Linköping / Norrköping

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Bjozac skrev:
2225408 Hmm... vem av er är den långe faan ? :)

Jag har nämligen en vän som ska köpa hojj, första hojjen, och är väldigt osäker på vad han ska ha för något. Det som stör honom mest är att han är en bit över 2meter lång och har lite bekymmer med växelspaken/komfort.

Jag är iof relativt lång, 188, och störde mig en hel del på den med i början men mest vanesak tror jag. Men jag tänkte höra med "er längsta" :) vad han har kört för hojjar och vad han tyckte om dom.

Lite störd fråga men vad gör man inte

:lol

jag är 2m och har inte haft några problem med att köra någon av dom lite nyare sporthojar jag har provat... dock så kanske det kan se lite kul ut, men va fan spelar det för roll?

växelspaken är ju justerbar dock har jag aldrig ändrat ngt..

Bjozac

mjoo
Gick med
14 May 2004
Hoj
ktm 250sx -00, 450exc -08
ozto skrev:
2225478 jag är 2m och har inte haft några problem med att köra någon av dom lite nyare sporthojar jag har provat... dock så kanske det kan se lite kul ut, men va fan spelar det för roll?

växelspaken är ju justerbar dock har jag aldrig ändrat ngt..

har du testat några "äldre" han siktar in sig på runt -00...
men om de nya funkar borde det inte vara några problem :)

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Är det nån som är sugen att hänga på till vadstena ikväll??? Va trevligt sist fast vi bara blev 3 stycken! Halv 7 McDonalds i ryd?

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Superduke -06
mencken skrev:
2236022 Är det nån som är sugen att hänga på till vadstena ikväll??? Va trevligt sist fast vi bara blev 3 stycken! Halv 7 McDonalds i ryd?

Ja denna vecka ska jag faan i mej hinna... Tyvärr har det ju börjat regna lite men så vitt ja vet så ska det bara bli bättre framåt kvällen! Ses sen!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Nuuuu....

....är det dags för Highland Supermoto Cup, deltävling 2!

Vi behöver i vanlig ordning funktionärer!!
Vill du ställa upp? Gratis inträde och en gratis bankörning får ni då!

Tveka inte, det är jättekul!

Anmäl er här: http://lms06.mine.nu/funkis.php

Mvh
Sara
Sammankallande LMS Supermoto

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
Neutral skrev:
2251890 Någon som vet om Vadstena är varje onsdag eller om det är varannan? :va
Saxat från nostalgiafton.se

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Träffar i Östergötland

Neutral skrev:
2251890 Någon som vet om Vadstena är varje onsdag eller om det är varannan? :va

Har du köpt gathoj grabben!?

Det gjorde jag i fredags... till slut.

Nästa onsdag siktar vi på Vadstena tycker jag. Kom igen folk, det är ju väldigt dött härinne? Var är alla sportbikers i Linköping?
Ska försöka styra upp samåkningar lite framöver nu när jag äntligen har hoj igen.

Apropå träffar, hörde av en bekant att de dragit igång hojkvällar (egentligen danskvällar) i Söderköping tisdagar, så numera är det alltså tisd. Söderköping, onsd. Vadstena och Torsdagar i Norsholm.
Ska vi börja med stuntövning fredagar i Köpetorp? (look who's talking) :hihi

Peace!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
RuffRyder skrev:
2253042 Har du köpt gathoj grabben!?

Var är alla sportbikers i Linköping?
Japp.

Supersnygg. Matchar Magnus 10:a.

Jag är ingen sportbiker längre, jag är en fikabiker. :hihi

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Neutral skrev:
2253188Supersnygg. Matchar Magnus 10:a.
Ja, riktigt snygg. När vi var ute och körde i söndags såg det ut som vi tillhörde samma team eller ngt. Båda på blåa hojar och med liknande skinnställ.

Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
RuffRyder skrev:
2253042 Har du köpt gathoj grabben!?

Nästa onsdag siktar vi på Vadstena tycker jag. Kom igen folk, det är ju väldigt dött härinne? Var är alla sportbikers i Linköping?
Ska försöka styra upp samåkningar lite framöver nu när jag äntligen har hoj igen.

Apropå träffar, hörde av en bekant att de dragit igång hojkvällar (egentligen danskvällar) i Söderköping tisdagar, så numera är det alltså tisd. Söderköping, onsd. Vadstena och Torsdagar i Norsholm.
Ska vi börja med stuntövning fredagar i Köpetorp? (look who's talking) :hihi

Peace!

Här är jag iaf. Nyss hemkommen från Barcelona och Catalunya. Fick verkligen mersmak även om MotoGPracet blev lite tråkigt efter kraschen...
Har du äntligen hittat något att åka på av värde alltså... eller stod du inte ut längre? :hihi

/N

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Grus!

Vägen Vreta Kloster - Norsholm är täckt med grus. 2 cm djupa strängar i kurvorna!

Lindrigare grusat är det uppåt Godegård-Zinkgruvan.

Även vägen Slaka - Vidingsjö är enligt uppgift grusbelagd.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag åkte Sturefors, Bestorp, Brokind i går. Sedan ner mot Rimforsa men svängde vänster vid ridstallet och vinglade fram i skön natur tills man hamnade på vägen mellan Kisa och Åtvid. Körde till Åtvid och tog där vägen förbi golfbanan som leder till Bestorp igen och sedan en sväng förbi Sviestad. Kanonfin tur på två timmar utan några irriterande vägavsnitt. :banana

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Superduke -06
ft skrev:
2257642 Vägen Vreta Kloster - Norsholm är täckt med grus. 2 cm djupa strängar i kurvorna!

Lindrigare grusat är det uppåt Godegård-Zinkgruvan.

Även vägen Slaka - Vidingsjö är enligt uppgift grusbelagd.

Körde Roxenrunt-svängen oxo för nån vecka sen... Det var på det slätbankade att man inte åkte av när det kommer massa klister med påsprutat grus! Hoppas att det blir åtkört/bortkört så snart som möjligt, för svängen är ganska fin annars!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Boodh skrev:
2257814 Körde Roxenrunt-svängen oxo för nån vecka sen... Det var på det slätbankade att man inte åkte av när det kommer massa klister med påsprutat grus! Hoppas att det blir åtkört/bortkört så snart som möjligt, för svängen är ganska fin annars!

Nu hade de varit ut i torsdags och lagt på mer grus! Dessutom på torr asfalt, inte en tillstymmelse till klister under. Helt sanslöst.

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
ft skrev:
2257843 Nu hade de varit ut i torsdags och lagt på mer grus! Dessutom på torr asfalt, inte en tillstymmelse till klister under. Helt sanslöst.

Dags för en insändare tror jag. Så kanske folk förstår varför MC-statistiken är lite dyster ibland. :mad:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
ft skrev:
2257843 Nu hade de varit ut i torsdags och lagt på mer grus! Dessutom på torr asfalt, inte en tillstymmelse till klister under. Helt sanslöst.
kompisen la sin R1-06 på grus på Kvarsebo
i en kurva som du nyss beskrev :huvet
Känns som de inte prioriterar mcåkare (vv alltså)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Hitecfrollo skrev:
2257908 kompisen la sin R1-06 på grus på Kvarsebo
i en kurva som du nyss beskrev :huvet
Känns som de inte prioriterar mcåkare (vv alltså)

Jag skall skriva en insändare i veckan. Jag lägger ut den här först så intresserade kan sätta sitt namn under?

Det intressanta är att vägen är skitfin från Askersund ner mot Zinkgruvan. Sedan kommer man till länsgränsen. Bredvid länsgränsskylten står det en "varning för stenskott". Sedan är det asfaltlapptäcke med grus strött över.

Vilket skämt det här länet håller på att göra sig till vad gäller infrastruktur!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin