Tog de sista tre som jag hittade, men jag tror iof att det låg under allt annat... Jag var behjälplig och langade väskor och skit till folk som inte hittade grejjer. Jag kanske ska söka jobb där?! Du skulle helt enkelt bara ha frågat mej, så hade jag langat fram lite förstaförband!:D

/Carin

Nog hade jag hälsat om jag hade haft en blekaste aning om vem du var, då... ;) Kände helt enkelt igen din shoppinglista och platsen :) Nästa gång... Jag lovar!

Jag grävde runt i alla nätbackar och hittade inte några första förband (borde nog ha öppnat truten trots allt), ska förbi Lidl i tyresö i morgon och se om det mot all förmodan kan finnas ngt kvar...
/D
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Var I Lomma och shoppade. Kätting, stor tankväska, liten tankväska och interkommen.
Lomma hade gott om saker kvar vid 14 tiden såg ut som det knapt hade varit någon där och pillat.

Blev både överaskad och besviken av den stora väskan, - tyckte där var dåligt "sug" i magneterna. + många fickor, dubbla kartfickor, alla möjligheter (ryggsäck, "handväska" mm.)
Den lilla väskan blir nog en present till någon.
 

Dr.Bike

Guest
Snälla PA, klart jag vet att inte inredningen sitter tokfast i skalet :D

Nä, i limningen kindkudden/skalet (de främre & yttersta delen närmast kinden/ögat) så lossnade det från skalet då jag petade lite. Alltså, lite mer pill där så hade hela skiten lossnat. Inte lätt att förklara vad jag menar, mer än att det är vad man får för 400:- å jag tycker inte att de är värt att lägga ens de pengarna utan köper något mer hållbart.

OT....fy fan vad de är sirap i SH-systemet.

Aha!
Såpass, ja jag köper inte heller nån okänd smäcko-deluxe när det kommer till hjälm. Jag läser Bikes stora hjälmtest och väljer därefter en som ligger i topp.
Just nu har jag en AGV. Samma som en viss Valentino, men utan tramslack.
 

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Cbr
Dagens Mc-tillbehörs köp:

Ryggskydd (Lidl)
Buff (NIFA)

Kalas :D

Lite flyt med ryggskyddet.. tog sista L som fanns kvar...
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Förra året var jag sen till Lidel, då var allt slut. :huvet
I morgon kommer jag att vara utanför Lidel 8:59. :gnissla

Rykande åtgång.
Det blev:
- Stora tankväskan (verkade minst lika bra som de för 800-1200:- i mcbutikerna)
- MC-kapell
- Balkava
- Handskar XXL (passade mig perfekt, såg rejäla ut)
- Ryggskydd åt damen (skulle kunna använda själv då de såg ordentliga ut)

För priset av en tankväska hos mc butikerna.
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag hade lite svårt för den tankväskan för att den inte sluttade i framkant. Jag har ju inte så långa armar och det är ju att föredra att nå fram till styret :tungan . Min tankväska som jag har är helt slut, men ska jag köpa ny måste jag köpa en sån som är "låg" närmast sadeln....
Grattis till er med långa armar...

/Carin
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Ryckte dörren kl: 9:00 igår på Lidl i Örebro, det blev ryggskydd, balaklava, batteriladd. lilla tankvästkan kapell och några tyska korvar:)
Jag fattar inte varför har de så få grejer, var frestad att köpa en hjälm som passar med min R1-a men efter 3 min funderingstid var de borta.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Oj, oj, oj. Var på lidl i morse för att köpa lite fler prisvärda saker. Upptäckte att ryggskydden och första förbandskudden hade gått som smör i solsken.

Ryggskydden finns att köpa på blocket, annonsen lades upp idag!
http://www.blocket.se/vi/11334022.htm?ca=11_s

Morgonstund har guld i mund, nästa år får man var ute i god tid om man vill ha RIKTIGT prisvärda ryggskydd.
 

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
Oj, oj, oj. Var på lidl i morse för att köpa lite fler prisvärda saker. Upptäckte att ryggskydden och första förbandskudden hade gått som smör i solsken.

Ryggskydden finns att köpa på blocket, annonsen lades upp idag!
http://www.blocket.se/vi/11334022.htm?ca=11_s

Morgonstund har guld i mund, nästa år får man var ute i god tid om man vill ha RIKTIGT prisvärda ryggskydd.


Vilka ockrare det finns...som köper på sig ett gäng skydd å hissar priset 250 spänn....hoppas ingen gynnar honom.

Själv betalar jag hellre det dubbla i en butik, än gynnar honom, men det är jag det....
 

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
Lägesrapport.....Fagersjö hade 2 medium å 1 large ryggskydd kvar klockan 19:30 idag....(27 mars)
Kommer därifrån precis....
En hel del kläder kvar med....
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Batteriladdarna är ju snuskigt billiga. 70spänn för en som automatiskt går över till underhållsladdning när batteriet är fulladdat. Inte illa.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Oj, oj, oj. Var på lidl i morse för att köpa lite fler prisvärda saker. Upptäckte att ryggskydden och första förbandskudden hade gått som smör i solsken.

Ryggskydden finns att köpa på blocket, annonsen lades upp idag!
http://www.blocket.se/vi/11334022.htm?ca=11_s

Morgonstund har guld i mund, nästa år får man var ute i god tid om man vill ha RIKTIGT prisvärda ryggskydd.

Oj hoppla! Simon vill göra affärer men far med osanning. Dessa ryggskydd är INTE samma som fanns med i testet i fjol. Jag har kollat i tidningen & jämfört, både namn & utseende på skydden är olika.

Kanske pallar även dessa trycket på penetreringstestet, men de var direkt osköna.Trycker man till det för att de ska följa svanken hyfsat, så står de rätt ut uppe vid skuldrorna ist. Lämnade tbx ett small & ett medium på Lidl i Uppsala i kväll för den som är intresserad.

Jag köpte understället iaf, det verkar vara en riktig höjdare. Köpte tröjan i måndags & idag hade de även byxorna :tummenupp
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
köper inte mina mc skydd där man kan köpa ost och hundfoder

Man kan inte köpa ost eller hundfoder där, för då antingen möglar allt i kylskåpet eller också dör hunden. Lidl är scheisse :)

Enda jag köpt på Lidl över huvud taget är dessa mc-grejor. Och det är ju så enkelt att man får vad man betalar för. Självklart har jag tänkt samma sak som du när det gäller skyddsutrustningen (i mitt fall ryggskyddet)! Men såvitt jag förstår är detta svårbedömt även för expertis, och det finns inget riktigt bra test. Beror också tydligen på en rad andra faktorer, som passform på individen, typ av olycka etc. (läste tråden på bikes forum).
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top