Linköping / Norrköping

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
raceman_peps skrev:
Någon som planerar en tur i dag?
Annars tar jag lite egen vägutforskning på temat hur många mil går det att klämma in mellan Linköping - kisa...
Det är väl det eller åka till Mantorp och kolla på racing.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Eftersom räsermannen verkar ha gått upp i rök så tänkte jag och RuffRyder köra en sväng på slätten. Snabba bud! McD Valla kl 12:30.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
14 mil

Raceman, där ser du, man ska INTE gå upp tidigt under helgen :)

Det blev en tur, jag och Zormin körde ca 14 mil, när vi körde halva sträckan och var på väg mot Tjällmo började det regna så vi vände mot stan istället.

Så var håller ni andra hus? Häromdan när jag skrev att jag funderade på att ställa av hoppade alla på mig och sa att det är en månad kvar av säsongen... men ni KÖR ju inte?!? :va Ingen som kommer på samåkningarna längre verkar det som. Upp till bevis nu! :tummenupp

Peace!
PS! Gjorde värsta stoppien idag som ni missade, fråga Zormin :tungan
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
RuffRyder skrev:
Raceman, där ser du, man ska INTE gå upp tidigt under helgen :)

Det blev en tur, jag och Zormin körde ca 14 mil, när vi körde halva sträckan och var på väg mot Tjällmo började det regna så vi vände mot stan istället.

Så var håller ni andra hus? Häromdan när jag skrev att jag funderade på att ställa av hoppade alla på mig och sa att det är en månad kvar av säsongen... men ni KÖR ju inte?!? :va Ingen som kommer på samåkningarna längre verkar det som. Upp till bevis nu! :tummenupp

Peace!
PS! Gjorde värsta stoppien idag som ni missade, fråga Zormin :tungan


Jag kör fortfarande också men just idag valde jag att kolla på grym racing i Mantorp istället. Vi hade friplåtar. Annars brukar jag ha hojen redo året om. När man håller på att längta ihjäl sig framåt nyår kan man ju alltid ta en lillsväng när väglaget tillåter.

Det var blåsigt men bra. :tummenupp

Intressant var att förutom racehojarna var det nästan bara en massa glidare bland hojarna så många har nog gjort precis som du sade tidigare. Ställt av alltså.

Jag hinner oftast inte med när det händer (samåkning alltså). Det är oftast i efterhand jag ser att ni varit ute och tourat.....
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
RuffRyder skrev:
...Så var håller ni andra hus? Häromdan när jag skrev att jag funderade på att ställa av hoppade alla på mig och sa att det är en månad kvar av säsongen... men ni KÖR ju inte?!? :va Ingen som kommer på samåkningarna längre verkar det som. Upp till bevis nu! :tummenupp
Körde hoj mellan LKPG & Mantorp torsdag-söndag då jag jobbade vid STCC-finalen. Kan meddela att det var j*vligt kallt i fredags morse, mätaren på hojen visade +4 när jag kom fram till banan :tummenner
Får iaf försöka hålla cykeln i rullning september månad ut sedan åker den på service och vinterförvaring.
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Rapport från utforskningarna...

Jo hej det är jag sjusovaren...
Jag kom till sist upp på hojen i alla fall och började nöta mig neråt Kisa... Det fick plats 12 mil på den sträckan. Men då gick färden via. Sviestad - Hackefors - vidinsjö - slaka - nykil - gamalkil - Gällsta lundby - Ulrika - Rimforsa - Tjärstad - Oppeby - Råsebro - VaEneby - Kisa. Nästan allat annat än rakaste vägen med andra ord. Men det var kanske meningen också..

Höll dessutom på att bli rammad av en KO!! Läskigt!!
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
rust29 skrev:
Körde hoj mellan LKPG & Mantorp torsdag-söndag då jag jobbade vid STCC-finalen. Kan meddela att det var j*vligt kallt i fredags morse, mätaren på hojen visade +4 när jag kom fram till banan :tummenner
Får iaf försöka hålla cykeln i rullning september månad ut sedan åker den på service och vinterförvaring.

själv fick man förträffligheten att åka skön BMW till mantorp i 3 dagar ;)
mkt trevligare än att åka på fryst hoj!

//håkan
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Sista samåkningen?

Några av oss som var på Sviestad i onsdags snackade om en samåkning (årets sista?) i helgen.
Vilka är intresserade om vi kör t.ex. imorn lördag kl 13, samling MacDonalds Vallarondellen?
Det ska vara fint väder, 15-18 grader enl prognoserna. Vore rätt nice att avsluta säsongen med en rolig större gruppkörning.

Skriv gärna om ni är intresserade. Tiden är bara ett förslag.

Peace!
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Sådär igår anlände den äntligen. Min nya kamera med 1GB minne och 12X zoom.

Den har även filmläge som är skrämmande bra för en digitalkamera tyckte jag så Vill nån ha snutt på sig själv för ev. spårval etc. så tjoa till om det oxå

Någon som ska träna på tisdag och vill fastna på bild? Jag ska försöka stå o Bergskurvan och fota lite för att se om jag inte kan lära mig den så jag får vettiga bilder på B-racet.

Tjo och tjim på er.

Vill någon ha annan poseringsbild på sig själv med hoj eller bara hoj så tjoa till så kan jag ju alltid göra ett försök. Försöker som sagt va lära mig.

/Stefan
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
RuffRyder skrev:
Några av oss som var på Sviestad i onsdags snackade om en samåkning (årets sista?) i helgen.
Vilka är intresserade om vi kör t.ex. imorn lördag kl 13, samling MacDonalds Vallarondellen?
Det ska vara fint väder, 15-18 grader enl prognoserna. Vore rätt nice att avsluta säsongen med en rolig större gruppkörning.

Skriv gärna om ni är intresserade. Tiden är bara ett förslag.

Peace!
Åtvid-Kisa-Malex- då kanske Max 12.30 är bättre?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är det någon som har en racebuss att låna ut så jag kan hämta min racehoj i Malmö imorgon? Alla verkar vara uthyrda då det tydligen är flytthelg. Jag betalar naturligtvis.

Kris! Jag har inte ens drag på bilen. :4skrika
 
Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Har bara ett par idéer att komma med.
1) Posta frågan i MC-relaterade diskussioner-forumet där det är mkt större chans att nån ser och kan hjälpa till.
2) Kan man inte frakta på tåg i värsta fall?
Det är en racehoj så du kan absolut inte köra hem den? Om du bara saknar speglar är det väl inte hela världen? Eller har du inga lampor osv ens?

Hoppas det löser sig.

Neutral skrev:
Är det någon som har en racebuss att låna ut så jag kan hämta min racehoj i Malmö imorgon? Alla verkar vara uthyrda då det tydligen är flytthelg. Jag betalar naturligtvis.

Kris! Jag har inte ens drag på bilen. :4skrika
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
RuffRyder skrev:
Har bara ett par idéer att komma med.
1) Posta frågan i MC-relaterade diskussioner-forumet där det är mkt större chans att nån ser och kan hjälpa till.
2) Kan man inte frakta på tåg i värsta fall?
Det är en racehoj så du kan absolut inte köra hem den? Om du bara saknar speglar är det väl inte hela världen? Eller har du inga lampor osv ens?

Hoppas det löser sig.
Fast det är ju bara intressant för de som bor i närheten, jag kan ju inte åka till Dalarna för att låna en buss när jag ska till Malmö. Hoppas att de som bor i trakten kollar denna tråd. :)

Allt som har med gata att göra ligger oanvänt i lådor som jag också måste få med mig.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Neutral skrev:
Fast det är ju bara intressant för de som bor i närheten, jag kan ju inte åka till Dalarna för att låna en buss när jag ska till Malmö. Hoppas att de som bor i trakten kollar denna tråd. :)

Allt som har med gata att göra ligger oanvänt i lådor som jag också måste få med mig.
Synd att du inte har dragkrok. Jag har tillgång till den ultimata mc-transporten. Hästsläp! Hoppas det fixar sig.
/N

FZ1 skrev:
Åtvid-Kisa-Malex- då kanske Max 12.30 är bättre?

Vi kanske kommer, är det Max 12.30 som gäller eller?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
ninan skrev:
Vi kanske kommer, är det Max 12.30 som gäller eller?
Om ingen annan har ett bättre förslag på tid och plats så...det är bra att inte komma iväg för sent då solen börjar bli så låg och ett par chilichees som start är aldrig fel.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Jadå, vi ändrar till ditt förslag Micke, alltså:
Imorn Lördag, kl 12:30 vid MAX Linköping.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top