Linköping / Norrköping

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Superduke -06
Finvägar...

Efterlyste för ett tag sedan finvägar runt Linköping. Har hittat dom nu!
Jag o en polare tog svängen mot Örebro igår och kom fram till att vägen från Borensberg (RV 211) till Tjällmo, och en bit in på 51:an mot Örebro är bland det bästa jag åkt på!
Även vägen från Kisa mot Boxholm (genom Malexander), tror den heter 134, är ta mej faan i topp skick, plus att det ligger fint som faan vid vattnet, om man hinner med att glana lite på det oxo...:tungan

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Efterlyste för ett tag sedan finvägar runt Linköping. Har hittat dom nu!
Jag o en polare tog svängen mot Örebro igår och kom fram till att vägen från Borensberg (RV 211) till Tjällmo, och en bit in på 51:an mot Örebro är bland det bästa jag åkt på!
Även vägen från Kisa mot Boxholm (genom Malexander), tror den heter 134, är ta mej faan i topp skick, plus att det ligger fint som faan vid vattnet, om man hinner med att glana lite på det oxo...:tungan

Kan inte gör nått annat än att hålla med! Körde samma sträcka själv igår! 51´an precis efter man har kört av från 211´an är riktigt fin!

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Tjära Och Fjädrar!

Jippi!
Hojen nyservad och vädret tillåter mig att ta den till jobbet i dag. Den underbara sträckan Nykil - rr34 hägrar... (för att inte nämna slaka - aska vägen efter det... (min väg till jobbet numera))
Murran spinner som den thundercat den är och allt verkar lira fint..

Men vad var det där? De små skador i vägen som jag under våren givetvis hållt under uppsikt ser lite mer difusa ut plötsligt... Ooops.. där kom första släppet, tur att man tar det lite lungt i början... Några krökar till med samma iaktagelser varefter orsaken till det hela uppenbarar sig stillastående framför en av de större tjärlskadorna!

SNABELBILEN!

Vägverkets alldeles egen uppfinning för att sprida död och olycka för landets motorcyklister, är ute och skvätter ut småsten och tjära på "min" väg!!! :huvet
Räknar kallt med ett hav av grus på hemvägen och ett å annat stenskott.... SUCK!!

För att göra en lång story kort... Se upp för nya lagningar på vägarna!

/ PJ

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
... Ooops.. där kom första släppet, tur att man tar det lite lungt i början... Några krökar till med samma iaktagelser varefter orsaken till det hela uppenbarar sig stillastående framför en av de större tjärlskadorna!

SNABELBILEN!

Vägverkets alldeles egen uppfinning för att sprida död och olycka för landets motorcyklister, är ute och skvätter ut småsten och tjära på "min" väg!!! :huvet
Räknar kallt med ett hav av grus på hemvägen och ett å annat stenskott.... SUCK!!

För att göra en lång story kort... Se upp för nya lagningar på vägarna!

/ PJ

Snabelbil och så kallad försegling (tjära och lösgrus i ännu större mängd) är inget annat än kalkylerat försök från statsmaktens sida att utrota vårt släkte :mad:
Vi får svära vidare över detta på Gotland...

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Aha är det snabelbilen han heter! Fick köra i hans skit igåreftermiddag också!(brokindsleden) Inget kul, men det verkar försvinna fort! :rolleyes: Ingen som ska ut och köra idag? Kom igen nu!! lite dåligt med sammåkning tycker jag, själv har man varit ute och snurrat hela dagen!

Skriv om ni ska åka!

Issue

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Ahh, roligt att se lite livstecken från gamla rävar och nya talanger i stan :) Jag ser också fram emot mer gruppkörningar. Låt det inte bli som tidigare år att det kommer igång först i slutet av säsongen då alla är "duktiga" och sluter upp... vi var nästan 20 pers under sista samåkningen i höstas va jag minns.
Så ut med hojarna nu gott folk ni som inte hunnit.
Idag hinner jag tyvärr inte, men till helgen om det är fint väder absolut!

Vi ses snart.
Peace!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ska försöka ta mig ner te lkpg såfort vädret är stabilt o då får ni fan samla ihop er så man har några att åka me... längtar tillbaka som satan... :gnissla

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hur funkar det med gruppkörningar i stan?

Brukar "ni" samlas nån gång i veckan vid samma tid och plats eller sker gruppkörningarna helt spontant?

Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Hur funkar det med gruppkörningar i stan?

Brukar "ni" samlas nån gång i veckan vid samma tid och plats eller sker gruppkörningarna helt spontant?

Hallå,
vi har ingen fast tid (fast det borde vi återinföra kanske - fanns en sån tid/plats för några år sen) utan mestadels sker det spontant.
Jag kan säga att det är svårare att ta initiativet till en gruppkörning än att haka på... med det menar jag att bara "nån" föreslår en tid och plats brukar folk dyka upp... så fram för fler initiativtagare.:tummenupp
Här kommer en aptitretare med bilder från sista stora (17 pers) samåkningen i höstas http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2482726&postcount=1376

Peace!

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Samåkning! va rooligt!

Att köra i grupp e riktigt kul!
Jag har testat några inlägg tidigare denna säsongen med bra resultat!
Så att använda tråden till att informera funkar utmäkt!

Men vid snabbare initiativ är msn och telefon att föredra! så jag lägger min msn (sandakra@hotmail.com) så e de bara att adda mig, vi åker varje helg vid väder och ofta på eftermiddagarna!!

Men en fast tid! Jättegärna varför inte? :gnissla

/Per

Last edited:

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Superduke -06
Motorcykelkortege...

Då var det snart dags för den där snigelfartskortegen igen, men en annan som har minne som den där guldfärgade lilla fisken har ju glömt hur dags det är... Någon som kan friska upp minnet åt mig?
:va

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Då var det snart dags för den där snigelfartskortegen igen, men en annan som har minne som den där guldfärgade lilla fisken har ju glömt hur dags det är... Någon som kan friska upp minnet åt mig?
:va
Om det är den som går mellan Linköping och Skänninge du menar, så är det samling på g:a Biltemaparkeringen kl 18.00 den 30/4 :)

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Du får gärna upplysa mig om vad det är för majkorteger ni pratar om? Om dom går i snigelfart låter det som nått för mig .. haha :D

1: Se inlägg av Strömma några rader upp
2: 1/5 kl 13.00 Peking outlaws, f'låt MC:s kortege från g:a Ericssonparkeringen (bredvid Bauhaus) i Norrköping

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Korteger

För er som är intresserade av korteger, men inte känner till när eller var dom går av stapeln

Kopiera det här inlägget och fyll på med info om ni vet fler i "närområdet" som ni tror kan vara av intresse.

Linköping 30/4
Går mellan Linköping och Skänninge. samling på g:a Biltemaparkeringen kl 18.00. Väntas över 1000 hojar dit i år.

Norrköping 1/5
Kortege genom Norrköping som brukar följas upp av dom flesta med antingen en tur till fiket Oskarshäll i Kolmården eller kanske en tur till Freedom Mc (som har öppet hus den dagen), eller kanske rent av till båda. Osäker på hur många som brukar delta, men har hört ryktesvägen att det brukar vara 2-3000. Samling kl 13 vid g:a Ericssonparkeringen (bredvid Bauhaus).

Tror att det ev finns en kortege i Nyköping samma dag...

Eskilstuna 5/5
EMCK's kortege, ca 2 mil genom Eskilstuna med omnejd. Samling kl 11.00 vid f.d. AMU Center på Vilsta ind område. Södra infarten, väg 230 från Katrineholm. Runt 500 hojar brukar delta.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...