Linköping / Norrköping

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
Zormin skrev:
Mulet, men inget regn. Är det nån som vill hänga med och testa Mickes tur? Möt mig vid Max kl 12, sen blir det gamla E4:an till Norrköping via Norsholm och Klinga.

Blev de en bra tur igår? jag körde bara runt lite här efter som jag var tvungen att jobba :mad:
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
CBR_Bear skrev:
Blev de en bra tur igår? jag körde bara runt lite här efter som jag var tvungen att jobba :mad:
Det är alltid kul att vara ute och rulla på vägarna. Men på just den turen var enligt mitt tycke lite för ojämn beläggning på vägarna. Fick hålla koll efter tjälskott så man inte kom i omloppsbana. Däremot var det nylaggt mellan Hävla och Reimyre så det leendet :) som då spred sig innaför hjälmen tillhörde det riktigt stora.

Börjar bli dags för frukost och därefter att åka en liten tur i dag också.

/ Stefan
 

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
Black Adder skrev:
Det är alltid kul att vara ute och rulla på vägarna. Men på just den turen var enligt mitt tycke lite för ojämn beläggning på vägarna. Fick hålla koll efter tjälskott så man inte kom i omloppsbana. Däremot var det nylaggt mellan Hävla och Reimyre så det leendet :) som då spred sig innaför hjälmen tillhörde det riktigt stora.

Börjar bli dags för frukost och därefter att åka en liten tur i dag också.

/ Stefan

Längre än så här kom jag inte igår...
bild4.jpg

och idag... jo jobbar, man skulle skaffa sig ett riktigt jobb så man kan åka hoj på helgen.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
CBR_Bear skrev:
Blev de en bra tur igår? jag körde bara runt lite här efter som jag var tvungen att jobba :mad:
Som sagt, "lite" studsigt på sina ställen men vägen innan Rejmyre har ordentlig potential att bli ett alternativ till Hjortkvarn. En iaktagelse vi gjorde att vägarna underhålls bättre i Södermanland. Det var jättetydligt när man åkte över länsgränsen.

Idag har jag inte åkt nått. Har suttit framför datorn och pillat med innebandylagets hemsida istället. Svågern bjöd på för mycket wirre igår kväll... :D
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Zormin skrev:
..."lite" studsigt på sina ställen men vägen innan Rejmyre har ordentlig potential att bli ett alternativ till Hjortkvarn. En iaktagelse vi gjorde att vägarna underhålls bättre i Södermanland. Det var jättetydligt när man åkte över länsgränsen...
Black Adder skrev:
...var enligt mitt tycke lite för ojämn beläggning på vägarna. Fick hålla koll efter tjälskott så man inte kom i omloppsbana. Däremot var det nylaggt mellan Hävla och Reimyre så det leendet :) som då spred sig innaför hjälmen tillhörde det riktigt stora...
Vaa, kritiserar ni mitt turförslag :mad: (Får väl försöka reka upp något bättre)

Körde ni inte sträckan Ödestorp-Igelfors-Lotorp? Nylaggd för tre? år sedan, går att hålla riktigt hög fart på de milen om man har lite koll framåt på tjälbulorna. Är väl inte riktigt som Hjortkvarnvägen...men hur många sådana sträckor finns det i Sverige?

Synd ni körde med så kort varsel, han inte följa med då jag var ute och körde Triumph Daytona och SpeedTripple.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
FZ1 skrev:
...Körde ni inte sträckan Ödestorp-Igelfors-Lotorp? Nylaggd för tre? år sedan...
Jo, vi for förbi Ödestorp. Men biten upp till Byle efter det var så studsig att minnen från vägen innan hoppade ur hjärnan. :hihi

Så här i efterhand ser jag på kartan att vi borde svängt höger mot Rejmyre där så hade vi sluppit de mest studsiga milen och kommit ut direkt på den nylagda vägen.
 

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
Biljetter till Mantorp på Söndag...?

Är de någon som har några sjysta kontakter där man kan köpa lite billiga billjetter?
Ring mig på 0704-838286 iså fall. :tummenupp
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
FZ1 skrev:
Vaa, kritiserar ni mitt turförslag :mad: (Får väl försöka reka upp något bättre)

Nejdå, din andra tur som jag åkte med dig var ju bara kanonvägar så du är väldigt duktig på turförslag :krama

Tog en tur i söndags på vägarna nere vid Åtvidaberg - Kisa - Malexander - Boxholms trakterna och de vägarna var ju helt kanon :Rockbanan Nu vet jag var alla pengar till vägunderhåll i Östergötland går. Det var långa stäckor där man inte slet mycket på mitten av däcket och inga tjälskott. Fint fik i Kisa med söt servitris höjde upplevelsen ännu mer :p

Passar på och varnar för grusväg mellan Ullstämmarondellen söderut till Sturefors. Vägverket har sandat mot halkan eller något och satt upp varning för stenskott men ingen skyllt om att det kan vara halkigt. :tummenner

/ Stefan
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Black Adder skrev:
Passar på och varnar för grusväg mellan Ullstämmarondellen söderut till Sturefors. Vägverket har sandat mot halkan eller något och satt upp varning för stenskott men ingen skyllt om att det kan vara halkigt. :tummenner

/ Stefan

Var där idag med och körde med polarna och det var jävligt märkligt måste jag säga. Förstod inte varför i helskotta dem "sandat" där?!??! Kunde inte hitta hål i marken eller nåt... som du skrev, varnas endast för stenskott med skylt men inget mer, och dessutom inte hur lång sträcka... efter några meter när det verkade "ta slut" dyker sand över hela vägbanan!
I just don't get it! Tur det är mest rak väg där.

Peace!
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Zormin skrev:
...efter det var så studsig att minnen från vägen innan hoppade ur hjärnan...
:D

Black Adder skrev:
...vägarna nere vid Åtvidaberg - Kisa - Malexander - Boxholms trakterna och de vägarna var ju helt kanon. Nu vet jag var alla pengar till vägunderhåll i Östergötland går. Det var långa stäckor där man inte slet mycket på mitten av däcket och inga tjälskott. Fint fik i Kisa med söt servitris höjde upplevelsen ännu mer :p
I de trakterna är det fint :tummenupp


Har varit och studsat på lite andra vägar, får se när jag hinner lägga upp...
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
CBR_Bear skrev:
Är de någon som har några sjysta kontakter där man kan köpa lite billiga billjetter?
Ring mig på 0704-838286 iså fall. :tummenupp
Är man som jag med och jobbar får man vara med på banan alla dagar och får lite gratis mat m.m.

Tips på biljetter:
Jorpes Racing Supportpartner? -> STCC biljett, kaffe i tältet o puss på kinden. 200 kr! ->
se www.jorpes.com -> GuideToTicket
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Black Adder skrev:
Tog en tur i söndags på vägarna nere vid Åtvidaberg - Kisa - Malexander - Boxholms trakterna och de vägarna var ju helt kanon :Rockbanan Nu vet jag var alla pengar till vägunderhåll i Östergötland går. Det var långa stäckor där man inte slet mycket på mitten av däcket och inga tjälskott. Fint fik i Kisa med söt servitris höjde upplevelsen ännu mer :p
/ Stefan

Ja det är otroligt. Här är man uppvuxen i Kisatrakten men har aldrig förens i år kört vägen pinnarp -malexander - boxholm. VILKEN MISS! Vägen är ju grym! Klart bättre än kisa - åtvid. Ett tips kan ju vara att ta vikingstad - ullrika - kisa ner från stan och malexander hem. Körde själv så fast omvänd riktning i lördags och söndags. Grymt!

Att ta färjan över sommen till torpön kan rekomenderas det med men den vägen är lite knixsigare och sämmre bitvis

Du var möjligtvis inte på Cafe Columbia väl? :7peta
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Black Adder skrev:
Nejdå, din andra tur som jag åkte med dig var ju bara kanonvägar så du är väldigt duktig på turförslag :krama

Tog en tur i söndags på vägarna nere vid Åtvidaberg - Kisa - Malexander - Boxholms trakterna och de vägarna var ju helt kanon :Rockbanan Nu vet jag var alla pengar till vägunderhåll i Östergötland går. Det var långa stäckor där man inte slet mycket på mitten av däcket och inga tjälskott. Fint fik i Kisa med söt servitris höjde upplevelsen ännu mer :p

/ Stefan

Ett alternativ är Kisa-Österbymo-Tranås.
Vid Tranås kör mot Boet/Ödeshög.
Bra väg med svepande kurvor :tummenupp
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
raceman_peps skrev:
Du var möjligtvis inte på Cafe Columbia väl? :7peta
Ingen aning. Kommer inte ihåg vad fiket hette men det var vid rondellen, ~30 meter uppför backen, mitt imot banken. Ett litet rött trähus med fin gård på baksidan.

Kommer definitvit att köra i trakterna fler gånger då som sagt vägarna var kanon + att man fått fler tips här i tråden om vägar man ska testa. :Bugar

/ Stefan
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Bekymmer

Jag blev tillfrågad här på jobbet om jag kände någon som kunde ställa upp med kort varsel och jag tänkte då genast på den här tråden.

Det är så att en kollega har nyligen fyllt 60 och ska firas med en MC-tur men nu råkar föraren av hojen va sjuk och deras backup är långt från stan som det verkar.

Nu undrar de här om jag kände någon som kunde köra tanten i kanske 10-15 minuter vid 17 ikväll. Betalning sker i starköl va det bestämt :)

Ring mig på 0730-919151 om du eller någon du känner kan köra henne och få henne hem vid liv igen. Sporthoj / kromsläde. Det går vilket som

/Stefan
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Black Adder skrev:
Ingen aning. Kommer inte ihåg vad fiket hette men det var vid rondellen, ~30 meter uppför backen, mitt imot banken. Ett litet rött trähus med fin gård på baksidan.

Kommer definitvit att köra i trakterna fler gånger då som sagt vägarna var kanon + att man fått fler tips här i tråden om vägar man ska testa. :Bugar

/ Stefan


Det var i så fall Columbia, och JA där kan man inte klaga på utsikten precis....

Fortsätter man 34:an rakt söderut genom kisa och tar av höger efter "parken" så finns det ju lite svängar med ner till Gullringen även om sista biten är rätt rak någon km eller två... Sen är jag osäker på om det är asfalt hela vägen om man åker väster och nordväst ut från gullringen mot österbymo. Men jag utforskar gärna...

Ta annars ut på 34;an igen och åk norrut ett tag och ta ut mot horn - gammleby. Den är trevlig!

Ses på vägarna!
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Dags att ställa av?

Hello,
jag körde hojen idag till Hoj-MC för service vid 8-tiden. Det var +4 grader ute. Fy fan va kallt (jag bor väldigt nära iofs).
Så jag börjar undra om det inte redan blivit dags att ställa av. Jag brukar köra september ut, och nästa onsdag är det sista gatåkningen på Sviestad, men frågan är om det är så mkt hojväder längre. Visst, solen skiner ute nu så det är ok men kallt har det blivit, och fort gick det tycker jag från att ha varit 20 grader förra veckan.
Har ni andra redan ställt av, om inte när tänker ni göra det?
Hade funderingar på om vi skulle dra ihop en sista samåkning på söndag kanske, men efter alla olyckor sista veckan funderar jag starkt på att hoppa över "sista åkturen".

Peace!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top