Efterlyste för ett tag sedan finvägar runt Linköping. Har hittat dom nu!
Jag o en polare tog svängen mot Örebro igår och kom fram till att vägen från Borensberg (RV 211) till Tjällmo, och en bit in på 51:an mot Örebro är bland det bästa jag åkt på!
Även vägen från Kisa mot Boxholm (genom Malexander), tror den heter 134, är ta mej faan i topp skick, plus att det ligger fint som faan vid vattnet, om man hinner med att glana lite på det oxo...
... Ooops.. där kom första släppet, tur att man tar det lite lungt i början... Några krökar till med samma iaktagelser varefter orsaken till det hela uppenbarar sig stillastående framför en av de större tjärlskadorna!
SNABELBILEN!
Vägverkets alldeles egen uppfinning för att sprida död och olycka för landets motorcyklister, är ute och skvätter ut småsten och tjära på "min" väg!!!
Räknar kallt med ett hav av grus på hemvägen och ett å annat stenskott.... SUCK!!
För att göra en lång story kort... Se upp för nya lagningar på vägarna!
/ PJ
Hur funkar det med gruppkörningar i stan?
Brukar "ni" samlas nån gång i veckan vid samma tid och plats eller sker gruppkörningarna helt spontant?
Dedär kan iaf inte jag svara på då jag inte bor där längre o inte hade mc när ja bodde där
Hur funkar det med gruppkörningar i stan?
Brukar "ni" samlas nån gång i veckan vid samma tid och plats eller sker gruppkörningarna helt spontant?
Om det är den som går mellan Linköping och Skänninge du menar, så är det samling på g:a Biltemaparkeringen kl 18.00 den 30/4Då var det snart dags för den där snigelfartskortegen igen, men en annan som har minne som den där guldfärgade lilla fisken har ju glömt hur dags det är... Någon som kan friska upp minnet åt mig?
Då var det snart dags för den där snigelfartskortegen igen, men en annan som har minne som den där guldfärgade lilla fisken har ju glömt hur dags det är... Någon som kan friska upp minnet åt mig?
Innan div Valborg/1:a majkorteger segar sig iväg är det säsongspremier för Trafikövningar på Sviestad 26/4 16,30-20,00 och 28/4 09,00-16,00. Passa på och rosta av hoj och kropp för att komma iform inför lämmeltågen!
Du får gärna upplysa mig om vad det är för majkorteger ni pratar om? Om dom går i snigelfart låter det som nått för mig .. haha
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |