Kåpglas är av polykarbonat och det har jag bara limmat (kommer inte ihåg med vad - men mitt första prov brukar vara med "superlim" som jag ger stöd med en remsa glasfiber. Det borde väl gå även här om fästet är dolt av kåpbitar så att det inte syns. Om det blir för tjockt så får du slipa ner bitarna så att glas + glasfiber blir originaltjocklek. Att svetsa polykarbonat har jag som sagt aldrig provat men tanken är att man smälter plasten med något t.ex. en lödkolv/strykjärn (beror på hur man kommer åt o.s.v.). När jag har en spricka som skall lagas (dvs ingen bit borta) använder jag ett modellknivsblad som jag skruvat fast i en lödkolvsspets (ganska saftig lödkolv). Sedan "skär" jag i sprickan med den varma kniven samtidigt som jag pressar ihop sprickan bakom snittet som, om man gör det rätt, smälter ihop där. Lite trixigt och man vill helst ha en hand extra, men det säger jag inte till min fru som bara har en... Sedan stadgar jag upp baksidan med mer smält material på baksidan. Jag har bara gjort detta på kåpor så hur det ser ut på baksidan spelar ofta ingen roll, men när man smälter en gammal kåpbit och låter den rinna ner på sprickans baksida så blir den smälta plasten ofta spröd och kan spricka igen (inte så ofta, men ibland), så att stadga upp baksidan med ett lim SOM MAN VET FÄSTER BRA och en glasfiberremsa, är nog bättre.