Jag såg kraschen så klart och den var riktigt nasty. Han verkade dock rätt så pigg när han blev intervjuad vid lunch, men jag förstår om han inte vill ställa upp efter den smällen han fick. Känns bara som en annan Marquez än den som inte verkade ge efter för någonting, trots otaliga massiva krascher. Vilket förstås också är förståeligt efter de senaste åren. Till slut kommer verkligheten ikapp.
-edit- detta illustrerar ganska väl hur jag menar. Marquez hade fått ok på att delta i racet från medicinsk personal, men valde att avstå. Oklart om han kommer tillbaka till Assen.
Marc Marquez hinted that he plans to compete at next weekend’s Dutch MotoGP, moments after pulling out of the German MotoGP.
www.crash.net
Ja, jag har ju märkt att du rycker ut och försvarar Marquez genom att skriva så fingrarna glöder så fort någon skriver något minsta lilla ofördelaktigt om honom, så förstår att du tycker det är praktiskt.
-edit 2-
Jack Miller hintar ju lite lätt subtilt om vad han tycker om situationen:
"Because it’s their own doing. They kicked out 99% of the engineers, to get his engineers. His guys in there. And now they are f**ked and he can't even make it past a lap."
Jack Miller had some strong words for any MotoGP rivals complaining about their machinery in the face of Sunday’s Ducati dominance.
www.crash.net