Linköping / Norrköping

David_lkpg

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1 01a
Sätter gärna mitt namn på en sådan lista...
Höll fan på att köra ihjäl mig igår på stjärnorpsvägen
efter Sandvik! Låg ta mig fan hur mycket grus som
helst i kurvorna o inte hade dom märkt ut det ordentligt
heller! :huvet

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
På söndag får ni gärna ta en sväng ut till Sviestad oxå noch vifta lite flaggor runt banan. Samling är 08.00 med lite genomgång innan allt börjar. :tungan
Biobiljett eller banåkningsbiljett till alla funkisar och mat, kaffe, dricka i massor :banana

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
några som ska ut till sviesta imorgon?? hur ska vädret bli nån som vet??

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
R1Lillen skrev:
2263563 några som ska ut till sviesta imorgon?? hur ska vädret bli nån som vet??

Vädret just nu är mulet, uppehåll men det har regnat tidigare och det är blött på marken (jag pratar om lkpg city, Sviestad brukar torka upp rätt snabbt).

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jonnie Brasco skrev:
2262426 Jon här... bor i gbg men ska va i lkpg över sommaren. finns det nån här som kör lite lagom lugnt så att man skulle kunna hänga med på en monster 800..?

Hallå Jon,
du och alla andra är välkomna att haka på när vi har samåkningar. Alla kör i sin egen takt och vi väntar in varandra i korsningar osv.

Mvh
/längst bak i gänget :)

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
99-R1
Jag tänkte prova på trafikövningen på sviestad i morgon för första gången, några fler som ska dit?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
På söndag får ni gärna ta en sväng ut till Sviestad oxå noch vifta lite flaggor runt banan. Samling är 08.00 med lite genomgång innan allt börjar.
Biobiljett eller banåkningsbiljett till alla funkisar och mat, kaffe, dricka i massor

Hallå..............

Nog måste det finnas någon som är intresserad av att hjälpa till å samtidigt få se lite racing :tummenupp

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
plozzaa skrev:
2268023 Jag tänkte prova på trafikövningen på sviestad i morgon för första gången, några fler som ska dit?

Jag skulle gärna dra dit, men det är väl som vanligt.. Jag har fel försäkringsbolag :mad:

christer skrev:
2268035 På söndag får ni gärna ta en sväng ut till Sviestad oxå noch vifta lite flaggor runt banan. Samling är 08.00 med lite genomgång innan allt börjar.
Biobiljett eller banåkningsbiljett till alla funkisar och mat, kaffe, dricka i massor

Hallå..............

Nog måste det finnas någon som är intresserad av att hjälpa till å samtidigt få se lite racing :tummenupp

Vad är som ska göras?
Behöver man någon speciell utbildning?
Jag har aldrig varit flaggvakt, men det ser (än så länge) tomt ut i kalendern på söndag.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Gerry skrev:
2268488
Vad är som ska göras?
Behöver man någon speciell utbildning?
Jag har aldrig varit flaggvakt, men det ser (än så länge) tomt ut i kalendern på söndag.
Det som behövs är vad jag vet är att stå i vaktpostering och se om nåt sker efter banan. Lägger ingen omkull sig eller klotar får man oftast en underbar dag i solen.

Det behövs ingen speciell utbildning. Det är en kort genomgång på morgonen innan allt startar. Till varje postering ska det vara tre personer. En rutinerad och utbildad flaggvakt som ofta även är sjukvårdskunnig. Det är inga problem alls. Första gången jag var flaggvakt visste jag inget alls. Fick en underbar stund och en trevlig kollega samtala med. Solsken, värme och underbar racing på 5 meters håll.

Tänk på lite saker. Kom i lite grovkläder och rejäla skor. Klotar en båge måste den flyttas. Det kan vara lite smutsigt och dessutom är en racebåge VARM. Handskar rekommenderas att ha med sig.

/Numera licensierad funkis.. :)

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
99-R1
Har precis kommit hem från min första trafikövning på sviestad,......faan va roligt, har redan bokat upp mej för den 20/7. Jag kan bara rekommendera det.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kanondag

plozzaa skrev:
2271504 Har precis kommit hem från min första trafikövning på sviestad,......faan va roligt, har redan bokat upp mej för den 20/7. Jag kan bara rekommendera det.
:tummenupp
Det var första gången för mig för iår på ny hoj... gick från bromskloss till "OK". För att vara nästan våravrostning så är jag nöjd :)
Tackar Neutral och Zormin för tipsen!
Kan tyvärr inte vara med under juli så det blir 30 augusti nästa (varför är det ett så långt uppehåll, LMS?).
Av nån anledning upptäckte jag först idag att sviestadböjen (den efter bergskurvan om jag minns namnet rätt) är skitkul! Jag vågade dra på där mest nästan.

Peace!
RuffRyder

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det var riktigt skoj, kanonväder och mycket folk som hade roligt. Bara en lätt vurpa med några repor på hela kvällen.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
RuffRyder skrev:
2271620 :tummenupp
Det var första gången för mig för iår på ny hoj... gick från bromskloss till "OK". För att vara nästan våravrostning så är jag nöjd :)
Tackar Neutral och Zormin för tipsen!
Kan tyvärr inte vara med under juli så det blir 30 augusti nästa (varför är det ett så långt uppehåll, LMS?).
Av nån anledning upptäckte jag först idag att sviestadböjen (den efter bergskurvan om jag minns namnet rätt) är skitkul! Jag vågade dra på där mest nästan.

Peace!
RuffRyder

Ja det är sällan man ser nån som är så glad som du såg ut i dag...
Trots att jag körde om dig ;)
Det var raceman_peps jag tänkte på......
klantigt....

Last edited:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Adrenalinköping!!

I kväll gjorde det skäl för namnet!!
Hur kul som helst ju!
Hoppas ni i snabbaste gruppen kunde ha överseende men en gammal bromskloss? Tog ju ut svängarna ordentligt för att släppa om er i alla fall... :)
Jag hade hur som helst superkul!

Ses på Söndag! / PJ

Ps det var MIG ni åkte om! Allihop! förutom Stefan då! :banana

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
plozzaa skrev:
2271504 Har precis kommit hem från min första trafikövning på sviestad,......faan va roligt, har redan bokat upp mej för den 20/7. Jag kan bara rekommendera det.

Fotade en del idag. Kort från kvällen kommer senare. Håll utkik på bildforumet..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024