Linköping / Norrköping

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
kungko skrev:
va? vart? den missa ja fan..va det du?
Nope inte jag...
Säger inte vem det var.. är upp till den peronen själv...


Jodå jag hittade hem... och tortt var det med.. Dock en massa hastighetskontroller mellan Norrköping och Nyköping.
Dock två Nyköpingsdonnor som höll ner hastigheten så man bara rullade förbi kontrollena...
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
oXydex skrev:
Rättelse är att det finns 2 gårdar kring Linköping som heter Sviestad så att säga att de inte finns något som heter så är felaktigt ;)

Ena ligger precis brevid motorstadion och ägs av Kjell och den andra ligger hör där jag bor vid Östra Harg och ägs av Kjells bror Göran (eller rättare sagt av hans son Gustav)

Sådetså :)

App, APP,APP.. Inte säga emot herr ordförande. Då kan han bli grinig. Det körs i alla fall inte så mycket organiserade trafikövningar på något "Sviestad" vad jag känner till. Vi jobbar hårt på att få bort det där eländiga namnet.

/HW
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HW skrev:
App, APP,APP.. Inte säga emot herr ordförande. Då kan han bli grinig. Det körs i alla fall inte så mycket organiserade trafikövningar på något "Sviestad" vad jag känner till. Vi jobbar hårt på att få bort det där eländiga namnet.

/HW

OK där ser man. Ni får nog slita hårt då för det är så väl inarbetat (trots lite felaktigt då) att det kommer bli svårt men lycka till då

(Kommer alltid heta sviestad i min lilla trånga skalle)

/Stefan
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
HW skrev:
App, APP,APP.. Inte säga emot herr ordförande. Då kan han bli grinig. Det körs i alla fall inte så mycket organiserade trafikövningar på något "Sviestad" vad jag känner till. Vi jobbar hårt på att få bort det där eländiga namnet.

/HW

Och vad ska det heta i stället då? I folkmun är det ju Sviesta, "LMS" blir det högst troligt inte. Jämför Gälleråsen, Anderstorp, mantorp park, dunteberget, alla har något med platsen att göra.

Heter platsen något annat eller?


Sitter för övrigt och jobbar på Svista ind omr i Eskilstuna... Här körs inte heller några trafikövningar...
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
HW skrev:
App, APP,APP.. Inte säga emot herr ordförande. Då kan han bli grinig. Det körs i alla fall inte så mycket organiserade trafikövningar på något "Sviestad" vad jag känner till. Vi jobbar hårt på att få bort det där eländiga namnet.

/HW
Nu får herr ordförande bli hur kinkig som helst, men jag var i alla fall och körde på SVIESTAD innan herr ordförande var kommen till världen :yoparty
Allvarligt talat, vad är det för fel på namnet Sviestad, det är åtminstånde särskiljande. Hur många i Sverige utanför regionen kan hålla isär Lin-, Norr-, Lid-, Söder-, Nyköping osv?
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
FZ1 skrev:
Nu får herr ordförande bli hur kinkig som helst, men jag var i alla fall och körde på SVIESTAD innan herr ordförande var kommen till världen :yoparty
Allvarligt talat, vad är det för fel på namnet Sviestad, det är åtminstånde särskiljande. Hur många i Sverige utanför regionen kan hålla isär Lin-, Norr-, Lid-, Söder-, Nyköping osv?

Nu vet jag inte exakt anledningen till namnbytet men vi kan väl om inte annat göra det för att hjälpa ovanstående förvirrade individer. Det är bra en av lin, norr, söder, lid, ny-köping som har en utmärkt motorstadion och det är den förstnämnda!

/HW
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
förvirrad? jag? nää nu får farbror allt lära sig att dra ner kedjan på skinnstället va.... :tungan
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Olja

Vi kommer att genomföra ett gruppköp av smörjolja (Q8's SBK Racing) under vecka 37 och 38. Sista beställningsdag är tisdag den 20:e september (v. 38).

Leveras till Linköping, hämtas vecka 39.

Är du intresserad- Maila mig på emil_berggren@hotmail.com så får du veta mer

//Emil
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Har du bra pris där? Vi brukar handla Mobil1 från en som kör på LMS, det hamnar det runt 80:- /liter för värsta oljan.

/HW
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
HW skrev:
Har du bra pris där? Vi brukar handla Mobil1 från en som kör på LMS, det hamnar det runt 80:- /liter för värsta oljan.

/HW
70:-/l för Q8's värsta... Är du medlem i E-riders så har du fått mer info på mailen.

På macken kostar samma olja 135:-/l. Erik Jorpes och Mathias Mattsson kör med denna oljan i sina hojar om jag fattat allt rätt.

//Emil
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Nu är jag hojlös! mår inte riktigt bra, abstinensen kom snabbt!

Ingen som har en gsxr1000 eller R1 till salu billigt???? ej äldre än -02 ca


/Otto
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Mulet, men inget regn. Är det nån som vill hänga med och testa Mickes tur? Möt mig vid Max kl 12, sen blir det gamla E4:an till Norrköping via Norsholm och Klinga.
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
Zormin skrev:
Mulet, men inget regn. Är det nån som vill hänga med och testa Mickes tur? Möt mig vid Max kl 12, sen blir det gamla E4:an till Norrköping via Norsholm och Klinga.
Dyker troligtvis upp. Och om det mot förmodan ändå skulle bli regn passerar vi ju Norrköping där SMHI bor så då kan vi åka förbi och :3freak:whip så de lär sig att leverera bättre väder i framtiden.

/ Stefan
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
kl 18

Hej,
samling idag kl 18 vid McD Vallarondellen för de som vill köra en sväng.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Vee-twn skrev:

Nä fasen va ledsen man blir varje gång man läser sånt.

Vill passa på och VARNA FÖR GRUS!
På vägen mellan slaka och hjulsbro (?) så efter ca 1-1,5 mil precis efter vänsterskylten mot Hjulsbro kommer en skarp vänstersväng... tur jag är så feg och körde skitsakta för det var fullt med grus överallt just där vägen svänger skarpt vänster. Fan det är knappt man vågar köra nånstans numera :4skrika

Peace!
 

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
RuffRyder skrev:
Nä fasen va ledsen man blir varje gång man läser sånt.

Vill passa på och VARNA FÖR GRUS!
På vägen mellan slaka och hjulsbro (?) så efter ca 1-1,5 mil precis efter vänsterskylten mot Hjulsbro kommer en skarp vänstersväng... tur jag är så feg och körde skitsakta för det var fullt med grus överallt just där vägen svänger skarpt vänster. Fan det är knappt man vågar köra nånstans numera :4skrika

Peace!

körde också där i går men mot slaka... men det såg konstigt ut med massa grus mitt på på vägen... :va
skulle lagt ut en varning om de om jag hade hunnet. :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top