Linköping / Norrköping

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Det låter bra, jag ska flytta en polarei morgon. Har du kvar samma nummer så ringer jag i morgon innan 12

FZ1 skrev:
2208983 Har lite mek och oljebyte ikväll, men vi kanske skulle styra upp något imorgon vid 12?

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Kanon hojväder idag :Rockbanan

Vi är några som tänker ta en lite tur åt Åtvid-Kisa-Malexanderhållet med stopp på Colombia :) i Kisa. Vi tänkte samlas på Hydro vid Ekholmen vid 11.30 eftersom Colombia stänger redan 14 på lördagar. Så om ni är sugna på hänga på så är det bara att dyka upp.

/ Stefan

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Någon som har / vet någon som har garageplats runtvid polishuset i Norrköping(har just flyttat in på tunnbindaregatan) ? Har just nu en XR som behöver lebensraum.. möjligen tillkommer det ytterligare saker senare i sommar.

Noterade iof att vi hade sk. möbelhiss i huset och att jag antagligen skulle kunna ta in hojen i lägenheten via hissen utan större problem, men då blir nog hyresvärden vred om öronen på mig. :tungan

Mvh,
Xo

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Xo skrev:
2211354 Någon som har / vet någon som har garageplats runtvid polishuset i Norrköping(har just flyttat in på tunnbindaregatan) ? Har just nu en XR som behöver lebensraum.. möjligen tillkommer det ytterligare saker senare i sommar.

Noterade iof att vi hade sk. möbelhiss i huset och att jag antagligen skulle kunna ta in hojen i lägenheten via hissen utan större problem, men då blir nog hyresvärden vred om öronen på mig. :tungan

Mvh,
Xo

Bor också på tunnbindaregatan =) men verkar dåligt med garage här för mc, min står i smedby

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Frredde skrev:
2211573 FAn vad trist/jobbigt att ha hojen halva stan bort....

Jupp det suger....har en annan lösning på g...lite närmare, försöker också få tag på en parkerings plats i p-huset under vårat hus.

Frredde

Medlem
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
Xt660X. HELsvart +2x acra mm
heavy skrev:
2211586 Jupp det suger....har en annan lösning på g...lite närmare, försöker också få tag på en parkerings plats i p-huset under vårat hus.

Jo det e ju bättre. Men endå tråkigt med såna stora flerbilsgarage. Man kan aldrig vara riktigt säker på att hojen får stå ifred.

Min egen hoj e ju så smal, så jag får plats med den bakom bilen, som står i en garagelänga/flerbilsgarage i vilbergen. Känns som att dne får vara ifred häruppe iaf. Å dessutom e det ju ingen sporthoj (känns som att det mest e såna som stjäls).

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
R1-01 (såld...)
Liten varning för er som tänkt åka genom Ulrika och mot Kisa.. så här ser vägen ut i skymda kurvor.. :näsblod

DSC00008.jpg

DSC00009.jpg

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
heavy skrev:
2211586 Jupp det suger....har en annan lösning på g...lite närmare, försöker också få tag på en parkerings plats i p-huset under vårat hus.

Jo, har testat flerbilsgarage när jag hade lite mer sportig hoj, men ack vad trist det är att inte kunna ha verktyg etc i närheten, iof med XR är ju slägga, skruvstycke, kaptrissa och borrmaskin också delar i verktygsarsenalen, ja för att inte tala om alla häftiga plastbaljor med kedjor och oljor heheh.

Jag delar gärna med andra, det måste väl ändå finnas ett par cross-dårar inne i centrala stan.. de brukar behöva lite utrymme iom att det blir en del mekande. Måste väl finnas någon som kan låta en gammal gubbe ha sin hynda där...

fett med hej

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Svep skrev:
2211904 Det var jag =P
Ser ut som det var fler som hade otur under lördagen. Vi var 5 st som körde mot Malexander. En krockade med en fågel, en fick ett stenskott i kylaren och en blev stående med elfel. :3freak

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
R1-01 (såld...)
enhjuling skrev:
2211923 Hur gick det då?

Jag klarade mig fint, lyckades hålla cykeln på hjulen intill det sista. Ville inte lägga den i gruset.. Höger blinkers rök samt högra kåpan sprack i fästena. Ett stag till kåpan böjde sig.

Men allt är fixat nu förutom blinkersen :lol

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Svep skrev:
2212299 Jag klarade mig fint, lyckades hålla cykeln på hjulen intill det sista. Ville inte lägga den i gruset.. Höger blinkers rök samt högra kåpan sprack i fästena. Ett stag till kåpan böjde sig.

Men allt är fixat nu förutom blinkersen :lol

Tur i oturen då, så skall det vara.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Zormin skrev:
2212127 Ser ut som det var fler som hade otur under lördagen. Vi var 5 st som körde mot Malexander. En krockade med en fågel, en fick ett stenskott i kylaren och en blev stående med elfel. :3freak
Det blev inte bara stenskott i kylaren, det blev inget kvar alls av hojen!
När jag kom tillbaka med släpet hade någon redan hämtat den, låst och med trasig kylare.

Min gula R1-06 är stulen, regnr XMY 173 :död

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Fyfasen! Tur man var upptagen med dop igår och inte kunde haka på ut och köra då...

FZ1 skrev:
2212368 Det blev inte bara stenskott i kylaren, det blev inget kvar alls av hojen!
När jag kom tillbaka med släpet hade någon redan hämtat den, låst och med trasig kylare.

:4skrika :4skrika
Lägger regnumret på minnet och lovar att göra hoppspark om jag ser den körandes... :mad:
(säg bara till att om den kommit tillrätta, så du inte blir förvånad en dag....)

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
FZ1 skrev:
2212368 Det blev inte bara stenskott i kylaren, det blev inget kvar alls av hojen!

va faan,
det var ju otur i oturen.... så skall det inte vara.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
FZ1 skrev:

Men vad säger du?!? Vilken katastrof! Hon på macken som skulle hålla ett öga på hojen, vad hade hon att säga till sitt försvar? Malexander är ju en litet. Någon måste känt igen de som hämtade hojen!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...