Linköping / Norrköping

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
Tja! Undrar om det finns nån i Linköping som har bättre begagnade bakdäck man kan få köpa? (180/55 -17) Tycker det borde finnas då Sviestad ligger där. Är ute efter gatdäck (inte slicks)som gått på bana med mycket gummi kvar i mitten.

190 bredd funkar med.

Framdäck är även det av intresse men då jag kör gammelblade är det 130/70-16 som gäller och det tror jag knapt att det finns nån som har begagnat.

Ska till Linköping i morgon förmiddag (Torsdag) så de vore kanon om någon hör av sig innan dess.

Tele: 0704092080

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jag gör det själv hemma i mitt garage... gratis och så får jag en öl efteråt av mig själv :tummenupp
Jag såg på när IO fick hjälp att manuellt byta däck på Duccen inför rookieracet tidigare iår. Två man som kämpade med farliga verktyg och en handfull experter som tittade över axeln. Easy peasy, pang tjoff, så var det klart! :rolleyes:

Nävars, så svårt är det nog inte när man väl får in snitsen. Men jag skruvar av hjulen, lämnar in dem på morgonen innan jobbet och hämtar dem efter jobbet. 400 kr har jag råd med. Sen måste man ju akta hackerhänderna. Man vill ju inte bli arbetslös för att man inte har några fingrar kvar.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Jag såg på när IO fick hjälp att manuellt byta däck på Duccen inför rookieracet tidigare iår. Två man som kämpade med farliga verktyg och en handfull experter som tittade över axeln. Easy peasy, pang tjoff, så var det klart! :rolleyes:

Nävars, så svårt är det nog inte när man väl får in snitsen. Men jag skruvar av hjulen, lämnar in dem på morgonen innan jobbet och hämtar dem efter jobbet. 400 kr har jag råd med. Sen måste man ju akta hackerhänderna. Man vill ju inte bli arbetslös för att man inte har några fingrar kvar.

Det är inte pengarna det handlar om utan den där ölen efteråt.
Fingrarna klarar sig, dubbade endurodäck är värre för dem.

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Bättre sent än aldrig! Tänkte samlas ett gäng vid 5 på Max vid gamla biltema i linköping och ta en sväng... Vore kul om fler hakar på!

Disco

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
R1 -07
Bättre sent än aldrig! Tänkte samlas ett gäng vid 5 på Max vid gamla biltema i linköping och ta en sväng... Vore kul om fler hakar på!

Vart en riktigt härlig sväng igår...
Synd att vi splittrades på vägen hem bara..
Kul om vi blir ett par till nästa gång.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vi hade behövt en hel back öl efter du hjälpte mig byta däck på crossen. :D

jajjemensan, men nu blire enklare... kränga lite, en öl, kränga lite till, svetten lackar, en öl.... osv ..
i det garaget som blir finns det nämligen en...
som dessutom inom kort kommer att va välfylld :D

Bifogat

• 8954765891.jpg
    8954765891.jpg
    26.9 KB · Visningar: 43

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Imorgon bär det av till Norrköping igen för en helgtur. Samling vid MAX (gamla biltema) c:a 11.30. Samling 12.00 i Norrköping. Hoppas att någon följer med imorgon.

Vi Ses! :tummenupp

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Imorgon bär det av till Norrköping igen för en helgtur. Samling vid MAX (gamla biltema) c:a 11.30. Samling 12.00 i Norrköping. Hoppas att någon följer med imorgon.

Vi Ses! :tummenupp

Morgon!

Har tänkt att dyka upp vid MAX idag och hänga med över till grannstaden. Hoppas på mindre regn än förra lördagen.

Synes om en stund
/ Stefan

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Att hoppas på inget regn var tydligen för mycket :(

Nu regnar det för fullt utanför min dörr så jag skippar dagens tur.
Skulle inte sagt att jag skulle åka för då slog regnguden till med en gång

Syns på vägarna någon annan gång
/ Stefan

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Regn.... Suck...

Trotsar nog regenet, i hopp om att det är finare väder på andra sidan göta kanal. Gör bara en tuch-and-go, på MAX.

Edit: Jag kom till MAX, blötare än en fisk. Vände hemmåt.

Hoppas på tur imorgon om det är finare väder. Samma tid och samma plats.

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Regn.... Suck...

Trotsar nog regenet, i hopp om att det är finare väder på andra sidan göta kanal. Gör bara en tuch-and-go, på MAX.

Edit: Jag kom till MAX, blötare än en fisk. Vände hemmåt.

Hoppas på tur imorgon om det är finare väder. Samma tid och samma plats.

Jag kom ner till garaget och skulle precis starta motorcykeln och åka då himlen öppnade sig! Inget kul alls! :huvet

Ikväll skall det åkas räkbåt på Roxen, blir jag inte alltför räkförgiftad dyker jag upp imorgon vid Max 11:30. Förutsatt att vädret är bättre än det var i f.m. :)

// J

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag har plats att vinterförvara en MC i varmgarage i tornby / linköping. Möjlighet att tvätta av vid inställning finns! Hör av dig om det kan vara intressant. MVH Andreas Menck / 0739-414229

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...